Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
witiaw

oproznianie i napelnianie instalacji c.o miejskiej

Recommended Posts

Musze oproznic instalacje c.o podlaczona do miasta w celu zmiany zaworow. Instalacja na glikolu badz jego roztworze.
Mam zamiar zlac do beczki zawartosc grzejnikow, mysle ze bedzie ok 70 litrow.
Instalacja wyglada nastepujaco :
Piwnica - zasilanie i powrot z zaworami odcinajacymi
Parter - 6 grzejnikow
Pietro 2 grzejniki
Pytanie jak prawidlowo napelniac taka instalacje??, czy moge to zrobic hydroforem na niskim cisnieniu ??

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Formalnie napełnienie instalacji c.o. powinien przeprowadzić zarządca - konserwator sieci ciepłowniczej, bo ze zdjęć wynika, że instalacja jest zasilana bezpośrednio z węzła ciepłowniczego. Samodzielne napełnienie poprzez króciec na powrocie odzyskanym płynem wymaga podłączenia pompki i odpowietrzenia obiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A podchodzac do sprawy nieformalnie jak prawidlowo nalezy napelnic taki uklad??

Napelnial bede od gory, przy najwyzszym punkcie. Do wlania mam ok 70 litrow wiec sklaniam sie do uzycia hydrofora.
Czy podczas napelniania zawory termostatyczne maja byc otwarte czy zamkniete??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bez zapoznania się ze schematem hydraulicznym całego węzła cieplnego nie można określić sposobu napełnienia instalacji. Z pewnością nie robi się tego od góry, bo nie da układu odpowietrzyć. Być może wystarczy odkręcić zawory na podłączeniu zasilania i odpowietrzniki przy grzejnikach - oczywiście przy otwartych bądź zdjętych głowicach termostatycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzieki bardzo za rady, niestety niebardzo wiem jak sie podlaczyc do króćca w piwnicy. Niewiem czy ta nakretka zakonczona kulka to jakis rodzaj czegos w rodzaju szybkozlaczki czy po prostu nalezy ta nakretke odkrecic i w jej miejsce wkrecic waz.

Mam cicha nadzieje ze napelniajac instalacje od gory przez powrot naplywajaca od dolu do grzejnikow woda bez problemu wyprze niechciane powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dużo informacji o izolowaniu kontenerów można znaleźć na http://swiat-kontenerow.pl/porady/jak-dobrze-zaizolowac-kontener/ 
    • Animus - przecież napisałem - szczelina o małej wydajności. Wąska szczelina pozwala na wolny ruch powietrza, a nie szybki. To nie obniży temperatury do punktu rosy, tylko o jeden dwa stopnie. Tam nie ma wiatru, nie ma przewiewania, jest wysoka stosunkowo temp. w stosunku do zewnetrznej. Małe otwory wentylacyjne, wąska szczelina - to bardzo mała wymiana powietrza.   Poza tym można na 2, 3 miesiące zamknąć te otwory na dole - wtedy nie ma cyrkulacji. Ale przez pozostałe 9, 10 miwsięcy jest - i nie ma pozostającej pary wodnej na powierzcnni ściany. tu mogę odpowiedzieć przykładem.  Był taki program TV odomach z bali  USA - itam jednak narzekali na ciepło i ocieplali niektórzy te budynki dodatkowo, wykazując znaczne oszczędności.
    • no tutaj akurat jest jeszcze ok, ale że widać gołym okiem to wrzuciłem. Na innych scianach musiałbym zrobić zdjęcie z poziomicą, wtedy widać odchyły.  Dzięki za te normy - wychodzi, że norma to 2cm, a u mnie dochodzi do 5cm. Na zdjęciu, przy górnej krawędzi okna, jest ok. 3cm, trochę zasłania tę przestrzeń taśma od ciepłego montażu.    Co do stropu, zastanawiam się czy nie lepiej najpierw go zeszlifować maksymalnie na równo z dolną ścianą, zamiast tynkować? Bo dolne ściany trzymają pion, problem jest z górnymi.   A dlaczego pytasz o sufit w salonie? 
    • Wentylowanie izolacji poprzez wpuszczanie do jej wnętrza powietrza o obniżonej temperaturze spowoduje wprawdzie odprowadzenie części wilgoci z wnętrza przegrody, ale również przyczyni się do obniżenia temperatury w jego wnętrzu, a tym samym spowoduje osiągnięcie w szczelinie przegrody temperatury punktu rosy. Czyli po co ta izolacja, jeżeli jest nieprzydatna? Wody będzie więcej, chłodne powietrze=większa kondensacja.     Budynek zrobiony z prawdziwych bali, ściany jednorodne wykonane z drewna litego, posiadają dużą pojemność cieplną. Duża pojemność to duża bezwładność cieplna, czyli im większa masa ciała, tym większa jego bezwładność cieplna, od tego zależy komfort cieplny domu z bala. W chacie drewnianej o wysokiej bezwładności cieplnej są mniejsze wahania temperatury, ponieważ grube bale zmagazynują więcej ciepła w ciągu dnia, a oddadzą je po zachodzie słońca, gdy powietrze ochładza się. Chałupy drewniane z cienkiego bala o niskiej bezwładności cieplnej szybko nagrzewają się od słońca i szybko wychładzają. Technicznie to się nazywa przesunięcie fazowe strumienia cieplnego w ścianie z bali drewnianych, przy grubości ściany 22 cm wynosi około 11 godz., czyli że ściana z bali nagrzana w ciągu dnia słońcem, przekazuje swoje ciepło do wnętrza budynku jeszcze następnego dnia rano. W okresie zimowym najniższa temperatura powietrza zewnętrznego wystąpi np. o godzinie 3 w nocy, wówczas najniższa temperatura na wewnętrznej powierzchni ściany wystąpi około godz. 14. Osłaniając ścianę z bala przed słońcem sztuczną izolacją wytworzoną przez człowieka, odcinamy możliwość przekazywania strumienia cieplnego przez naturę.  
    • Eeeee, nie jest tragicznie... jest do naprawy...     I tak musisz tynkować, żeby zgubić "wystający" strop, na którym stoi ta ściana - wrzucą ciut więcej tynku i będziesz Pan zadowolony    Ciekawy jestem, jak ma wyglądać sufit/strop w salonie...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...