Skocz do zawartości

balkon i jego obciążenie


flapis

Recommended Posts

Napisano

Witam

moje pytanie dotyczy balkonu i jego obciązenia.

Balkon ma wymiary licząc od muru 1,5 m na 5 m, wykonane zbrojenie jest dobrze kilka lat temu podczas budowy domu. płyta ma gubość jakies 8-9 cm i druty są u góry płyty. ocieplenie styropianem od dołu 12 cm

Wziąłem teraz fachowców aby wykonać płytę dociskową i wyrównac do poziomu okien.
Z tym że wylali oni około 8-9 cm betonu, mówiłem im żeby dać płyty styropianiowe 3-4 cm a oni powiedzieli że nie trzeba i tek bedzie dobrze. oczywiscie folia dana pod i siatka zbrojeniowa i dylaytacja zrobiona

Nastepnie na to bedzie szła hydroizolacja i płytki.

moje pytanie jest takie.

czy nie przesadzili oni z ciężarem tego betonu?

balkon ma 1,5 występu i i nie jest podpary i boję się że to jest za duży ciężar ?

Czy mozna by ewetualnie obicąć go o 30 cm żeby teraz uratować sprawę jeśli oczywiscie jest za cięzko ?

myślałem jescze o tym żeby go podeprzeć delikatnie w dwóch rogach słupami ozdobnymi np. z kwasówki (na dole jest taras betonow wysoki na 1 m)


z góry dziękuje za odpowiedź :icon_smile:

Napisano
Tu wróżka nie siedzi aby odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Nie wiadomo jakie zbrojenie dano i ile w ten balkon. Musiałby by to ktoś policzyć a może już jest policzone w projekcie jakie max obciążenie może wynosić. Dopiero potem można coś doradzać czy podpierać ten balkon czy nie.
Acz kolwiek podparcie jego dwoma słupami czy kolumnami na pewno nie zaszkodzi tylko czy przy okazji nie oszpeci.
Napisano (edytowany)
zbrojenie jest na pewno dobrze zrobione jak i cały dom, ale już się trochę pocieszyłem tym, że balkony są tak konstrułowane tak żeby wytrzymały nacisk 500 kg na m2 i to nie wliczając w to masy samego balkonu, więc chyb nie jest źle, pęknieć nie widać póki co nigdzie Edytowano przez flapis (zobacz historię edycji)
Napisano
a kto tak Cię pocieszył?
to jak powinno być to wskazuje projekt, dotrzyj do niego to będziesz wiedział, zarówno jakie warstwy były projektowane, jak i na jakie obciążenie użytkowe, które zazwyczaj jest 1,5kN/m2 o ile dobrze pamiętam, a to nie jest 500kg/m2 a prędzej 150kg/m2

obcinanie to zły pomysł, chyba, że zbrojenie jest tylko górą i nie "zawija" na końcu balkonu pod spód
podparcie również - skoro balkon zazbrojony górą to podpierając go zmieniamy układ statyczny - spód jest rozciągany (zamiast góra) i wtedy może pękać dołem
no chyba, że podeprzesz konstrukcją wyglądającą jak odwrócone L, gdzie stopka podpiera balkon i jest kotwiona w ścianie, z której wystaje balkon, plus jeszcze jakieś "stężenia" podpierające balkon w środku

co prawda nie sądzę, aby coś z balkonem się miało stać, ale kto wie jak to było wykonane i z czego
Napisano
Znalazłem taką tabelę i jest 2,5 - 4 kn/m2 na balkony wg. PN , a co mogłoby się stać gdybym obciął go z długości te 30 cm?

oczywiście po kawałku ostrożnie odciążając go wtedy jakieś 600 kg

DSC01446.jpg

Napisano
o - nawet nie pamiętałem tego, dzięki za tabelkę
no ale to nijak nie wychodzi te 500kg/m2, a 250-400kg/m2 z tabeli (użytkowe)
to co Ci położyli to obciążenie stałe, jakieś 160kg/m2
masz dostęp do dokumentacji?

a co by się stało? praktycznie - pewnie nic, teoretycznie - awaria vel katastrofa budowlana icon_smile.gif
kwestia jakie jest zbrojenie i jaki jest jego układ
znowu - przydałby się projekt, wg którego to zrobiono
  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 26.10.2015 o 12:53, flapis napisał:

ocieplenie styropianem od dołu 12 cm

Wziąłem teraz fachowców aby wykonać płytę dociskową i wyrównac do poziomu okien.
Z tym że wylali oni około 8-9 cm betonu, mówiłem im żeby dać płyty styropianiowe 3-4 cm a oni powiedzieli że nie trzeba i tek bedzie dobrze. oczywiscie folia dana pod i siatka zbrojeniowa i dylaytacja zrobiona

Nie wiem, czy dobrze zrozumialem - masz balkon ocieplony od dołu styropianem? a od góry nie. No to masz powiększony mostek (radiator ciepła dokładnie) o tą dodatkową płytę,ktora wg mnie nadmiernie obciąża płytę. 9 cm bestonu to sakramencki ciężar na balkonie - ale to moje prywatne zdanie - pewnie jeszcze dojdzie klej i płytki? Zadnych podpor bym nie dawal (bo na balkonie inaczej się siły rozkładają i może pęknąć przy pionowej sile od dołu na krawędzi zewnętrznej) , tylko skuł tą dodatkową wylewkę, dał - jjak chciałeś - styropian i posadzkę na balkon.  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
    • No a komu płacą kasę? Przecież ktoś to musi pompować.  A jest kanalizacja?
    • woda w nim jest bo niektórzy sasiedzi sie pod ten wodociag podpieli jeszcze kiedy ta firma istniala a było to za PRL-u Woda  najbardziej dobra tylko rury sa metalowe.Wodociag na mapce jest a gmina napisala mi ze go nie ma 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...