Skocz do zawartości

wykończenie komina na poddaszu


dżeki

Recommended Posts

Napisano

Witam

Proszę o poradę  w sprawie wykończenia komina na poddaszu. 

Jest to stary dom, co za tym idzie i stary komin zbudowany na glinie, który przez parę ładnych lat był całkowicie  nie ocieplony przez co przedostawała się maź i zapach sadzy.Nie dawno zrobiłem remont poddasza no i mały remont komina, czyli zeskrobałem stary tynk do gołej cegły zaimpregnowałem i położyłem nowy tynk, a na nowy tynk przykleiłem płytę g-k ognioodporną, zaszpachlowałem cały komin pomalowałem farbą gruntującą, pół roku temu wstawiłem wkład kominowy no i dalej przepuszcza mi trochę sam zapach tej sadzy i nie wiem jak i czym teraz uszczelnić i wykończyć ten komin ? Myślałem nad folią w płynie i na to jakiś dobry klej i płytki cegłopodobne betonowe.

zdjęcie 1.JPG

zdjęcie 2.JPG

zdjęcie 3.JPG

Napisano

Zapach to już teraz pewnie przedostaje się znad stropu, bo widzę tam jakiś właz przy tym kominie. Ciekawi mnie jak wkład dałeś do tego komina i co za piec współpracuje z tym wkładem.

Napisano

Wkład kominowy myślę że jest dobry, kupowałem go w sklepie który specjalizuje się w tej branży, piec defro prosty model bez dodatków i elektroniki na węgiel i drzewo, w tym samym sklepie co wkład. Przyczynę znam zapachu napewno nie przechodzi przez właz. Po zbliżeniu nosa do ściany komina na całej wysokości czuć. A niechce mi się rozwalać tego wszystkiego i szukam sposobu na uszczelnienie i ładne wykończenie tego komina.

Napisano

To co wydostawało się to kondensat i potrafi śmierdzieć niemiłosiernie, wiem coś o tym:icon_biggrin:

Błąd zrobiłeś już na samym początku, położenie od nowa tynku nic nie da i nie dało  jak sam się o tym przekonałeś.

Należało wydłubać do połowy cegły fugę i zakleić np klejem do płytek elastycznym aż po lico cegły, potem razie potrzeby wyrównać całą powierzchnie klejem, na to grunt i folia w płynie a potem klej i płytki ceramiczne bez fugi i dopiero na to należało położyć płyty rg.

Napisano
24 minuty temu, dżeki napisał:

Tylko jak teraz temu zapobiec i dobrze wykończyć bez rozbierania? Może jakieś skuteczne pomysły. 

Co chcesz zrobić jak to jest w środku pod płytą gk.

Kondensat jest to śmierdząca i żrąca sprawa, było trzeba przyjść po poradę wcześniej a teraz to musztarda po obiedzie.

Nie wiem czy jak teraz tą obudowę z płyt obkleiłbyś płytkami ceramicznymi i jeszcze raz położył płytę czy to zatrzymałoby smród.

Zastosowanie na płyty foli w płynie też Ci nie pomoże w zmniejszeniu kosztów bo warstwa foli po wyschnięciu nie jest równa i ja też byś musiał czymś zakryć.

Tak więc jakby nie patrzeć wydaje mi się, że sposób jaki opisałem poście #4 j jest najbardziej dobry z punktu ekonomicznego jak i praktycznego.

Może ktoś jeszcze ma inny sposób niż mój, ja bynajmniej tak zrobiłem i to się sprawdziło.

Napisano (edytowany)

Do pieca na węgiel jedynie ceramiczny wkład się nadaje i wątpię czy taki masz włożony do istniejącego już komina. Może takie są a ja o tym nie wiem.

Miałem kiedyś podobny problem z kominem  jak u Ciebie, u mnie wystarczyło że okleiłem komin zwykłym styropianem i nie mam żadnych zapachów. Dodam jeszcze że też ustała przyczyna która powodowała zawilgocenie, bo wymieniłem piec węglowy na gazowy.

Ja bym na Twoim miejscu okleił ten komin 3 cm XPS , a jak wolisz taniej to 5cm zwykłym styropianem. Uważam że tak będzie najszybciej i bez większej roboty.

