Skocz do zawartości

Historia edycji

axmaster

axmaster

Dzięki rozmawiałem z polecanym przez znajomych inspektorem i powiedział mi że na obecnym etapie prac wystarczy sprawdzić:
- osadzenie okien i drzwi (czy przestrzeń pomiędzy oknem / drzwiami a ścianami jest równo wypełniona pianką);
- sprawdzenie czy wełna ocieplająca dach i strop jest równomiernie rozłożona i "powiciskana" w szczeliny.

Ciekawi mnie co jeszcze na tym etapie polecacie sprawdzić. Żeby ułatwić odpowiedź załączam poglądowe zdjęcie domu z przed tygodnia, dodałem też zdjęcie ocieplenia na sąsiednim budynku (styropian Yetico Fasada). Całość domu budowana jest z cegiel pustaków Raben (nie znam dokładnie modelu). Ponizej zamieszczam też szczegóły opisu z projektu:

- ściany wykonane z pustaków wielocegłowych siporeks lub ceramicznych na zaprawie cementowo wapiennej RZ-30 daN/cm2, od zewnątrz grubość 25cm, następnie przegroda budowlna szerokości 10cm i od zewnątrz tynk cienkościenny akrylowy. Od wewnątrz tynk cementowo wapienny rodziaju III-ciego. Ostatnie cztery warstwy cegieł przed ułożeniem stropu przemurować z cegły pełnej kl. 150 na zaprawie RZ-50 daN/cm2. Ścianki działowe z pustaków siporeks lub ceramicznych o gr. 24cm i 12cm
- strop drewniany oparty na ścianach nośnych za pośrednictwem kotew stalowych. Ocieplenie stropu warstwą styropianu twardego o grubości 10cm ułożonego na paroizolacji z folii.
- konstrukacja dachowa na krokwiach ułożyć deski impregnowane o grubości 25mm i papę asfaltową. Ocieplenie poddasza 20cm warstwa wełny mineralnej ułożonej na paroizolacji z folii. Konstrukcja dachowa wentylowana

 

Bardzo dziękuję za wszelkie uwagi i spostrzeżenia.

deweloperka_002.jpg

deweloperka_003.jpg

deweloperka_004.jpg

deweloperka_005.jpg

deweloperka_008.jpg

IMG_20161123_161227.jpg

axmaster

axmaster

Dzięki rozmawiałem z polecanym przez znajomych inspektorem i powiedział mi że na obecnym etapie prac wystarczy sprawdzić:
- osadzenie okien i drzwi (czy przestrzeń pomiędzy oknem / drzwiami a ścianami jest równo wypełniona pianką);
- sprawdzenie czy wełna ocieplająca dach i strop jest równomiernie rozłożona i "powiciskana" w szczeliny.

Ciekawi mnie co jeszcze na tym etapie polecacie sprawdzić. Żeby ułatwić odpowiedź załączam poglądowe zdjęcie domu z przed tygodnia, dodałem też zdjęcie ocieplenia na sąsiednim budynku (styropian Yetico Fasada) całość domu budowana jest z cegiel pustaków Raben (nie znam dokładnie modelu).

Bardzo dziękuję za wszelkie uwagi i spostrzeżenia.

deweloperka_002.jpg

deweloperka_003.jpg

deweloperka_004.jpg

deweloperka_005.jpg

deweloperka_008.jpg

IMG_20161123_161227.jpg

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...