Skocz do zawartości

Domek z Obory


Recommended Posts

Witam
Na wstępie chciałbym przywitać się z Wami , jakiś czas temu kupiłem za bardzo atrakcyjne pieniądze gospodarstwo składające się z obory , domku drewnianego , stodoły i kawałka gruntu ornego (44 ary) . Postanowiłem oborę przebudować na domek , została wybudowana 35 lat temu nie była użytkowana zgodnie ze swoim przeznaczeniem od około 25 lat więc jej stan techniczny jest ok , potwierdził to projektant adaptacji , mój obecny kierownik budowy i kilku budowlańców ( nie "mietków" spod sklepu )
Budynek jest wykonany w 70% z pustaków żużlowych reszta to pustaki z betonu komórkowego
Do tej pory własnymi środkami wykonałem izolację pionową istniejących fundamentów , wybudowanie nowego fundamentu do "dobudówki" postawione zostały ściany dobudówki , wywalony został stary strop oraz wylane nadproża , generalnie mam wszystko przygotowane do położenia stropu . Przed stropem chcę postawić kominy a mam ich trzy jeden do kominka drugi wentylacyjny kuchnia/łazienka i trzeci do instalacji CO i muszę jeszcze uporać się z wyrównaniem ścian pod strop gdyż istniejące nie mają "poziomu" na żądanej wysokości muszę wyrównać od 6cm w najwyższym punkcie do 12 cm w najniższym punkcie po "długości budynku 18m długi 6m szeroki i tu moje pytanie czy zrobić szalunek i całość betonem B20 czy bawić się w podmurowanie tego do miejsca gdzie dojdę z wymiarem a dalej zaszalować i wtedy zrobić wylewkę ?
Kierownik zaleca podmurowanie cegłą ale też stwierdził że można to wyrównać wylewką . Tylko jak już to ja bym dorzucił do tej wylewki zbrojenie coś na kształt żebra rozdzielczego , strop to Teriva 4 0/1 zatopiona w wieńcu potem ściany kolankowe pustak 2x 24 cm + wieniec , poddasze w przyszłości użytkowe .Który wariant wg. Was jest bardziej optymalny ?
Link do komentarza
Zbrojenie wylewki wyrównującej nie ma sensu, bo na niej będzie wieniec stropowy, a żebro rozdzielcze to część stropu i nie ma nic wspólnego z oparciem na ścianach. Przemurować czy wylewać - oba warianty są prawidłowe a wybór zależy od wymaganej wysokości wyrównania, choć na podmurówce też trzeba utworzyć cienką warstwę poziomującą.
Link do komentarza
Cytat

Zbrojenie wylewki wyrównującej nie ma sensu, bo na niej będzie wieniec stropowy, a żebro rozdzielcze to część stropu i nie ma nic wspólnego z oparciem na ścianach. Przemurować czy wylewać - oba warianty są prawidłowe a wybór zależy od wymaganej wysokości wyrównania, choć na podmurówce też trzeba utworzyć cienką warstwę poziomującą.


Dziękuję za odpowiedź z tym dozbrojeniem to moja inwencja twórcza więc jeśli wystarczy bez to ok będzie bez zbrojenia tylko sam szalunek aby wyrównać całość i na to właściwy wieniec ze stropem , bo raczej nie da rady wszystkiego zalać za jednym podejściem razem z wieńcem
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...