Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
sisco

Remont domu - brak projektu/ opłacalność

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów!

Mam dom po swojej babci na Podkarpaciu. Dom wybudowany w roku 1975 przez mojego dziadka, który był murarzem. Dom jest podpiwniczony częściowo (sutereny na które nie mam pomysłu) piętro użytkowe (4 pokoje + łazienka) i strych, który chciałbym przerobić na część mieszkalną. Dom ma w większości plastikowe okna, jest zrobione odwodnienie wokół całego domu, dach jest blaszany (blacha wymieniana i malowana w 2005 roku). Instalacja elektryczna stara aluminiowa całkowicie do wymiany - dom ma własną studnie, woda pod ciśnieniem na działce jest wodociąg, kanalizacja. Ogólnie dom z piecem węglowym i centralnym ogrzewaniem w którym na dobrą sprawę można mieszkać, jest ciepła woda piec gazowy itp.

Po pierwsze nie mam do tego domu projektu, mój dziadek nie żyje i jeśli nawet były to nikt nie wie gdzie są.

1) Rozsądne wydaje się zatrudnienie fachowca, który byłby w stanie przeprowadzić ekspertyzę stanu technicznego budynku oraz inwentaryzacje wnętrz, która przyda się przy przebudowywaniu domu. Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się w kosztach takiej operacji? Ewentualnie czy takie stare projekty budowlane mogą być jeszcze przetrzymywane gdzieś w jakimś urzędzie? A w ogóle czy w 1975 roku był obowiązek posiadania szczegółowych planów budowy bo nie mogę znaleźć nigdzie takiej informacji.

2) Z domem jak i z samą działką jestem dość mocno związany emocjonalnie, zresztą jest w świetnej lokalizacji zaraz przy drodze krajowej 20 minut jazdy od Rzeszowa więc pod tym względem mi pasuje. Dom tak na prawdę wymaga ocieplenia w środku gruntownych prac remontowych zmiany całej elektryki, rur itp. jeśli chciałbym doprowadzić go do współczesnych standardów oraz całkowitej adaptacji poddasza. Czy w przypadku takich dość gruntownych prac remontowych jest jakaś szansa, że remont może wyjść taniej niż budowa nowego parterowego domku o powierzchni 100m2? Fajnie byłoby zmieścić się z remontem w 150tyś ale podejrzewam, że może być to mało realne.

3) Czy ktoś może ma jakieś pomysły co zrobić z niskimi suterenami? Część mieszkalna jakoś średnio mi się tam widzi, nadają się na kotłownie i pomieszczenia na jakieś kosiarki, rowery itp. Zresztą czytałem, że pomieszczenie mieszkalne powinno mieć jakieś 2,5 metra wysokości minimum więc i tak odpada takie rozwiązanie.

4) Za domem jest stodoła, którą chciałbym docelowo wyburzyć. Stodoła jest pokryta dachówką ceramiczną. Czy jest jakiś popyt na takie materiały tj. czy przy ewentualnej rozbiórce warto ją zachować czy można spokojnie pakować do kontenera.

Dziękuję za opinię i pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dużo informacji o izolowaniu kontenerów można znaleźć na http://swiat-kontenerow.pl/porady/jak-dobrze-zaizolowac-kontener/ 
    • Animus - przecież napisałem - szczelina o małej wydajności. Wąska szczelina pozwala na wolny ruch powietrza, a nie szybki. To nie obniży temperatury do punktu rosy, tylko o jeden dwa stopnie. Tam nie ma wiatru, nie ma przewiewania, jest wysoka stosunkowo temp. w stosunku do zewnetrznej. Małe otwory wentylacyjne, wąska szczelina - to bardzo mała wymiana powietrza.   Poza tym można na 2, 3 miesiące zamknąć te otwory na dole - wtedy nie ma cyrkulacji. Ale przez pozostałe 9, 10 miwsięcy jest - i nie ma pozostającej pary wodnej na powierzcnni ściany. tu mogę odpowiedzieć przykładem.  Był taki program TV odomach z bali  USA - itam jednak narzekali na ciepło i ocieplali niektórzy te budynki dodatkowo, wykazując znaczne oszczędności.
    • no tutaj akurat jest jeszcze ok, ale że widać gołym okiem to wrzuciłem. Na innych scianach musiałbym zrobić zdjęcie z poziomicą, wtedy widać odchyły.  Dzięki za te normy - wychodzi, że norma to 2cm, a u mnie dochodzi do 5cm. Na zdjęciu, przy górnej krawędzi okna, jest ok. 3cm, trochę zasłania tę przestrzeń taśma od ciepłego montażu.    Co do stropu, zastanawiam się czy nie lepiej najpierw go zeszlifować maksymalnie na równo z dolną ścianą, zamiast tynkować? Bo dolne ściany trzymają pion, problem jest z górnymi.   A dlaczego pytasz o sufit w salonie? 
    • Wentylowanie izolacji poprzez wpuszczanie do jej wnętrza powietrza o obniżonej temperaturze spowoduje wprawdzie odprowadzenie części wilgoci z wnętrza przegrody, ale również przyczyni się do obniżenia temperatury w jego wnętrzu, a tym samym spowoduje osiągnięcie w szczelinie przegrody temperatury punktu rosy. Czyli po co ta izolacja, jeżeli jest nieprzydatna? Wody będzie więcej, chłodne powietrze=większa kondensacja.     Budynek zrobiony z prawdziwych bali, ściany jednorodne wykonane z drewna litego, posiadają dużą pojemność cieplną. Duża pojemność to duża bezwładność cieplna, czyli im większa masa ciała, tym większa jego bezwładność cieplna, od tego zależy komfort cieplny domu z bala. W chacie drewnianej o wysokiej bezwładności cieplnej są mniejsze wahania temperatury, ponieważ grube bale zmagazynują więcej ciepła w ciągu dnia, a oddadzą je po zachodzie słońca, gdy powietrze ochładza się. Chałupy drewniane z cienkiego bala o niskiej bezwładności cieplnej szybko nagrzewają się od słońca i szybko wychładzają. Technicznie to się nazywa przesunięcie fazowe strumienia cieplnego w ścianie z bali drewnianych, przy grubości ściany 22 cm wynosi około 11 godz., czyli że ściana z bali nagrzana w ciągu dnia słońcem, przekazuje swoje ciepło do wnętrza budynku jeszcze następnego dnia rano. W okresie zimowym najniższa temperatura powietrza zewnętrznego wystąpi np. o godzinie 3 w nocy, wówczas najniższa temperatura na wewnętrznej powierzchni ściany wystąpi około godz. 14. Osłaniając ścianę z bala przed słońcem sztuczną izolacją wytworzoną przez człowieka, odcinamy możliwość przekazywania strumienia cieplnego przez naturę.  
    • Eeeee, nie jest tragicznie... jest do naprawy...     I tak musisz tynkować, żeby zgubić "wystający" strop, na którym stoi ta ściana - wrzucą ciut więcej tynku i będziesz Pan zadowolony    Ciekawy jestem, jak ma wyglądać sufit/strop w salonie...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...