Skocz do zawartości

mokra podstawa komina


Recommended Posts

Napisano
dół komina jest mokry
problem występuje tylko z kominem
ściany są ok
komin znajduje się w środku domu, w pom gosp
z tego co kojarzę to już chyba drugi rok
tylko, że teraz te zacieki są większe
przy takiej deszczowej pogodzie dół jest ewidentnie mokry
w płycie jest rura połączona z kanalizacją
dzisiaj wchodząc do pom czuć było sadzą
komin czyszczony jakiś czas temu

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Jaki to jest komin? Czym palisz i jaki kociołek posiadasz?
Czy przypadkiem rura która jest podłączona do kanalizacji (z tego co wiem to nie wolno tego robić) nie zatkała się i zamiast kondensat spływać do kanalizacji przecieka na obudowę komina.
Napisano
komin systemowy od kominka i kotła gazowego
rura jest przytkana bo fachowcy od dachu wrzucali do komina resztki styro po ociepleniu komina
nawet wlewając wiadro wody do komina ona by została w kominie
rura wystaje ponad płytę kilka-kilkanaście cm
Napisano
Cytat

komin systemowy od kominka i kotła gazowego
rura jest przytkana bo fachowcy od dachu wrzucali do komina resztki styro po ociepleniu komina
nawet wlewając wiadro wody do komina ona by została w kominie
rura wystaje ponad płytę kilka-kilkanaście cm


Jeżeli rura odpływowa (mam na myśli tzw odskraplacz kondensatu) jest zatkana to gdzieś ten kondensat musi znaleźć sobie ujście. Nie wiadomo czy tez dobrze/szczelnie jest połączony z rurą spalinową.
Gdyby to była wilgoć pochodząca od fundamentu to nie było by czuć sadzy i była by zawsze a nie tylko w czasie opadów deszczu.

Ten otwór w odskraplaczu można spokojnie przecież udrożnić, powinno być do niego swobodne dojście od wyczystki.
Napisano
w kominku nie palone
piec gazowy używany sporadycznie
a teraz to się zrobiło mokre przy opadach
z fundamentu odpada
jest płyta fundamentowa
pod nią metr kamienia i opaska
obok ściana jest sucha
próbowałem to udrożnić
ale ciężko dostać na sam dół
już myślałem, że pozbyłem się całego styro
w tym roku przy odkurzaniu sadzy znowu w rurę wbił się styro
planuję kupić węża do myjki do przetkania kanalizacji
przy taki ciśnieniu mam nadzieję, że styro zostanie wypłukane
problem w tym, że komin jest na początku kanalizy
Napisano
Cytat

w kominku nie palone
piec gazowy używany sporadycznie
a teraz to się zrobiło mokre przy opadach
z fundamentu odpada
jest płyta fundamentowa
pod nią metr kamienia i opaska
obok ściana jest sucha
próbowałem to udrożnić
ale ciężko dostać na sam dół
już myślałem, że pozbyłem się całego styro
w tym roku przy odkurzaniu sadzy znowu w rurę wbił się styro
planuję kupić węża do myjki do przetkania kanalizacji
przy taki ciśnieniu mam nadzieję, że styro zostanie wypłukane
problem w tym, że komin jest na początku kanalizy



myjką ciężko będzie się styro pozbyć
skurczybyk pływa
i nie jest to kwestia ciśnienia
Napisano
Cytat

myjką ciężko będzie się styro pozbyć
skurczybyk pływa
i nie jest to kwestia ciśnienia



styro pływa
ale jak trafi za odpływ z wanny
to większa ilość wody powinna go wypłukać
muszę pomyśleć nad jakim przepychaczem o śr ok 100mm i czymś sztywnym aby go tam dopchać
miejsca mało
w odpływie załamanie 90st
rura do załamania ma ok 0,5m
drut 3x2,5mm2 da radę czy będzie się łamał przy oporze?
Napisano
Cytat

styro pływa
ale jak trafi za odpływ z wanny
to większa ilość wody powinna go wypłukać
muszę pomyśleć nad jakim przepychaczem o śr ok 100mm i czymś sztywnym aby go tam dopchać
miejsca mało
w odpływie załamanie 90st
rura do załamania ma ok 0,5m
drut 3x2,5mm2 da radę czy będzie się łamał przy oporze?


Jaki to konkretnie komin?
Dziwne bo wyczystka jest niedużo powyżej odskrapalcza (a bynajmniej powinna być) i nie powinno być trudności aby się dostać do dna komina.
A do czego miałby służyć ten przepychacz o średnicy 100 mm?
Ja bym to zrobił tak, nalał wody i za pomocą sitka małego próbował powyciągać te zanieczyszczenia a potem drutem o średnicy 3-5 mm próbował przetbić dziurę na dole tego odskraplacza.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...