Skocz do zawartości

Dachówka ceramiczna z glazurowaną powierzchnią


Recommended Posts

Kupiliśmy glazurowaną dachówkę, ponieważ na gładkiej powierzchni nie osadza się brud. Działkę otacza gruntowa droga, a nieopodal domu rośnie brzozowy lasek, więc chcieliśmy ją dobrze zabezpieczyć przed kurzem, nasionkami brzóz i mchem - mówią Ewa i Marcin, Czytelnicy Budujemy Dom, którzy układali dach 1,5 roku temu.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/18303-dachowka-ceramiczna-z-glazurowana-powierzchnia

Link do komentarza
Ja wybrałem dachówkę angobowaną.
Istnieją opinie, że powierzchnia dachówek glazurowana z czasem może pod wpływem naprężeń termicznych po latach pękać stąd wybrałem śliską dachówkę angobowaną.
Dla nie wtajemniczonych informacja na temat tych dwóch technologii wykończenia dachówek zaczerpnięta gdzieś w internecie:
"Angoba składa się ze specjalnie przygotowanej ciekłej masy gliny z domieszką odpowiednich minerałów lub tlenków metali. Glazura natomiast to w przeważającej części rozdrobnione, wstępnie stopione szkliwo, wzbogacone nieorganicznymi dodatkami.

Angoba nie tworzy na powierzchni dachówki zamkniętej struktury, ale pozostawia otwarte pory, co pozwala zachować dobre właściwości dyfuzyjne. Dachówki glazurowane charakteryzują się natomiast szklistą warstwą zamykającą pory. "

W moim przypadku podobnie jak w powyższym artykule zrezygnowałem z jakichkolwiek płotków przeciwśnieżnych z uwagi na to, że dach mam dość stromy i raczej zależało mi aby śnieg samoistnie spadał z konstrukcji dachowej niż niebezpiecznie zbyt długo na nim pozostawał co mogłoby zbytnio obciążać konstrukcję dachową.
Orynnowanie również zostało tak zlokalizowane, że "lawina" śniegu ślizgająca się po dachówce bezpośrednio nie uderza w rynnę lecz przelatuje tuż nad nią.
W moim przypadku śnieg spada jedynie na ogród tak więc nigdy nie spada w miejscach często uczęszczanych szczególnie zimą.

Wzmocniono poza tym mocowanie rynien poprzez gęściejsze mocowania haków (rynajz).
Zrezygnowano również z siatki "przeciw liściowej" z uwagi na kłopotliwe i utrudnione czyszczenie rynien.
Woda z rynien "odcedzana" jest natomiast z liści już w samych osadnikach spustowych połączonych rurami podziemnymi ze zbiornikiem "deszczówki".
Zbiornik ten szczególnie tego suchego lata był doceniony. Zebrana woda służyła do podlewania działki.

Użytkownikom opisanego w artykule domu życzę wielu satysfakcji z jego użytkowania.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...