Skocz do zawartości

Blachodachówka...Co wybrać, opinie...


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam,

stoję przed wyborem blachodachówki. Interesuje mnie tylko dobra blacha (szwedzka lub fińska SSAB/Ruukki, ew amerykańska US Steel). Otrzymałem kilka wycen i propozycji i miałbym prośbę, aby ktoś, kto czuje się na siłach i ma doświadczenie i wiedzę pomógł mi się zdecydować.
Nie jestem laikiem, posiadam pewną wiedzę na temat blachodachówek (a może i coś więcej, bo temat mnie interesuje), rozumiem o co loto, ale fachowe rady zawsze mile widziane:)

A więc zaproponowano mi:
1. Budmat: blacha szwedzka SSAB, model Aria Nova Matt; cena 33,95 zł/m2 całkowity, 37,21 zł/m2 krycia, gwarancja chyba 50 techniczna/20 na powłokę

2. Bratex:
* SSAB Szwecja, Prestige Ceramic Matt/Nova Matt,
model Vilano - 32,07 zł/m2 całk, 36,21 zł/m2 krycia, gwar :Ceramic: bezter i 15 lat/ Nova 50/20 lat

model Platino - 30,51 zł/m2 całkowity, 33,03 zł/m2 krycia, gwarancja j/w


Prestige GreenCoat Mica,
model Vilano - 35,46 zł/m2 całkowity, 40 zł/m2 krycia, gwarancja 50/25 lat

model Platino - 33,73 zł/m2 całkowity, 35,50 zł/m2 krycia, gwarancja j/w



* SSAB Finlandia, Prestige Pural Matt,
model Vilano - 37,88 zł/m2 całkowity, 42,8 zł/m2 krycia, gwarancja 50/20 lat

model Platino - 36,03 zł/m2 całkowity, 39 zł/m2 krycia, gwarancja j/w


Czekam jeszcze na wycenę z Regametu, tam mają blachę amerykańską, też ponoć dobra z US Steel, Pure Text bodajże z gwarancją 50/20. Zobaczymy jaka będzie cena

No i tutaj mam problem bo w zasadzie wszystkie są dosyć podobne. Wszystkie posiadają 275g/m2 ocynku, 50um lakieru, wszystkie klasa Prestige z gwarancją 50/20 minimum. Blacha szwedzka czy fińska to jakość sama w sobie - wiadomo. Nie wiem tak do końca co z tą amerykańską, ale poczekam na wycenę. Różnice są jednak w cenie i to znaczne (pomijając już rodzaj wytłoczenia, bo to indywidualne upodobanie, chociaż im wyższe przetłoczenie to ponoć odporniejsza na ew zaginanie, sztywniejsza no i wg mnie ładniejsza:)).
No i czy warto np dawać te 6 zł więcej/m2 za Pural Matt, gdy mogę wziąć Nova Matt i mam taką samą gwarancję, też szwedzka blacha... No oczywiście Pural MAtt to powłoka poliuretanowa gruboziarnista, Nova tego nie ma... Podobnież sprawa się ma z Pure Textem z Regametu: też poliuretanowa z podkładem żywicznym...
Zrobiłem sobie taki mały teścik: mam wzorniki z każdego rodzaju blachy. Każdy kawałek blaszki starałem się porysować inną blaszką (dosyć mocno) i zobaczyć jak rysy widać. Na Nova MAtt i Ceramic Matt i GreenCoat Mica widać ryski, ślady pozostały i pod słońcem pod różnym kątem są widoczne. Pure text natomiast z Regametu pozostał prawie taki jaki był! Ledwo ledwo widoczne jakieś ryski niewielkie.
Fińska Pural Matt z kolei to było zaskoczenie! Zaraz po porysowaniu ślady jakieś były, które po jakimś czasie zupełnie stały się niewidoczne. Rysowanie powtórzyłem jeszcze 2 razy i tak samo! Patrzę pod różnym kątem pod światło i nie widzę dosłownie ŻADNYCH śladów jakichkolwiek ingerencji w powłokę. No i teraz nie wiem, na ile takie próbki kawałków blachy odpowiadają rzeczywistej jakości blachy... Może próbki są z jakiegoś kryptonu by zmylić kupujących :P
A poważnie to ta fińska Pural Matt jakoś podziałała na moją wyobraźnie i wydaje mi się, że poleżałaby na dachu długo i w niewiele ew zmienionej jakości...
Ostatnia rzecz: gwarancja icon_smile.gif
To jest dobre! Ale przeczytałem warunki gwarancyjne każdego sprzedawcy, są bardzo zbliżone.
Nie wiem czy ktoś już reklamował jakąś blachę, ale odczucie moje jest takie, że chyba o kant d..y można rozbić takie gwarancje, bo uznanie ewentualnej reklamacji będzie dosyć trudne , ale nie niemożliwe przy regularnej konserwacji blachy i corocznej samodyscyplinie:)
Ciekaw jestem, czy ktoś z szanownych Forumowiczów podpowie mi coś, a może ktoś ma już któryś w modeli i podzieli się opinią itp...
pozdrawiam serdecznie Edytowano przez kajloren (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ostatnia rzecz: gwarancja icon_smile.gif
To jest dobre! Ale przeczytałem warunki gwarancyjne każdego sprzedawcy, są bardzo zbliżone.
Nie wiem czy ktoś już reklamował jakąś blachę, ale odczucie moje jest takie, że chyba o kant d..y można rozbić takie gwarancje, bo uznanie ewentualnej reklamacji będzie dosyć trudne , ale nie niemożliwe przy regularnej konserwacji blachy i corocznej samodyscyplinie:)
Ciekaw jestem, czy ktoś z szanownych Forumowiczów podpowie mi coś, a może ktoś ma już któryś w modeli i podzieli się opinią itp...
pozdrawiam serdecznie



