Skocz do zawartości

Domek z Obory


Recommended Posts

Napisano
Witam
Na wstępie chciałbym przywitać się z Wami , jakiś czas temu kupiłem za bardzo atrakcyjne pieniądze gospodarstwo składające się z obory , domku drewnianego , stodoły i kawałka gruntu ornego (44 ary) . Postanowiłem oborę przebudować na domek , została wybudowana 35 lat temu nie była użytkowana zgodnie ze swoim przeznaczeniem od około 25 lat więc jej stan techniczny jest ok , potwierdził to projektant adaptacji , mój obecny kierownik budowy i kilku budowlańców ( nie "mietków" spod sklepu )
Budynek jest wykonany w 70% z pustaków żużlowych reszta to pustaki z betonu komórkowego
Do tej pory własnymi środkami wykonałem izolację pionową istniejących fundamentów , wybudowanie nowego fundamentu do "dobudówki" postawione zostały ściany dobudówki , wywalony został stary strop oraz wylane nadproża , generalnie mam wszystko przygotowane do położenia stropu . Przed stropem chcę postawić kominy a mam ich trzy jeden do kominka drugi wentylacyjny kuchnia/łazienka i trzeci do instalacji CO i muszę jeszcze uporać się z wyrównaniem ścian pod strop gdyż istniejące nie mają "poziomu" na żądanej wysokości muszę wyrównać od 6cm w najwyższym punkcie do 12 cm w najniższym punkcie po "długości budynku 18m długi 6m szeroki i tu moje pytanie czy zrobić szalunek i całość betonem B20 czy bawić się w podmurowanie tego do miejsca gdzie dojdę z wymiarem a dalej zaszalować i wtedy zrobić wylewkę ?
Kierownik zaleca podmurowanie cegłą ale też stwierdził że można to wyrównać wylewką . Tylko jak już to ja bym dorzucił do tej wylewki zbrojenie coś na kształt żebra rozdzielczego , strop to Teriva 4 0/1 zatopiona w wieńcu potem ściany kolankowe pustak 2x 24 cm + wieniec , poddasze w przyszłości użytkowe .Który wariant wg. Was jest bardziej optymalny ?
Napisano
Zbrojenie wylewki wyrównującej nie ma sensu, bo na niej będzie wieniec stropowy, a żebro rozdzielcze to część stropu i nie ma nic wspólnego z oparciem na ścianach. Przemurować czy wylewać - oba warianty są prawidłowe a wybór zależy od wymaganej wysokości wyrównania, choć na podmurówce też trzeba utworzyć cienką warstwę poziomującą.
Napisano
Cytat

Zbrojenie wylewki wyrównującej nie ma sensu, bo na niej będzie wieniec stropowy, a żebro rozdzielcze to część stropu i nie ma nic wspólnego z oparciem na ścianach. Przemurować czy wylewać - oba warianty są prawidłowe a wybór zależy od wymaganej wysokości wyrównania, choć na podmurówce też trzeba utworzyć cienką warstwę poziomującą.


Dziękuję za odpowiedź z tym dozbrojeniem to moja inwencja twórcza więc jeśli wystarczy bez to ok będzie bez zbrojenia tylko sam szalunek aby wyrównać całość i na to właściwy wieniec ze stropem , bo raczej nie da rady wszystkiego zalać za jednym podejściem razem z wieńcem

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Komentarz dodany przez Tadek: retruś, ja sie nie zesrałem ale za to Ty to jesteś cały obesrany od tych wulgaryzmów na forum. jedynie co potrafisz to głupio i po chamsku dosrywać innym. Miało być Tadek a nie Tedek to tak gwoli wyjaśnienia (literówka się wkradła)
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
    • Można spróbować gotowymi zestawami naprawczymi dostępnymi w różnych sklepach internetowych. Pewnie cały proces przypomina pastowanie rys na karoserii samochodu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...