Skocz do zawartości

Przestrzeń pomiędzy pustakiem kominowym a ceramiką


Recommended Posts

Napisano
Jak widać na fotce moi cudowni murarze zacementowali przestrzeń miedzy ceramiką a pustakiem. Kiedyś zwrócił mi na to uwagę mthyl . Zbliża się po nowym roku czas tynkowanie więc pytanie do was co z tym zrobić.

Na około odkuć , robi się przestrzeń którą nie wiem czym wypełnić ?
Czy podczas tynkowania trzeba to miejsce też na około oddzielić aby tynk nie dochodził do ceramiki czy tynk już nie przeszkadza ?
Napisano
Nie pamiętam co wtedy Ci pisałem, ale odkuj wokół rury ten tynk i daj wełnę mineralną. Bo może się zdarzyć, że kamionka pęknie gdy zaczniesz w piecu palić.
A czy przypadkiem w komplecie z kominem nie było kawałka kwadratowego z otworem z wełny mineralnej? (taki aby pasował na kamionkę)
Napisano
Nic takiego nie mam , chyba , że nóg dostało.
Zwykłą wełnę mineralną czy jakąś specjalna do kominów ? Czy potem zatynkować to ?
Napisano
Cytat

Nic takiego nie mam , chyba , że nóg dostało.
Zwykłą wełnę mineralną czy jakąś specjalna do kominów ? Czy potem zatynkować to ?


Albo fachmany wywalili bo nie mieli pojęcia do czego to przyłatać icon_biggrin.gif
Zwróć uwagę na poniższej fotce na "płytę czołową"



Najlepiej aby była to sprasowana wełna, ale jak zwykłą-miękką nawciskasz tez będzie dobrze, chodzi aby była była szczelina dylatacyjna.
Napisano
Taką płytę mogę kupić . Wełnę wcisnę aby wypełnić przestrzeń a potem włożę płytę na równo z pustakiem kominowym. Czy potem tą wełnę zatynkować i tynk może dotykać ceramiki , czy jeszcze na około przykleić pasek takiej wełny jako dylatacja ?
Część tego cementu podczas wykuwania powędruje zapewne do komina , oczywiście po stronie zewnętrznej ceramiki ale to chyba nie problem ?
Napisano
Możesz dać sznur z włókien szklanych wokół kamionki przy tynkowaniu. Takimi sznurami uszczelniasz np drzwiczki do pieca.
Napisano
Cytat

Czyli przy tynkowaniu wełnę zatynkować ale dylatacja musi zostać ?


Dokładnie. Prościej to można już po tynkowaniu jak tynk stwardnieje ale będzie jeszcze na tyle wilgotny można go wokół tej kamionki po obwodzie wydłubać szczelinę np śrubokrętem a potem wcisnąć w ę szczelinę sznur.
Napisano
Cytat

Gruby sznur!


Oczywiście, nie napisałem bo sądziłem że to było oczywiste samo przez sie icon_biggrin.gif
Dla lepszego zobrazowania pokażę że chodzi o coś takiego jak poniżej.
Napisano (edytowany)
O takim też myślałem , widzę rozmiary od 6mm do12mm.

Jak już znowu temat 'odświeżony' , jest sens odkuwać całość tej zaprawy ? czy odkuć ok 1cm na ok , włożyć przed tynkowanie np piankę taką do dylatacji aby nie zatynkowali otworu. Potem ją wyciągnąć , wypalić czy co tam będzie potrzeba i wtedy nawinąć sznur na króciec i wcisnąć w szczelinę ? Może być ?
Jak to najlepiej zrobić tak , po kolei ? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeżeli zaprawą zamurowali/zarzucili aż do kamionki to musisz odkuć.
Jak zrobisz tak zrobisz aby było tak jak podałem wcześniej, będzie dobrze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...