Skocz do zawartości

Historia edycji

Ermenegildo

Ermenegildo

Witajcie-smile-2.gif

planuję sam położyć glazurę i terakotę w obu swoich łazienkach, płytki kładłem raz w życiu, a sprawiało mi to frajdę i w po położeniu w kuchni każdemu się podoba-smile-2.gif Napotkałem problem tego rodzaju, że...mam płytki w rozmiarze 30x90 i ściankę w łazience w kształcie litery "L", gdzie będzie zamontowany prostokątny brodzik o wymiarach 80x100 z jedną ścianką szklaną postawioną na dłuższym boku brodzika wpuszczonego w posadzkę. Jeden z boków ścianki ma 92,5cm do glifu okiennego, a drugi 125cm do "gołego" otworu ościeżnicy.

 

Moje pytanie brzmi: jak fachowo rozplanować płytkę o ww. formacie w kabinie? Jak "wyjadę" z narożnika w stronę glifu całą płytką to przy glifie zostaje mi 2,5cm, a jak 'wyjadę" całą płytką z narożnika w stronę futryny to zostaje 35cm. Te 35cm powinienem dociąć w rogu kabiny, czy przy drzwiach? Najdłuższa ściana ma +/- 217cm i zamierzam ułożyć płytki symetrycznie, tj.:  63cm cięta + 90cm cała + 63cm cięta - tak będzie poprawnie?

 

Przed położeniem płytek ściany zagruntuję gruntem głębokopenetrującym, następnie do wysokości 120cm (do tej wysokości kłade płytki) 2 x naciągnę folię w płynie i wkleję taśmy mapei w narożach i w formie "kołnierzy" wokół zaworów hydraulicznych tak jak na tym filmiku: hydroizolacja łazienki

Podpowie ktoś z kolegów?biggrin-2.gif

 

Łazienka na dole.JPG

Ermenegildo

Ermenegildo

Witajcie-smile-2.gif

planuję sam położyć glazurę i terakotę w obu swoich łazienkach, płytki kładłem raz w życiu, a sprawiało mi to frajdę i w po położeniu w kuchni każdemu się podoba-smile-2.gif Napotkałem problem tego rodzaju, że...mam płytki w rozmiarze 30x90 i ściankę w łazience w kształcie litery "L", gdzie będzie zamontowany prostokątny brodzik o wymiarach 80x100 z jedną ścianką szklaną postawioną na dłuższym boku brodzika wpuszczonego w posadzkę. Jeden z boków ścianki ma 92,5cm do glifu okiennego, a drugi 125cm do "gołego" otworu ościeżnicy.

 

Moje pytanie brzmi: jak fachowo rozplanować płytkę o ww. formacie w kabinie? Jak "wyjadę" z narożnika w stronę glifu całą płytką to przy glifie zostaje mi 2,5cm, a jak 'wyjadę" całą płytką z narożnika w stronę futryny to zostaje 35cm. Te 35cm powinienem dociąć w rogu kabiny, czy przy drzwiach? Najdłuższa ściana ma +/- 217cm i zamierzam ułożyć płytki symetrycznie, tj.:  63cm cięta + 90cm cała + 63cm cięta - tak będzie poprawnie?

 

Przed położeniem płytek ściany zagruntuję gruntem głębokopenetrującym, następnie do wysokości 120cm (do tej wysokości kłade płytki) 2 x naciągnę folię w płynie i wkleję taśmy mapei w narożach i w formie "kołnierzy" wokół zaworów hydraulicznych.

Podpowie ktoś z kolegów?biggrin-2.gif

 

Łazienka na dole.JPG

Ermenegildo

Ermenegildo

Witajcie-smile-2.gif

planuję sam położyć glazurę i terakotę w obu swoich łazienkach, płytki kładłem raz w życiu, a sprawiało mi to frajdę i w po położeniu w kuchni każdemu się podoba-smile-2.gif Napotkałem problem tego rodzaju, że...mam płytki w rozmiarze 30x90 i ściankę w łazience w kształcie litery "L", gdzie będzie zamontowany prostokątny brodzik o wymiarach 80x100 z jedną ścianką szklaną postawioną na dłuższym boku brodzika wpuszczonego w posadzkę. Jeden z boków ścianki ma 92,5cm do glifu okiennego, a drugi 125cm do "gołego" otworu ościeżnicy.

 

Moje pytanie brzmi: jak fachowo rozplanować płytkę o ww. formacie w kabinie? Jak "wyjadę" z narożnika w stronę glifu całą płytką to przy glifie zostaje mi 2,5cm, a jak 'wyjadę" całą płytką z narożnika w stronę futryny to zostaje 35cm. Te 35cm powinienem dociąć w rogu kabiny, czy przy drzwiach? Najdłuższa ściana ma +/- 217cm i zamierzam ułożyć płytki symetrycznie, tj.:  63cm cięta + 90cm cała + 63cm cięta - tak będzie poprawnie?

Podpowie ktoś z kolegów?biggrin-2.gif

 

Łazienka na dole.JPG

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...