Skocz do zawartości

balkon i jego obciążenie


flapis

Recommended Posts

Napisano

Witam

moje pytanie dotyczy balkonu i jego obciązenia.

Balkon ma wymiary licząc od muru 1,5 m na 5 m, wykonane zbrojenie jest dobrze kilka lat temu podczas budowy domu. płyta ma gubość jakies 8-9 cm i druty są u góry płyty. ocieplenie styropianem od dołu 12 cm

Wziąłem teraz fachowców aby wykonać płytę dociskową i wyrównac do poziomu okien.
Z tym że wylali oni około 8-9 cm betonu, mówiłem im żeby dać płyty styropianiowe 3-4 cm a oni powiedzieli że nie trzeba i tek bedzie dobrze. oczywiscie folia dana pod i siatka zbrojeniowa i dylaytacja zrobiona

Nastepnie na to bedzie szła hydroizolacja i płytki.

moje pytanie jest takie.

czy nie przesadzili oni z ciężarem tego betonu?

balkon ma 1,5 występu i i nie jest podpary i boję się że to jest za duży ciężar ?

Czy mozna by ewetualnie obicąć go o 30 cm żeby teraz uratować sprawę jeśli oczywiscie jest za cięzko ?

myślałem jescze o tym żeby go podeprzeć delikatnie w dwóch rogach słupami ozdobnymi np. z kwasówki (na dole jest taras betonow wysoki na 1 m)


z góry dziękuje za odpowiedź :icon_smile:

Napisano
Tu wróżka nie siedzi aby odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Nie wiadomo jakie zbrojenie dano i ile w ten balkon. Musiałby by to ktoś policzyć a może już jest policzone w projekcie jakie max obciążenie może wynosić. Dopiero potem można coś doradzać czy podpierać ten balkon czy nie.
Acz kolwiek podparcie jego dwoma słupami czy kolumnami na pewno nie zaszkodzi tylko czy przy okazji nie oszpeci.
Napisano (edytowany)
zbrojenie jest na pewno dobrze zrobione jak i cały dom, ale już się trochę pocieszyłem tym, że balkony są tak konstrułowane tak żeby wytrzymały nacisk 500 kg na m2 i to nie wliczając w to masy samego balkonu, więc chyb nie jest źle, pęknieć nie widać póki co nigdzie Edytowano przez flapis (zobacz historię edycji)
Napisano
a kto tak Cię pocieszył?
to jak powinno być to wskazuje projekt, dotrzyj do niego to będziesz wiedział, zarówno jakie warstwy były projektowane, jak i na jakie obciążenie użytkowe, które zazwyczaj jest 1,5kN/m2 o ile dobrze pamiętam, a to nie jest 500kg/m2 a prędzej 150kg/m2

obcinanie to zły pomysł, chyba, że zbrojenie jest tylko górą i nie "zawija" na końcu balkonu pod spód
podparcie również - skoro balkon zazbrojony górą to podpierając go zmieniamy układ statyczny - spód jest rozciągany (zamiast góra) i wtedy może pękać dołem
no chyba, że podeprzesz konstrukcją wyglądającą jak odwrócone L, gdzie stopka podpiera balkon i jest kotwiona w ścianie, z której wystaje balkon, plus jeszcze jakieś "stężenia" podpierające balkon w środku

co prawda nie sądzę, aby coś z balkonem się miało stać, ale kto wie jak to było wykonane i z czego
Napisano
Znalazłem taką tabelę i jest 2,5 - 4 kn/m2 na balkony wg. PN , a co mogłoby się stać gdybym obciął go z długości te 30 cm?

oczywiście po kawałku ostrożnie odciążając go wtedy jakieś 600 kg

DSC01446.jpg

Napisano
o - nawet nie pamiętałem tego, dzięki za tabelkę
no ale to nijak nie wychodzi te 500kg/m2, a 250-400kg/m2 z tabeli (użytkowe)
to co Ci położyli to obciążenie stałe, jakieś 160kg/m2
masz dostęp do dokumentacji?

