Skocz do zawartości

jakie ogrzewanie wybrać ?


Recommended Posts

Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Ty jesteś faktycznie zdrowo jeb....
Gości skomentował o co chodzi w wyborze i dobrze napisał, że inwestor patrzy głównie na cenę. Ja tez jestem zdania, że patrząc na inwestycje nie patrze i nie powinno się patrzeć kiedy taka inwestycja się zwróci ale łajnem nie rzucam na forum.
Twoje porąbany opis o zbieraniu łajna jest poparty twoimi poprzednimi doświadczeniami bo dokładnie to opisałeś ale nie oznacza, że ktoś tak robi więc nie obrażaj tu ludzi a w szczególności rolników, bo gdyby nie oni to nie miałbyś co do pyska włożyć.
A te twoje wyliczenia to są wyliczenia upośledzonego człowieka a nie świadomego inwestora bo wszystkie ceny podane są grubo zawyżone.
Przestałeś pisać o czarnym gównie to teraz zacząłeś pisać o łajnie? Weź się człowieku opanuj i wyhamuj bo ostatnio pisałeś tu jak rasowy forumowicz ale długo nie wytrzymałeś i dalej walisz knoty.


mhtyl,piszesz,że ceny przesadzone ?
Poniżej masz wycenę i oferte na kocioł fakt,że nie na lajno ale coś w tym stylu bo na miał węglowy:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...st&p=505045
Koszt 15tys.zł bez komina i bez koniecznej do kotła kotłowni.
No i co powiesz ? Dolicz do tego konieczny komin czyli ok.4tys na gotowo i już masz 19tys.zł. Dolicz do tego koszt KONIECZNEJ kotłowni ok.10tys.zł i masz już 30tys.zl.
Jak inwestor patrzy na cenę to w tym przypadku czyli paliwa stałego jest totalnie ociemnialy icon_smile.gif

I teraz pytanie,co i do czego i czemu ma się "zwracać" jak system na paliwo stałe czyli lajno,węgiel,pellet itp jest mega drogim systemem grzewczym...
Konkrety poproszę chyba że ciężko w niektórych kręgach z liczeniem... Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

mhtyl,piszesz,że ceny przesadzone ?
Poniżej masz wycenę i oferte na kocioł fakt,że nie na lajno ale coś w tym stylu bo na miał węglowy:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...st&p=505045
Koszt 15tys.zł bez komina i bez koniecznej do kotła kotłowni.
No i co powiesz ? Dolicz do tego konieczny komin czyli ok.4tys na gotowo i już masz 19tys.zł. Dolicz do tego koszt KONIECZNEJ kotłowni ok.10tys.zł i masz już 30tys.zl.
Jak inwestor patrzy na cenę to w tym przypadku czyli paliwa stałego jest totalnie ociemnialy icon_smile.gif

I teraz pytanie,co i do czego i czemu ma się "zwracać" jak system na paliwo stałe czyli lajno,węgiel,pellet itp jest mega drogim systemem grzewczym...
Konkrety poproszę chyba że ciężko w niektórych kręgach z liczeniem...


Akurat ta wycenę czytałem, ale co ja mogę jak ktoś głupi to niech płaci, ta wycena jest grubo, grubo przesadzona i mało konkretna jeżeli chodzi o użyte materiały a jeszcze biorąc pod uwagę, że wykonawca ma swój sklep to uważam że to ździerstwo.
U mnie w 2008 instalacja c.o. kosztowała 10 tys + 2,8 tys robocizna + 4 tys kocioł + 2,5 tys komin.
Jeżeli ktoś do domku o p.u. około 100 m2 (i ogrzewaniu podłogowym) kupuje kocioł z podajnikiem to bez grzeczność nie będę komentował.
Mała uwaga co do kotła, nie jest on na miał tylko na eko groszek.

I już Ci pisałem, nie porównuj wszystkich do siebie, bo każdy jest inny i inne ma przeliczniki. jednemu będzie się opłacać palić drewnem, innemu węglem a jeszcze innemu ogrzewać na prąd i słuchając tych wszystkich każdy będzie miał racje z tego tytułu, że każdy jest inny i inną ma sytuację życiową.

I jeszcze jedno, piszesz na forum budowlanym wiec nie używaj określeń nie fachowych, choćby w tym przypadku łajno, bo nie jest to forum rolnicze.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

I jeszcze jedno, piszesz na forum budowlanym wiec nie używaj określeń nie fachowych, choćby w tym przypadku łajno, bo nie jest to forum rolnicze.


Ok icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...