Skocz do zawartości

Przeciekający zawór od wody


Pionat

Recommended Posts

Napisano
Witam,

w łazience zaczął mi przeciekać zawór od wody.

Pytanie do speców - co z tym zrobić?
Czy jest możliwość wymiany tylko części czy trzeba będzie wymieniać cały zawór? Może jest jakiś alternatywny sposób.
Zawór jest odkręcony w tej chwili na ok. połowę i woda skrapla się mniej więcej co 5 sekund. Zakręcanie go lub mocniejsze odkręcanie powoduje, że woda zaczyna lecieć intensywniej.

DSC01446.jpg

Napisano
Trzeba by zakręcić główny zawór wody i rozkręcić ten zawór.
Tam jest taka gumka, (taki oring) który można było wymienić.

DSC01446.jpg



Warto (łatwiej) jednak byłoby wymienić cały zawór na zwykły zawór kulowy.
Napisano
Cytat

Trzeba by zakręcić główny zawór wody i rozkręcić ten zawór.
Tam jest taka gumka, (taki oring) który można było wymienić.



Nie trzeba. Dokręć dławik, czyli to cuś pod pokrętłem.
Napisano
Tylko zanim dokręcisz ten dławik to dobrze oczyść z farby. Dokręć z wyczuciem oczywiście abyś nie przekręcił.
Jeżeli to nie pomoże to wystarczy wymienić oring pod dławikiem, bo może okazać się że tego oringa już praktycznie nie ma.
A tak poza konkursem to kupując zawór kulowy kupuj go z dławikiem, bo są w sprzedaży też bez dławika.
Napisano
Dzięki za porady. Jak widać instalacja jest wiekowa, sam zawór był ruszany pewnie dziesiątki lat temu i w dodatku ta farba. Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.
Napisano (edytowany)
Cytat

Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.



Zwykłym smarem (gwinty, nie gumy). Jeśli odkręcanie/dokręcanie będzie trudne lub nie da efektu, to najlepiej będzie go jednak wymienić na nowy. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dzięki za porady. Jak widać instalacja jest wiekowa, sam zawór był ruszany pewnie dziesiątki lat temu i w dodatku ta farba. Macie jeszcze jakieś sugestie czym oczyścić / posmarować ten zawór, aby szło go łatwiej dokręcić / rozkręcić. Przez taki okres czasu wszystko musiało tam mocno do siebie przywrzeć i nie chciałbym przy odkręcaniu rozwalić tej instalacji.


Widać na nim odciśnięty ząb czasu icon_biggrin.gif
Smarem to raczej za dużo nie zwojujesz w tej sytuacji.
Najpierw go oczyść z farby, tak jak już wspomniałem wyżej, potem potraktuj go środkiem odrdzewiająco-smarującym np WD-40 i próbować dokręcić lub odkręcić w zależności od zaistniałej potrzeby.
Jeżeli po takim zabiegu nie ruszy, to spróbuj na gorąco. Podgrzej okolice gwintu za pomocą jakiegoś palnika lub coś podobnego, psiknij po tym na to preparatem i spróbuj dokręcić czy odkręcić, powinno się udać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...