Skocz do zawartości

Jakie profile do wnęki?


sepoy

Recommended Posts

Napisano
Remontuję mieszkanie ze ślepą kuchnią. Wewnętrzne okno o wymiarach 170x150cm chciałbym zmniejszyć z jednej strony i obniżyć o około 40cm obudowując te przestrzenie płytami gk. Grubość murka to 9-10cm.

Powinno to wyglądać mniej więcej tak:

DSC01446.jpg



Mogę wykonać stelaż jak na rysunku powyżej używając do tego profili zewnętrznych UD60 (na rysunku kolor czarny) i wewnętrznych CD60 (pomarańczowy)?
Napisano
A jakie "okno" masz zamiar wmontować w ten zmniejszony otwór?
Od tego zależeć będzie wytrzymałość obramowania okna...
Napisano
Spróbujmy jeszcze raz. Tym razem w wersji mniej absorbującej icon_wink.gif
Mam wybrać profil zewnętrzny w wersji a), b) czy c)?

DSC01446.jpg



a) konstrukcja najprostsza, najwygodniejsza i wystarczająca?
b) mocniejsza, gdyż tutaj można użyć wewnątrz profili wewnętrznych CD60.
c) najmocniejsza, ale nieco za szeroka.

Zależy mi na wskazówkach, bo zabudowę robię pierwszy raz.
Napisano
Ja zrobiłbym a), przy czym wszystko z CD60, również przy ścianach - będzie mocniejsze niż przy b).
W końcu i tak najbardziej obciążony byłby ewentualnym oknem murek...
A stabilizacja okna na ścianie murowanej przy przejściu powinna zupełnie wystarczyć.

Proponuję zrobić proste z jedną szybą okienko uchylne - przyda się czasem by wzmóc przewentylowanie kuchenki.

Ale tę zabudowę robiłbym mając na miejscu gotowe okno - teraz łatwiej będzie Ci dopasować obudowę, niż później kombinować z oknem - mostki termiczne Ci nie grożą icon_mrgreen.gif
Napisano
Wypełnienie jest jeszcze sprawą otwartą, raczej takie budżetowe. W grę wchodzi szyba, plexi lub blat z żaluzjami.
Nie angażuję się w to, bo to już nie moja decyzja icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...