Skocz do zawartości

Najlepsze materiały do ocieplenia podłogi


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam wylany chudziak. Niestety pęknięty. Nie wiem dlaczego... być może dlatego, że budowa stoi już ponad 4 lata.
Czy robić coś z tym pęknięciem? Może jakiś sylikon? Pianka? Czy kompletnie nie ma to sensu?

Kupiłem ten dom w takim stanie jak teraz jest czyli stan surowy otwarty papa na dachu.
Chcę bardzo dobrze ocieplić oraz odizolować podłogę od gruntu, ponieważ planuję prawie wszędzie na parterze mieć podłogówkę i ogólnie lubię ciepłe podłogi oraz uważam, że powinno być to dobrze zrobione i na tym na pewno nie chcę oszczędzać... oczywiście w ramach zdrowego rozsądku.

W projekcie na jest napisane, żeby na chudziaka czyli beton b20 15cm dać
-folię polietylenową na zakład
-styropian termo organika na zakład typ podłoga 2 x 3cm
-folię polietylenową na zakład
-gładź cementową 5cm
-płytki, parkiet lub panele
Według wszystkich osób z którymi rozmawiałem jest to za mało te 6 cm styropianu. Ja też tak uważam.
Aktualnie w pomieszczeniach mam 280cm
Okna balkonowe są na wysokości 255cm
Dodam, że w gruncie jest glina... raz metr pod ziemią raz jej nie ma, raz są cegły raz raz ładny piasek... ogólnie dziwny grunt...
Dom nie jest podpiwniczony.

Chcę teraz poznać i zdecydować co położyć po kolei na podłogę na parterze.
Zastanawiam się czy folia wystarczy... Może lepiej dać na początek papę a później dopiero folię... Czytałem, że jak tak się robi to trzeba tą papę czymś wysmarować, żeby nie wchodziła w reakcję, czy nie gryzła się z tą folią... prawda to?

Zamiast styropianu 6 cm chciałbym dać np. 10 cm (bo więcej nie mogę bo za małe będę pokoje) jakiegoś lepszego materiału... głównie chodzi mi o termoizolację, na twardości zbytnio mi nie zależy bo największy pokój ma 36m2.
Chciałbym właśnie się dowiedzieć co jest najlepsze na rynku... w czym wybierać...
Podobno tej termo organiki jest kilka rodzai. Kolega pamiętam, że mówił, że termo organika silver będzie wystarczająca... ale ja chcę wiedzieć w czym mogę wybierać i co czym się charakteryzuje.
Słyszałem też coś o styrodurze. Ale czy jest on cieplejszy? czy tylko twardszy np. od termo organiki... Chodzi mi o jak najcienszy materiał i o jak najlepszych wartościach termoizolacyjnych.

Jest jeszcze jakiś inny godny uwagi materiał ??

Proszę o odpowiedź na wszystkie moje pytania, wyjaśnienie mi moich niejasności i poradę.... Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Wszystkich:)
Napisano
Pęknięcia w warstwie betonu - jeśli nie doszło do odkształcenia podkładu - można zignorować, ale powierzchnia nie może powodować uszkodzeń izolacji przeciwwilgociowej z folii (np. znaczne nierówności, ostre występy).

Termoizolację przy ograniczonej grubości należy wykonać z płyt polistyrenu ekstrudowanego XPS jako dwuwarstwową np. 2x5 cm. Lepszą ciepłochronność można uzyskać tylko kosztem zmniejszenia wysokości pomieszczeń lub poprzez usunięcie i pogłębienie podkładu podłogi na gruncie.
Napisano (edytowany)
A co myślicie o płytach PIR?
Dużo droższe są? Opłaca się ich używać?
Myślę o termo organika silver lub termonium lub ewentualnie właśnie o płytach PIR.Tylko nie wiem ile co będzie mnie kosztowało.
mam 80m2 na parterze i mogę położyć myślę maksimum 10 cm ocieplenia
bo mam 280cm
odejdzie 10cm na ocieplenie
6cm wylewki
tynk 1-2cm
i zostaje 262cm
jak dam 12 cm ocieplenia to już tylko 260cm...
Nie wiem jaka powinna być odpowiednia wysokość pomieszczeń....
Ile mniej więcej będzie kosztować mnie położenie ocieplenia w opcji silver w opcji termonium a ile w PIR? Jak wspomniałem mam około 80m2 na parterze Edytowano przez ewenement22 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...