W sprawie wyboru konkretnego modelu nie pomogę, a jeśli chodzi o gwarancję - faktycznie bywają z tym problemy, o czym świadczy np. ta dyskusja:
https://forum.budujemydom.pl/Dachy-i-blachy...acji-t7195.html
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Chcesz dobrą szedzką blachę i rozważasz Budmat i Bratex? Nie rozważasz Ruukki - chyba najlepszego producenta blachodachówek ze stalą SSAB? Albo Plannji (choć to teraz ten sam producent)? Owszem, Budmat jak najbardziej do zastanowienia, ale chyba Bratex to lekka przesada.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Wybrałem Ruukki, model Adamante. Całość materiałów oryginalne od Ruukki. Dach gotowy, klient zadowolony. Prezentuje się super i układało się równie dobrze.
Napisano
Cytat

Wybrałem Ruukki, model Adamante. Całość materiałów oryginalne od Ruukki. Dach gotowy, klient zadowolony. Prezentuje się super i układało się równie dobrze.




No Ruukki i Planja (teraz to jedna kompania) to chyba najwyższa jakość jeżeli chodzi io pokrycia z blachy.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

A jak z akcesoriami dachowymi (bariery śniegowe, stopnie kominiarskie itp.)? Czy niezależnie od tego, jakie pokrycie się wybierze, da radę dobrać dodatkowe wyposażenie?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Jeżeli szukasz najlepszej ze zwykłych blach, to zdecydowanie Ruukki. Ja jeddnak  zachęcam do zpoznania się z ofertą blachodachówek GERARD. Cenowo nie ma dużej różnicy, a jakość niebotycznie wyższa.

Napisano
Dnia 3/17/2017 o 11:29, rrypalski napisał:

Jeżeli szukasz najlepszej ze zwykłych blach, to zdecydowanie Ruukki. Ja jeddnak  zachęcam do zpoznania się z ofertą blachodachówek GERARD. Cenowo nie ma dużej różnicy, a jakość niebotycznie wyższa.

Bacha z posypką super sprawa, tylko cena niezbyt zachęcająca.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A myślałeś może o sprawdzonej budowie za granicą, skoro i tak mieszkacie poza Polską?
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...