Skocz do zawartości

paroizolacja


Recommended Posts

Napisano
Witam
Czy grubość foli paroizolacyjnej jej jakość ma jakieś znaczenie dla szczelności budynku. Czy różnica między folią o współczynniku Sd 40 a folia o współczynniku 80-100 będzie miała wpływ na szczelność budynku lub na parametry termiczne przy zastosowaniu membrany wysoko paroprzepuszczalnej i WM?
Pytam bo dopiero po montażu płyt k-g i ścianek zorientowałem się że położono mi jakąś najtańszą folie. Teraz pytanie czy jest sens wszystko demontować:/?
Gość Razmes
Napisano
  Cytat

Niema sensu bo się nie kalkuluje (kasa za dodatkową robotę) czy nie będzie miała wpływu na szczelnosć i własciwosci termiczne? Zakładając że jest dobrze położona.

Rozwiń  

Dokładnie.
Gość Razmes
Napisano
Jeżeli będzie WM, to ujarzmisz wilgotność w pomieszczeniach.
Gość Razmes
Napisano
Chcesz powodów, żeby kasę ściągnąć z wykonawcy?
Napisano (edytowany)
  Cytat

Wyczules intencje.

Rozwiń  

Żartuje. Chce po prostu wiedzieć czy to ma duże znaczenie czy bardziej marketingowe. Jak się mają parametry takiej foli w przełożeniu na codzienne użytkowanie, jak dużo musi być pary wodnej żeby taka paroizolacja puściła ? Edytowano przez szach11 (zobacz historię edycji)
  • 9 miesiące temu...
Napisano

paroizolacja nie wpływa na termoizolację, jeśli chroni przed wilgocią. i tylko taka może byc odpowiedź.I nie tylko kwestia jakości paroizolacji jest ważna,ale też położenie jej tak, by nie było żadnych szczelin, prze które by mogła przejść para wodna. Drugim czynnikiem może być pomieszczenie - zawsze więcej pary wydziela kuchnia i łazienka - ale tak czy inaczej - szczelność jest podstawą, nieuszkodzenie folii. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...