Skocz do zawartości

Jakaś alternatywa dla ogrodzeń kutych?


nokia

Recommended Posts

Witam, szukając odpowiedniego rozwiązania może Pan czerpać z linków podpiętych przez Przedmówcę.
Może Pan również skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań Joniec.

Popularnością cieszą się okazałe, bogato zdobione przęsła, które wykuwane są ręcznie ze stali. Bardzo często wykonywane są w specjalistycznych zakładach kowalstwa artystycznego. Możliwe jest wykonanie ich według indywidualnego projektu, dzięki czemu przęsła można dopasować do istniejących już elementów ogrodowych czy wyglądu całej posiadłości. Drugą, tańszą opcją jest wykonanie ich imitacji z żeliwnych odlewów. Jeszcze tańsze (i jednocześnie lżejsze oraz prostsze) są przęsła zrobione z rur, prętów bądź stalowych kształtowników. Zaś najtańsza, ale zarazem mniej efektowna będzie metalowa siatka z rolki.
Wariantem droższym, ale przy tym zdecydowanie stabilniejszym i prostszym w montażu są panele z cienkich, zgrzewanych prętów zrobionych z metalu, które są ocynkowane i pomalowane. Mocuje się je do słupków metalowych lub prefabrykowanych betonowych. W przypadku paneli dostępne są też takie wykonane z drewna. Występują w licznych wzorach, istnieją warianty pełne oraz ażurowe. Podobne do przęseł drewnianych są te zrobione z PVC, które pokrywa się farbą kryjącą. Są one o wiele lżejsze.
Każda z powyższych opcji bardzo ciekawie prezentuje się w połączeniu z ogrodzeniami betonowymi modułowymi.
Na przykład łącząc słupki betonowe wykonane z łupanych bloczków systemu GORC z metalowymi przęsłami stworzymy nowoczesną kompozycję z naturalnymi, klasycznymi akcentami. Jako przykład ciekawego rozwiązania można przedstawić także gładkie bloczki systemów ogrodzeniowych ASTRA i ROMA, które dzięki swojej konwencjonalnej prostocie będą doskonale współgrać z niemalże każdym budownictwem.

Do wszystkich naszych ogrodzeń można zamontować przęsła kute, metalowe jak i drewniane. Możliwości aranżacyjne są więc ogromne: możemy stworzyć płot zgodnie z naszymi upodobaniami. W zależności od wybranych materiałów otrzymamy inny, równie ciekawy efekt.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Eksperci Joniec (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...