Skocz do zawartości

Problem z kominem


Recommended Posts

Napisano
Witam!!
Mam takowy problem, kupiliśmy z zona ze 3-4 lata temu domek parterowy wymieniliśmy grzejniki na alu instalacja w miedzi piec został był jeszcze na gwarancji po poprzednich właścicielach. W tym roku z racji ze zima była lekka piec chodził miedzy 40 a 50 stopni no i na kominie pokazały się plamy dosyć śmierdzące. Zaglądałem w komin jest czysty, ale na ściankach komina jest taka mokra maź. Moje pytanie czy komin nadaje się do użytkowania czy czeka mnie jego wymiana a jeśli tak to, co polecacie zrobić nowy przyklejony do budynku czy remontowa/wymienić obecny?
Gość mhtyl
Napisano
Jaki to piec? na paliwo stałe? I jaki masz komin?
Domniemywam, że piec na paliwo stałe a komin z cegły a osad to kondensat a przyczyna to za niska temperatura i dlatego się wytrącił kondensat na ścianach kominach.
Można go dalej użytkować, tylko będzie cuchło niemiłosiernie. Powiedz jeszcze gdzie jest ten komin, czy w środku budynku czy gdzieś z boku., na ścianie zewnętrznej domu.
Napisano
Cytat

Witam!!
Mam takowy problem, kupiliśmy z zona ze 3-4 lata temu domek parterowy wymieniliśmy grzejniki na alu instalacja w miedzi piec został był jeszcze na gwarancji po poprzednich właścicielach. W tym roku z racji ze zima była lekka piec chodził miedzy 40 a 50 stopni no i na kominie pokazały się plamy dosyć śmierdzące. Zaglądałem w komin jest czysty, ale na ściankach komina jest taka mokra maź. Moje pytanie czy komin nadaje się do użytkowania czy czeka mnie jego wymiana a jeśli tak to, co polecacie zrobić nowy przyklejony do budynku czy remontowa/wymienić obecny?


na chwilę obecną
pal mocniej
ociepl komin w części nieogrzewanej
kondensatu będzie mniej
i pomału zabieraj na komin systemowy
Gość arturo72
Napisano
Cytat

na chwilę obecną
pal mocniej
ociepl komin w części nieogrzewanej
kondensatu będzie mniej
i pomału zabieraj na komin systemowy


Radzisz mu,żeby więcej kasy wywalal kominem palac mocniej ?
Oj ty nie życzliwy ludziom icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Radzisz mu,żeby więcej kasy wywalal kominem palac mocniej ?
Oj ty nie życzliwy ludziom icon_smile.gif


radzę mu jak zmniejszyć ilość kondensatu
jak wstawi odpowiednio duży bufor to dobrze napali (wysoko temperaturowo) co któryś dzień zamiast codziennie i długotrwale na niskich.
jak komin ociepli to będą mniejsze straty i nim się dym wychłodzi na tyle by się skraplać będzie poza kominem.
a przypominam pytanie było na temat kondensatu a nie jak najoszczędniej ogrzewać dom.
Gość mhtyl
Napisano
Ocieplenie na nic się tu zda jeżeli najpierw nie zbije tynku i nie zabezpieczy komina przed wydostawaniem się kondensatu. Wysoka temperatura teraz w kominie spowoduje smród nie do zniesienia bo kondensat będzie ochoczo wyłaził na zewnątrz.
Napisano
Cytat

Ocieplenie na nic się tu zda jeżeli najpierw nie zbije tynku i nie zabezpieczy komina przed wydostawaniem się kondensatu. Wysoka temperatura teraz w kominie spowoduje smród nie do zniesienia bo kondensat będzie ochoczo wyłaził na zewnątrz.


nie tak znowu ochoczo
smród zależny od ilości kondensatu w kominie
zbić tynk
jasne i proste
położyć w to miejsce nowy też się da
tylko że nie zabezpieczy
i po niedługim czasie masz powtórkę
zaszpachlować klejem do płytek
lepiej
ale czas do czasu się tylko wydłuży problem pozostanie nadal
zabezpieczyć 100%
oczywiście że się da
tylko do wcześniejszych sposobów koszty rosną
Gość mhtyl
Napisano
Przerabiałem to kilka lat temu i uwierz mi, że da się zabezpieczyć, tanio i dobrze.
Zbić tynk, wydłubać fugi (nie do końca oczywiście) przez które przelazł kondensat na głębokość 3-6 cm, potem wypełnić fugi klejem do płytek elastycznym tak aby licowały z cegłami, potem całość posmarować folia w płynie i ponownie klej.
Całość robiłem szerokość komina + około 0,5 m po każdej stronie komina. Odpukać jak na razie spokój.
A dla pewności o ile to wizualnie nie będzie przeszkadzało domownikom można po pomalowaniu folią w płynie dać płytki ceramiczne na klej elastyczny.
Napisano
Cytat

Przerabiałem to kilka lat temu i uwierz mi, że da się zabezpieczyć, tanio i dobrze.
Zbić tynk, wydłubać fugi (nie do końca oczywiście) przez które przelazł kondensat na głębokość 3-6 cm, potem wypełnić fugi klejem do płytek elastycznym tak aby licowały z cegłami, potem całość posmarować folia w płynie i ponownie klej.
Całość robiłem szerokość komina + około 0,5 m po każdej stronie komina. Odpukać jak na razie spokój.
A dla pewności o ile to wizualnie nie będzie przeszkadzało domownikom można po pomalowaniu folią w płynie dać płytki ceramiczne na klej elastyczny.


mhmmmm

zbiłem klej elastyczny
zaszpachlowałem zamzajerem
na to walnąłem tynk gipsowy
i gładź
czemu zbijałem klej
bo przelazło po latach - ale zawsze
czemu teraz zdecydowałem się na gips zamiast warstwy betonu ?
bo zrobiłem to dobrze i mam to w nosie .
Gość mhtyl
Napisano
Jakbyś to potraktował folią w płynie to wystarczyłby klej elastyczny.
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...