Skocz do zawartości

Problem z kominem


Recommended Posts

Napisano
Witam!!
Mam takowy problem, kupiliśmy z zona ze 3-4 lata temu domek parterowy wymieniliśmy grzejniki na alu instalacja w miedzi piec został był jeszcze na gwarancji po poprzednich właścicielach. W tym roku z racji ze zima była lekka piec chodził miedzy 40 a 50 stopni no i na kominie pokazały się plamy dosyć śmierdzące. Zaglądałem w komin jest czysty, ale na ściankach komina jest taka mokra maź. Moje pytanie czy komin nadaje się do użytkowania czy czeka mnie jego wymiana a jeśli tak to, co polecacie zrobić nowy przyklejony do budynku czy remontowa/wymienić obecny?
Gość mhtyl
Napisano
Jaki to piec? na paliwo stałe? I jaki masz komin?
Domniemywam, że piec na paliwo stałe a komin z cegły a osad to kondensat a przyczyna to za niska temperatura i dlatego się wytrącił kondensat na ścianach kominach.
Można go dalej użytkować, tylko będzie cuchło niemiłosiernie. Powiedz jeszcze gdzie jest ten komin, czy w środku budynku czy gdzieś z boku., na ścianie zewnętrznej domu.
Napisano
Cytat

Witam!!
Mam takowy problem, kupiliśmy z zona ze 3-4 lata temu domek parterowy wymieniliśmy grzejniki na alu instalacja w miedzi piec został był jeszcze na gwarancji po poprzednich właścicielach. W tym roku z racji ze zima była lekka piec chodził miedzy 40 a 50 stopni no i na kominie pokazały się plamy dosyć śmierdzące. Zaglądałem w komin jest czysty, ale na ściankach komina jest taka mokra maź. Moje pytanie czy komin nadaje się do użytkowania czy czeka mnie jego wymiana a jeśli tak to, co polecacie zrobić nowy przyklejony do budynku czy remontowa/wymienić obecny?


na chwilę obecną
pal mocniej
ociepl komin w części nieogrzewanej
kondensatu będzie mniej
i pomału zabieraj na komin systemowy
Gość arturo72
Napisano
Cytat

na chwilę obecną
pal mocniej
ociepl komin w części nieogrzewanej
kondensatu będzie mniej
i pomału zabieraj na komin systemowy


Radzisz mu,żeby więcej kasy wywalal kominem palac mocniej ?
Oj ty nie życzliwy ludziom icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Radzisz mu,żeby więcej kasy wywalal kominem palac mocniej ?
Oj ty nie życzliwy ludziom icon_smile.gif


radzę mu jak zmniejszyć ilość kondensatu
jak wstawi odpowiednio duży bufor to dobrze napali (wysoko temperaturowo) co któryś dzień zamiast codziennie i długotrwale na niskich.
jak komin ociepli to będą mniejsze straty i nim się dym wychłodzi na tyle by się skraplać będzie poza kominem.
a przypominam pytanie było na temat kondensatu a nie jak najoszczędniej ogrzewać dom.
Gość mhtyl
Napisano
Ocieplenie na nic się tu zda jeżeli najpierw nie zbije tynku i nie zabezpieczy komina przed wydostawaniem się kondensatu. Wysoka temperatura teraz w kominie spowoduje smród nie do zniesienia bo kondensat będzie ochoczo wyłaził na zewnątrz.
Napisano
Cytat

Ocieplenie na nic się tu zda jeżeli najpierw nie zbije tynku i nie zabezpieczy komina przed wydostawaniem się kondensatu. Wysoka temperatura teraz w kominie spowoduje smród nie do zniesienia bo kondensat będzie ochoczo wyłaził na zewnątrz.


nie tak znowu ochoczo
smród zależny od ilości kondensatu w kominie
zbić tynk
jasne i proste
położyć w to miejsce nowy też się da
tylko że nie zabezpieczy
i po niedługim czasie masz powtórkę
zaszpachlować klejem do płytek
lepiej
ale czas do czasu się tylko wydłuży problem pozostanie nadal
zabezpieczyć 100%
oczywiście że się da
tylko do wcześniejszych sposobów koszty rosną
Gość mhtyl
Napisano
Przerabiałem to kilka lat temu i uwierz mi, że da się zabezpieczyć, tanio i dobrze.
Zbić tynk, wydłubać fugi (nie do końca oczywiście) przez które przelazł kondensat na głębokość 3-6 cm, potem wypełnić fugi klejem do płytek elastycznym tak aby licowały z cegłami, potem całość posmarować folia w płynie i ponownie klej.
Całość robiłem szerokość komina + około 0,5 m po każdej stronie komina. Odpukać jak na razie spokój.
A dla pewności o ile to wizualnie nie będzie przeszkadzało domownikom można po pomalowaniu folią w płynie dać płytki ceramiczne na klej elastyczny.
Napisano
Cytat

Przerabiałem to kilka lat temu i uwierz mi, że da się zabezpieczyć, tanio i dobrze.
Zbić tynk, wydłubać fugi (nie do końca oczywiście) przez które przelazł kondensat na głębokość 3-6 cm, potem wypełnić fugi klejem do płytek elastycznym tak aby licowały z cegłami, potem całość posmarować folia w płynie i ponownie klej.
Całość robiłem szerokość komina + około 0,5 m po każdej stronie komina. Odpukać jak na razie spokój.
A dla pewności o ile to wizualnie nie będzie przeszkadzało domownikom można po pomalowaniu folią w płynie dać płytki ceramiczne na klej elastyczny.


mhmmmm

zbiłem klej elastyczny
zaszpachlowałem zamzajerem
na to walnąłem tynk gipsowy
i gładź
czemu zbijałem klej
bo przelazło po latach - ale zawsze
czemu teraz zdecydowałem się na gips zamiast warstwy betonu ?
bo zrobiłem to dobrze i mam to w nosie .
Gość mhtyl
Napisano
Jakbyś to potraktował folią w płynie to wystarczyłby klej elastyczny.
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...