Skocz do zawartości

Instalacja pod kocioł na pellet 90% podłogówki


jaroo92

Recommended Posts

Napisano

Witam !

Posiadam piec Defro sigma ekopell 16 KW

Instalacja to :
- podłogowka parter 5 obwodów ( ok 80 m kazdy )
- podłogowka poddasze 11 obwodów ( od 80 - 50 m )
- 2 grzejniki drabinkowe
- grzejni w garazu + 80 m podlogowki z powrotu tego grzejnika

instalacja.thumb.jpg.2f0d44bd672acffdd72531fb9c9b9dd2.jpg

Tak wygląda instalacja. Prosze o podpowiedzi c zrobić

- zawor 4 drogowy ma chronic powrot ale za ni mam na parter i poddasze kolejne 3 drogowe
- obwod CWU jest obciązony ( mialo to tak wygladac ze latem na trybie letnim mozna odkrecic drabinki w lazienkach kiedy podlogowka nie chodzi i powiesic reczniki)
- co zauwazylem to jezeli ustawie na sterowniku tryb ogrzewania domu to pompa CWU sie wylacza i strasznie spada tem powrotu poniewaz idzie z samych podłogówek. Jak pompa CWU chodzi to powrot ma 45 st

Nie wiem jak to zmodernizować, mysle o
- wyrzuceniu 4 drogowego i zastosowac pompe kotlową tak abymnie musial miec 24 h zalaczonej CWU bo co bedzie latem ?
- wyrzucic grzejnik z garazu i zostawic 80 m podlogowki i podpiąc ją za zaworem i pompa do podłogówki parteru
- nie wiem co z grzejnikami lazienkowymi. Czy mają one byc podłączone bezposrednio za kotłem ( i jak chce uzywac to głowic odkrecam jak nie chce to przykrecam )

Wersja zgrzejnikami wpiętymi do zasilania, wywalony grzejnik z garazu a podłogówka garazu podłączona do parteru. Ochrona powrotu realizowana przez pompę. Sam obieg CWU
58986e19c679b_Grzejnikilazienkowedozasilaniapodlogowkawgarazudoparteru.thumb.jpg.2cc33e640e32108678c3b11908ca5e30.jpg




Wersja druga z grzejnikami wpiętymi do CWU, wywalony grzejnik z garażu a podłogówka garażu podłączona do parteru. Ochrona powrotu realizowana przez pompę

58986e295ccc4_grzejnikilazienkowedoCWUpodlogowkagarazudoparteru.thumb.jpg.e8c463fcb7bbc888bd9ca5577fba80ce.jpg

Ktos ma jakies pomysły? Prosze o porady. Porozmawiamy. Ktoś ma bardzo podobną instalacje

Napisano (edytowany)

Masz nierealne wymagania - latem zasobnik ładowany jest okresowo i w przerwach kocioł nie pracuje. Grzejniki łazienkowe wymagają z kolei stałego zasilania i cyrkulacji wody obiegowej. Można się bawić w potraktowanie zasobnika jako źródła ciepła dla grzejników wstawiając je w obieg CWU, ale ani to higieniczne ani ekonomiczne. Swoją drogą to ten kocioł pracuje bez zabezpieczenia przed przegrzaniem w obiegu zamkniętym? Chyba że jest wmontowany w kocioł układ schładzający.

Edytowano przez Sławomir (zobacz historię edycji)
Napisano

Woda z CWU nie bedzie w grzejnikach....jezeli tak to zrozumiales. Tylko woda kotlowa ktora przeplywa przez bojler.

Jest naczynie 40 litrow na poddaszu. Na rysunku po prostu nie jest ujęte.

To jakies pomysly? A co z tym ze zawor 4 drogowy a po nim 3 drogowe....na moje to sie powiela... Jak to rozwiazac

 

Napisano

Pomysł jeden - zatrudnij fachowca bo twoje propozycje modyfikacji są bez sensu. Nie rozumiesz że przez drabinki musi stale (prawie) przepływać woda, a kocioł latem pracuje 2 - 3 razy na dobę - no chyba że non-stop korzystasz z ciepłej wody. Generalnie cała instalacja nadaje się do przeprojektowania m. in. zamknięcie układu poprzez wymiennik ciepła.

