Skocz do zawartości

Przestrzeń pomiędzy pustakiem kominowym a ceramiką


Recommended Posts

Napisano
Jak widać na fotce moi cudowni murarze zacementowali przestrzeń miedzy ceramiką a pustakiem. Kiedyś zwrócił mi na to uwagę mthyl . Zbliża się po nowym roku czas tynkowanie więc pytanie do was co z tym zrobić.

Na około odkuć , robi się przestrzeń którą nie wiem czym wypełnić ?
Czy podczas tynkowania trzeba to miejsce też na około oddzielić aby tynk nie dochodził do ceramiki czy tynk już nie przeszkadza ?
Napisano
Nie pamiętam co wtedy Ci pisałem, ale odkuj wokół rury ten tynk i daj wełnę mineralną. Bo może się zdarzyć, że kamionka pęknie gdy zaczniesz w piecu palić.
A czy przypadkiem w komplecie z kominem nie było kawałka kwadratowego z otworem z wełny mineralnej? (taki aby pasował na kamionkę)
Napisano
Nic takiego nie mam , chyba , że nóg dostało.
Zwykłą wełnę mineralną czy jakąś specjalna do kominów ? Czy potem zatynkować to ?
Napisano
Cytat

Nic takiego nie mam , chyba , że nóg dostało.
Zwykłą wełnę mineralną czy jakąś specjalna do kominów ? Czy potem zatynkować to ?


Albo fachmany wywalili bo nie mieli pojęcia do czego to przyłatać icon_biggrin.gif
Zwróć uwagę na poniższej fotce na "płytę czołową"



Najlepiej aby była to sprasowana wełna, ale jak zwykłą-miękką nawciskasz tez będzie dobrze, chodzi aby była była szczelina dylatacyjna.
Napisano
Taką płytę mogę kupić . Wełnę wcisnę aby wypełnić przestrzeń a potem włożę płytę na równo z pustakiem kominowym. Czy potem tą wełnę zatynkować i tynk może dotykać ceramiki , czy jeszcze na około przykleić pasek takiej wełny jako dylatacja ?
Część tego cementu podczas wykuwania powędruje zapewne do komina , oczywiście po stronie zewnętrznej ceramiki ale to chyba nie problem ?
Napisano
Możesz dać sznur z włókien szklanych wokół kamionki przy tynkowaniu. Takimi sznurami uszczelniasz np drzwiczki do pieca.
Napisano
Cytat

Czyli przy tynkowaniu wełnę zatynkować ale dylatacja musi zostać ?


Dokładnie. Prościej to można już po tynkowaniu jak tynk stwardnieje ale będzie jeszcze na tyle wilgotny można go wokół tej kamionki po obwodzie wydłubać szczelinę np śrubokrętem a potem wcisnąć w ę szczelinę sznur.
Napisano
Cytat

Gruby sznur!


Oczywiście, nie napisałem bo sądziłem że to było oczywiste samo przez sie icon_biggrin.gif
Dla lepszego zobrazowania pokażę że chodzi o coś takiego jak poniżej.
Napisano (edytowany)
O takim też myślałem , widzę rozmiary od 6mm do12mm.

Jak już znowu temat 'odświeżony' , jest sens odkuwać całość tej zaprawy ? czy odkuć ok 1cm na ok , włożyć przed tynkowanie np piankę taką do dylatacji aby nie zatynkowali otworu. Potem ją wyciągnąć , wypalić czy co tam będzie potrzeba i wtedy nawinąć sznur na króciec i wcisnąć w szczelinę ? Może być ?
Jak to najlepiej zrobić tak , po kolei ? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeżeli zaprawą zamurowali/zarzucili aż do kamionki to musisz odkuć.
Jak zrobisz tak zrobisz aby było tak jak podałem wcześniej, będzie dobrze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...