a co by się stało? praktycznie - pewnie nic, teoretycznie - awaria vel katastrofa budowlana icon_smile.gif
kwestia jakie jest zbrojenie i jaki jest jego układ
znowu - przydałby się projekt, wg którego to zrobiono
  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 26.10.2015 o 12:53, flapis napisał:

ocieplenie styropianem od dołu 12 cm

Wziąłem teraz fachowców aby wykonać płytę dociskową i wyrównac do poziomu okien.
Z tym że wylali oni około 8-9 cm betonu, mówiłem im żeby dać płyty styropianiowe 3-4 cm a oni powiedzieli że nie trzeba i tek bedzie dobrze. oczywiscie folia dana pod i siatka zbrojeniowa i dylaytacja zrobiona

Nie wiem, czy dobrze zrozumialem - masz balkon ocieplony od dołu styropianem? a od góry nie. No to masz powiększony mostek (radiator ciepła dokładnie) o tą dodatkową płytę,ktora wg mnie nadmiernie obciąża płytę. 9 cm bestonu to sakramencki ciężar na balkonie - ale to moje prywatne zdanie - pewnie jeszcze dojdzie klej i płytki? Zadnych podpor bym nie dawal (bo na balkonie inaczej się siły rozkładają i może pęknąć przy pionowej sile od dołu na krawędzi zewnętrznej) , tylko skuł tą dodatkową wylewkę, dał - jjak chciałeś - styropian i posadzkę na balkon.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Transformuj swoje codzienne otoczenie dzięki usługom sprzątającym KrakBłysk w Krakowie. Specjalizujemy się w wszechstronnych rozwiązaniach, które dopasowujemy do stylu życia naszych klientów. Zajmujemy się sprzątaniem mieszkań i domów, oferując elastyczne terminy, dostosowane do Twojego grafiku. Używamy wyłącznie sprawdzonych produktów i technik, które pozwalają nam sprostać najwyższym wymaganiom w dziedzinie czystości. Nasi specjaliści z pasją podejmują każde wyzwanie, a wyniki ich pracy gwarantują pełną satysfakcję. Zdecyduj się na KrakBłysk i odkryj, jak idealnie czysty może być Twój dom.   Krakblysk.pl
    • Cześć,   w przyszłym roku będziemy wykańczać mieszkanie. Będzie zamiana miejsca aneksu kuchennego. Najbardziej martwię się wentylacją, z kanalizacją będzie prościej.  Na załączonym rzucie mieszkania niebieskimi strzałkami zaznaczone są obecne miejsca wywiewu, przeznaczone pod okap jest w starej kuchni. O to okap, S to potencjalne lokalizacje drugiego silnika. Zielonym rura z okapu, może nawet ciągnąca się z nad lodówki. Żółtym wentylacja nie wspomagana przeciągnięta ze starej kuchni na korytarz.  Co wiem to musi być praca albo koszt, szczególnie wycinanie górnych w szafkach kuchennych. Silnik tylko z okapu sam sobie nie poradzi więc od razu plan na drugi silnik. Sterowanie będzie trudne, ale zamierzam zrobić to za pomocą Home assistant razem z czujnikami temp/wilgoci i przejściówkami do gniazdek. Jeżeli dałoby się za pomocą okapu reagującego na parę i współpracującego z silnikiem odległym jednocześnie to też ok, ale na razie nie znalazłem takiego. Oprócz tego drugi silnik uruchamiałbym sam bez okapu np przy wilgotności powyżej 60% lub trzymał włączony jakiś czas po zakończeniu gotowania, daleko i/lub zabudowany to mniej hałasuje. Czy robić taką instalację? Czy wentylacja przejdzie przeglądy, czy ten żółty może się liczyć się jako grawitacyjna w kuchni? Mam ochotę gdzieś przed drugim silnikiem zastosować jakiś filtr, czy się opłaca? Linki do podobnych realizacji?      
    • 15 lat pykło niedawno! 
    • Mury gotowe więc zabieramy się za szalowanie stropu. Pierwszy etap to wyznaczenie jego poziomu do lasera. Później budowa solidnej konstrukcji na drewnianych stemplach oraz deskowanie. Etap dość mozolny i długi. Zobaczcie jak nam poszło!  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...