Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Damnati

Budowa domu do stanu surowego zamkniętego + instalacje

Recommended Posts

Dzień dobry icon_smile.gif
Planuję z dziewczyną budowę domu.
Dom chcemy wziąć kredyt na zakup działki i budowę domu parterowego, ale zanim polecimy do banków i doradców finansowych, chcemy wiedzieć na ten temat jak najwięcej. nie śpieszy na się, gdyż wstępnie myślimy o 3Q przyszłego roku
Obecnie zarabiamy wspólnie 6.500 netto, czasami więcej.

Kredyt chcemy wziąć na zakup działki i budowę domu, ale...
Chcemy wybudować dom do stanu surowego zamkniętego systemem zleconym (te 8% za materiały).
Większość instalacji mielibyśmy dokonać prywatnie (nie przez firmę) a resztę wykańczać z oszczędności.

Zdaję sobie sprawę z tego, że przez pewien czas będziemy się "babrać w błocie", ale przy kredycie pod klucz przeraża mnie rata kredytu, która wyniesie 2200 zł, więc wolimy mniejsza a resztę z tego co zostanie przeznaczać na wykończenie.

Na dom chcemy przeznaczyć 280 tysięcy + ziemia. Wydaje mi się, że to wystarczy do stanu zamkniętego + instalacje wykonane samemu.

Myśleliśmy także o kupnie działki w pierwszej kolejności, ale przez kilka lat musielibyśmy mieszkać u jej rodziców daleko od pracy (obecnie mamy po 30 i tez nie uśmiecha nam się brać kredytu na dom w wieku 40 lat)

Czy banki mogą skredytować tego typu budowę? Wiem, że ostatnia transza musi być wypłacona w ciągu 2-3 lat w momencie, gdy w domu można zamieszkać. Mając zrobiony pokój, łazienkę i kuchnię a resztę w remoncie bank zezwoli na to?

Myśleliśmy także o kupnie działki w pierwszej kolejności, ale przez kilka lat musielibyśmy mieszkać u jej rodziców daleko od pracy (obecnie mamy po 30 i tez nie uśmiecha nam się brać kredytu na dom w wieku 40 lat) Edytowano przez Damnati (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy banki mogą skredytować tego typu budowę? Wiem, że ostatnia transza musi być wypłacona w ciągu 2-3 lat w momencie, gdy w domu można zamieszkać. Mając zrobiony pokój, łazienkę i kuchnię a resztę w remoncie bank zezwoli na to?


Jak ja brałem kredyt (2012r) to można było. Z tym, że trzeba było się nakombinować bo:
1) Kosztorys banku z jakiegoś powodu był nieco inny aniżeli realia - i nie było opcji aby to zmienić (tzn musiałem zaakceptować). Ja mogłem jeszcze samodzielnie robić zdjęcia i przed każdą transzą zanosić do banku pokazywać i ubiegać się o kolejną transzę. Kolega już tak wesoło nie miał i musiał "odraczać" płatności wykonawcom bo tak jak i u mnie kosztorys banku sobie a życie sobie.
2) Bank na tamten czas nie dawał kredytu na działkę i budowę. Musiałeś mieć działkę i pozwolenie na budowę aby dostać kredyt na dom. Więc musiałem zaciągnąć kredyt na działkę, odbębnić papierologię i tu 2 opcje: 1 zaciągnąć drugi kredyt na budowę (- tej opcji to wyższa marża dwóch kredytów); 2 zaciągnąć kredyt na budowę którym to kredytem jednocześnie spłaciłem kredyt na działkę (- kara za zbyt szybką spłatę hipoteki działki) - czyli tak czy inaczej dupa z tyłu.
3) Teraz banki każą mieć wkład własny i musisz mieć te (chyba) 20% wartości inwestycji (papierologia się w to nie wlicza, projekt może Cię kosztować nawet 100tyś a dla banku będzie on bezwartościowy);
4) Ostatnia transza kredytu jest wypłacana w terminie który ustalisz z bankiem ale bank da Ci datę w której to będziesz musiał mieć dom odebrany (czyt. skończony). Do tego przyjedzie ktoś to sprawdzić (z tym, że to też da się co nieco nagiąć - np przedstawiciel banku nie musi Ci fotografować całej chałupy).

Dopisuję: Nie wiem dlaczego i czy jest jakaś zmowa banków z firmami "pomagającymi" zaciągnąć kredyt ale na tamten czas dreptając od banku do banku nie było opcji abym dostał kredyt. Jedynie moja zdolność była na poziomie 1/2 tego co zakładałem i chciałem. Jak tylko udałem się do placówek typu openfinance moja zdolność nagle urosła i de facto dostałem o 20000PLN więcej niż pierwotnie chciałem. Mówimy o mieście Kielce i banki które tutaj są.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za odpowiedź. Byłem w banku, dadzą kredyt na obie nieruchomości. Ale raty i koszty dodatkowe, o których sie nie mówi (400 zł do raty przed wpisem do księgi, koszty niskiego wkładu, ubezpieczenia) są tak duże, że lepiej wziąć mniej i z reszty (prawie 3000 zł) bez pośpiechu wykańczać w miarę możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tam piszą oszołomy. Po co pustka wentylowana, nie lepiej od razu na metr odsunąć izolację od ściany.
    • W jaki sposób prawidłowo wykonać konstrukcję drewnianą pod blachodachówkę SZAFIR? JAkie są zalecenia co do wymiarów łat i kontrłat, oraz jak je montować, w jakim rozstawie?
    • a gdzie byli Rodzice? a to nie to forum.... a gdzie był Kierbud?   Jeżeli dostawca stropu zapewniał montaż to rozmawiaj z nim, szkoda, że wcześniej to nie wyszło, masz na tyle zaawansowany projekt, że cofnąć się tego chyba nie da, gdybyś miał moc  choć po części Jarosława to ho ho, a tak to   domagaj się ekspertyzy, na ich koszt (i niezależnego rzeczoznawcy), taki dokument jest tu konieczny dla Twojego bezpieczeństwa; masz ryczałt na budowę, czy jakoś inaczej rozliczasz się?
    • to jakiś bełkot (albo ja się nie obudziłem ) mowa o styro z tynkiem cienkowarstwowym po czym mowa o poszyciu i wiatroizolacji , chyba, że to jakieś skróty i wyszedł bełkot czyli od zewnątrz: 1. deska elewacyjna 2. wiatroizolacja 3. mała szczelina pomiędzy izolacją a balami 4. izolacja (obstawiałbym wełnę kotwioną do bala) 5.bale takie by była moja propozycja, do której nikogo nie zmuszam   czy jakaś wentylacja pustki? tu bym polemizował, jeżeli tak to z pewnością     ale zabezpieczone przed przedmuchem powietrza z zewnątrz (bo zwentylowane na zewnątrz) choć osobiści chyba bym zrezygnował bo zatrzymali migrację pary dając styro z wyprawą na poszycie, to jak raz banał być może to zez znaczenia, ale nie ma tu w zasadzie mowy o szczelinie wentylacyjnej, tylko powietrznej, takiej jak przy ścianach 3W
    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...