 

4 godziny temu, dżeki napisał:

Wkład kominowy myślę że jest dobry, 

Pytam więc jeszcze raz jaki to jest wkład ceramiczny czy jakiś stalowy. A pytam dlatego że chcę wiedzieć czy ustanie dalsza degradacja komina.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Ja to dziwie się że ktoś może polecać taki wkład do wegla, ale to inna sprawa. Oni chyba uważają że jak wytrzyma kilka lat to juz jest cacy. Można więc uznać że przyczyny zawilgocenia komina ustana ale tylko na jakiś czas, nic więcej. 

Słyszałem kiedyś o stalowych wkładach które pokryte są od środka czymś co nazywało się powłoka ceramiczna nakładana na gorąco, było drogie i jak sądzę tego nie masz.

Na kominie miałem stal kwasoodporną i żaroodporną, wytrzymały jeden rok.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 4.01.2017 o 20:39, demo napisał:

Do pieca na węgiel jedynie ceramiczny wkład się nadaje i wątpię czy taki masz włożony do istniejącego już komina. Może takie są a ja o tym nie wiem.

Miałem kiedyś podobny problem z kominem  jak u Ciebie, u mnie wystarczyło że okleiłem komin zwykłym styropianem i nie mam żadnych zapachów. Dodam jeszcze że też ustała przyczyna która powodowała zawilgocenie, bo wymieniłem piec węglowy na gazowy.

Ja bym na Twoim miejscu okleił ten komin 3 cm XPS , a jak wolisz taniej to 5cm zwykłym styropianem. Uważam że tak będzie najszybciej i bez większej roboty.

 

Pytam więc jeszcze raz jaki to jest wkład ceramiczny czy jakiś stalowy. A pytam dlatego że chcę wiedzieć czy ustanie dalsza degradacja komina.

Jeżeli chodzi o ceramiczny to tez jest w nich różnica do jakiego pieca, bo nie można kupić wkładu ceramiczny czy komin systemowy przeznaczony mp do kominka a podłączyć do niego piec na ekogroszek.

Co do wkładów kwaso-żarodpornych to znajomy po kilku latach wymieniał, gdy wyciągnął to wyglądał jak sitko a palił węglem i drewnem.

Napisano (edytowany)
14 godzin temu, dżeki napisał:

 co na niego można przykleić?

Siatkę, tak jak na zwykły styropian żeby zaciągnąć równą warstwą kleju, a na to co sobie tylko wymyślisz, tynk akrylowy, farba, gips.

Na narożniki daj plastikowe kątowniki z siatką, lub bez, jak wolisz.

images.jpg

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

Jak ładnie szczelnie przykleisz styropian to mogę dać gwarancję 100 % na to że nie będzie czuć smrodu.

Inną sprawą jest to, jak Ty tę gwarancję wyegzekwujesz.:icon_confused:

Napisano
5 godzin temu, dżeki napisał:

Chyba tak właśnie zrobię, przynajmniej mniejszy koszt, a może pomoże.

Najpierw zanim podejmiesz decyzję zapoznaj się z cenami, bo tak na moje oko zastosowanie XPS-a nie wyjdzie tanio.

Jeżeli zdecydujesz się na  płyty XPS to nie z krawędziami gładkimi tylko z frezem.

Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

 nie wyjdzie tanio.

To masz rację bo xps nie jest tani, w sumie to samo załatwi zwykły styropian, tyle tylko że jest miękki więc może to być czasem przeszkodą, szczególnie przy małych dzieciakach obijających się po ścianach.

Ja u siebie robiłem zwykłym styro 5cm.

Napisano

Dzwoniłem dzisiaj do przedstawiciela z firmy która produkuje xps i trochę go popytałem o tą płytę no i zdecydowałem się użyć xps Prime s 4 albo 5 mm z frezem, a cena to ok.130zł za paczkę.

Napisano
21 godzin temu, dżeki napisał:

Dzwoniłem dzisiaj do przedstawiciela z firmy która produkuje xps i trochę go popytałem o tą płytę no i zdecydowałem się użyć xps Prime s 4 albo 5 mm z frezem, a cena to ok.130zł za paczkę.

4 mm? chyba 4 cm.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...