Skocz do zawartości

jak mogę postawić ogrodzenie


Recommended Posts

Napisano
icon_wink.gif Moja działka jest pochyła w kierunku działki sąsiada. Nasz poziom Zero budynku wyszedł jakies 1,6 cm wyżej niż poziom zero budynku sąsiada. Powstała teraz kwestia ogrodzenia. Ja chcę podnieść poziom ziemi do moich potrzeb , sąsiadka nie ma takiej możliwości bo już jej dom stoi wybudowany. W tej chwili chce stawiać ogrodzenie, ale na własnych warunkach. będa więc dwa ogrodzenia. Moje pytanie: CZY MOGĘ (MUSZĘ) WYLAĆ WIĘCEJ WYLEWKI OK 120 CM POD OGRODZENIE I POTEM NA WYLEWCE STAWIAĆ SWOJE OGRODZENIE. BĘDZIE TO WYGLADAŁO NIE ŁADNIE, GDYŻ BĘDA DWA MURY SĄSIADA + SIATKA, I MÓJ MUR+ OGODZENIE Z DREWNA NO I TA RÓŻNICA W POZIOMACH? PROSZE O POMOC JAK MOŻNA ROZWIĄZAĆ PROBLEM. NIE UŚMIECH MI SIE ROBIĆ SKARPY NA DZIAŁCE OD STR. SĄSIADA. icon_cry.gif
Napisano
Cytat

;) Moja działka jest pochyła w kierunku działki sąsiada. Nasz poziom Zero budynku wyszedł jakies 1,6 cm wyżej niż poziom zero budynku sąsiada. Powstała teraz kwestia ogrodzenia. Ja chcę podnieść poziom ziemi do moich potrzeb , sąsiadka nie ma takiej możliwości bo już jej dom stoi wybudowany. W tej chwili chce stawiać ogrodzenie, ale na własnych warunkach. będa więc dwa ogrodzenia. Moje pytanie: CZY MOGĘ (MUSZĘ) WYLAĆ WIĘCEJ WYLEWKI OK 120 CM POD OGRODZENIE I POTEM NA WYLEWCE STAWIAĆ SWOJE OGRODZENIE. BĘDZIE TO WYGLADAŁO NIE ŁADNIE, GDYŻ BĘDA DWA MURY SĄSIADA + SIATKA, I MÓJ MUR+ OGODZENIE Z DREWNA NO I TA RÓŻNICA W POZIOMACH? PROSZE O POMOC JAK MOŻNA ROZWIĄZAĆ PROBLEM. NIE UŚMIECH MI SIE ROBIĆ SKARPY NA DZIAŁCE OD STR. SĄSIADA. icon_cry.gif


Podejrzewam, że wkradł się 'drobny' błąd i róznica poziomów zero to 1,6m a nie jak napisałaś 1,6cm.
Budowanie skarpy jest jakims rozwiązaniem, może nie od strony sąsiada ale przy samym domu o ile jest taka możliwość i estetycznie tez będzie do przyjęcia ( np. z gazonów obsadzonych zielenią)
Nie wiem na ile elastyczną osoba jest sąsiadka, może dała by się przekonać do zrobienia jednego ogrodzenia: zamiast siatki od jej strony byłby widoczny mur ( obłożony np sztucznym kamieniem) i powyżej tego muru drewno; od Twojej strony będzie tylko drewno i niewielki widoczny fragment podmurówki. Wykonanie całości ogrodzenia z obu stron leżało by w Twojej gestii, natomiast sasiadka powinna partycypowac w kosztach okładziny na mur z jej strony. Faktem jest, że z jednej strony będzie miała 'ścianę' ogrodzenia ale jezeli za jej siatką wykonasz ogrodzenie na "swoich warunkach" to na to samo wyjdzie tylko deczko gorzej wizualnie.
--- tyle dywagacji bez oglądania sytuacji :wink:


-------------------------------

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...