Napisano

Dlaczego niby wymiennik?

Dlatego mowie ze wszystkie grzejniki beda wylaczone z cwu. Cwu bedzie same sobie. 

Podchodzisz do tego tak ze zaproponowalem kilka schematow to ze sa one dobre....nie nie sa dobre a po to jest forum zeby porozmawiac. Pomoc. Bo odpowiadasz jak typowy mechanik.....GENERALNIE TO WSZYSTKO DO WYMIANY

Jak sie znasz i wiesz wiecej niz ja to podpowiedz..

Napisano

Dlaczego niby wymiennik ano dlatego że rozdzielisz dwa układy pierwszy to otwarty układ wraz z ochroną kotła i dużo mniejszym naczyniem wyrównawczym . Drugi to zamknięty układ grzejnikowy i ogrzewania podłogowego. Jeśli chodzi o zawór czterodrogowy to bez niego nie uzyskasz gwarancji kotła a z tego co wiem to Defro wyraźnie tego wymaga. Po za tym zawór ten pilnując właściwej temperatury powrotu powoduje że nie wytrąca się na ściankach kotła kondensat który nie dość że jest szkodliwy zdrowotnie to jeszcze niebezpieczny z uwagi na możliwość zapłonu a także osadzając się powoduje zmniejszenie sprawności kotła a co za tym idzie zwiększenie zużycia paliwa. Jeśli zaś chodzi o zawory mieszające zamontowane przy pętlach ogrzewania podłogowego to one nie dublują gdyż temperatura zasilania podłogówki jest dużo niższa niż temperatura ochrony kotła. 

ocioł w układzie mieszanym - cechy systemu

 

W instalacji pracującej w układzie mieszanym kocioł (w układzie otwartym) współpracuje z instalacją za pośrednictwem wymiennika płytowego.

Ze względu na małą pojemność wodną instalacji po stronie układu otwartego zalecany jest montaż zaworu zabezpieczenia termicznego przed przegrzanie. Za wymiennikiem znajduje się instalacja grzewcza pracująca w systemie zamkniętym.

Zawór termostatyczny stanowi zabezpieczenie termiczne kotła instalowanego w układzie otwartym współpracującego z instalacją za pośrednictwem wymiennika płytowego. Z kolei na rurach bezpieczeństwa, wzbiorczej, przelewowej i odpowietrzającej nie wolno instalować żadnych zaworów, a rury te oraz naczynie wzbiorcze należy zabezpieczyć przed zamarznięciem w nich wody.

1 – kocioł SAS, 2 - czujnik temperatury z kapilarą, 3 – króciec spustowy, 4 – zawór kulowy odcinający, 5 – zawór zwrotny, 6 – filtr siatkowy, 7 – reduktor ciśnienia, 8 – zawór termostatyczny Danfoss typu BVTS zabezpieczający przed przegrzaniem, 9 – zawór spustowy, 10 – otwarte naczynie wzbiorcze, 11 – studzienka (naczynie) schładzająca przelewowa, 12 – zawór różnicowy, 13 - pompa obiegowa instalacji c.w.u., 14 – zasobnik c.w.u., 15 – zawór czterodrogowy, 16 – pompa obiegowa układu otwartego, 17 – płytowy wymiennik ciepła, 18 – pompa obiegowa układu zamkniętego, RW – rura wzbiorcza, RB – rura bezpieczeństwa, RO – rura odpowietrzająca, RP – rura przelewowa, RS – rura sygnalizacyjna

Nie wiem ale nie otworzył się schemat podam link do strony i tam go znajdziesz http://www.instalacjebudowlane.pl/8537-23-40-schemat-instalacji-grzewczej-w-ukladzie-zamknietym-i-otwartym.html

Po za tym w trybie letnim przy podłączeniu zasobnika cwu jak na podanym prze zemnie schemacie wystarczy że wyłączysz pompy przy wymienniku płytowym i kocioł będzie obsługiwał tylko zasobnik

Napisano

A jeśli chodzi o grzejniki drabinkowe to proponowałbym Tobie zamontowanie w nich specjalnych grzałek dedykowanych do tych grzejników. Uprościsz tym sobie układ. Powiem Tobie że z praktyki znam rzadko kto korzysta latem z grzejących drabinek.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...