Skocz do zawartości

Układanie styropianu na nierównym chudym betonie


Recommended Posts

Napisano
Na parterze mam różne poziomy chudziaka w pomieszczeniach z racji, że jest on poniżej bloczków fundamentowych z 10 cm. I w przejściach do pomieszczeń są przez nie progi i dlatego taki ambaras. Ogólnie jest źle zrobione bo będzie mało ocieplenia, w jednym pomieszczeniu 12 cm w drugim 8cm. Kupię na cały dom 5cm styropianu a druga warstwę odpowiedniej grubości do danego pomieszczenia. Na wylewki zostawię 6-7cm pod grzanie podłogowe i 2 cm na płytki lub panele.
Dobrze kombinuje?
Problem w tym ze w np kuchni czy salonie jest krzywo wylany, w jednym rogu jest niżej o 2cm. Obrać sobie najwyższy punkt chudziaka i dobrać ocieplenie tak aby w nim zostało na wylewke 6-7cm a w drugim rogu wtedy wyjdzie ok 8-9cm, czy odwrotnie i więcej styropianu dać a wylewki wtedy wyjdzie 4-5 cm w tym niższym punkcie ? Bo jak się domyślam styropianem nie wyrównam tego.
Napisano
Z tego co pamiętam to wylewki będziesz robił z mixokreta. Zadzwoń do fachowca i przedstaw mu problem, zapewne on już będzie wiedział jak to rozwiązać aby było dobrze.
Na podłogówkę przy wylewce betonowej potrzeba coś około 8 cm.
Napisano
Tak z mixa ale chciałem sam ułożyć styropian i izolacje. Dlatego pytam,jak będę sam robił to zrobię dokładnie abym wiedział jak. Fachowcy to różnie robią jak widać ☺
Napisano
Sorry, że się wcisnę w temat, ale na piętrze robiąc podłogówkę mam możliwość dać styropian max 5cm.. lepiej dać 2cm i 3cm na zakładkę, czy tylko 5cm? jakiej twardości?
Napisano
Cytat

Tak z mixa ale chciałem sam ułożyć styropian i izolacje. Dlatego pytam,jak będę sam robił to zrobię dokładnie abym wiedział jak. Fachowcy to różnie robią jak widać ☺


Nie miałem na myśli aby to zrobili fachowcy, tylko abyś dowiedział się co oni myślą na ten temat. Ja te z sam układałem izolacje i styro oraz dylatację wokół ścian ale zanim to zrobiłem był u mnie gościu od wylewek, pomierzył i dopytałem się go o to i o to tamto.
Styropianem trudno będzie wyrównać, ale do tego już sam doszedłeś, jedynie czym wyrównasz to wylewką, tylko przy ogrzewaniu podłogowym grubość wylewki powinna wynosić 7-8 cm, obawiam się że te 4-5 cm będzie za mało. Ale to jeszcze nie przesądza o sprawie bo to są tylko Twoje wyliczenia, gościu od wylewek musi posiadać niwelator i wtedy jego pomiary będą bardziej dokładne. Mowa tu oczywiście o wylewce betonowej.

Cytat

Sorry, że się wcisnę w temat, ale na piętrze robiąc podłogówkę mam możliwość dać styropian max 5cm.. lepiej dać 2cm i 3cm na zakładkę, czy tylko 5cm? jakiej twardości?


Na piętrze nie ma potrzeby dawać na zakładkę, wystarczy jak dasz tylko jedną warstwę.
Styro z przeznaczeniem na podłogę, oczywiście 100.
Napisano
Gość z niwelatorem u mnie był przed wstawianiem okien i drzwi i mam zaznaczony poziom na ścianie.

Czy na stropie pod styro daję się folię ? Na styro jeżeli nie ma ogrzewania podłogowego czy to na dole czy górze daję się folię ?
Napisano
Cytat

Gość z niwelatorem u mnie był przed wstawianiem okien i drzwi i mam zaznaczony poziom na ścianie.

Czy na stropie pod styro daję się folię ? Na styro jeżeli nie ma ogrzewania podłogowego czy to na dole czy górze daję się folię ?



są 2 szkoły
każda poprawna
folia na dole
niby jako hydroizolacja
folia na górze jako warstwa ślizgowa
i żeby Ci beton styropianu nie przesuwał i między płyty nie właził

mnie bardziej odpowiada opcja nr 2

co do układania styro

jak :
zalewali mi posadzkę na górze - to robili wszystko
a tam gdzie wlazła dodatkowa warstwa styropianu to ją wstawili żeby stropu nadmiernie nie obciążać betonem
zajęło im to godzinę
i twierdzę że była to dobra decyzja - fakt płatna - ale nie jakieś tam koszmarne pieniądze
Napisano
Cytat

Tylko teraz , jeżeli na styro tam gdzie bedzie podłogówka dam folię z ekranem to jest sens dawać jeszcze pod nią zwykłą ?


Pod ekran nie ma sensu dawać folii, daj ekran na zakład a łączenia sklej taśmą aby ekran się nie podnosił. Chodzi tylko o to aby beton nie wszedł w styro, a ekran dobrze ułożony temu zapobiegnie spokojnie.
Napisano
Cytat

Gość z niwelatorem u mnie był przed wstawianiem okien i drzwi i mam zaznaczony poziom na ścianie.

Czy na stropie pod styro daję się folię ? Na styro jeżeli nie ma ogrzewania podłogowego czy to na dole czy górze daję się folię ?


Dla Twojego spokoju daj jedną i drugą.

Pierwsza grubości 0,5 mm zabezpieczy przed przenikaniem wilgoci z gruntu, Masz dosyć cienką izolację termiczną i po zimie, po wyłączeniu ogrzewania wilgoć z gruntu może przenikać do izolacji, ( nie wiadomo jak masz posadowiony budynek i na jakim gruncie).

Druga folia ma kilka funkcji:
- kratka na folii pozwala na dokładniejsze ułożenie przewodów grzewczych
- pełni funkcję poślizgową
- zabezpiecza przed tworzeniem mostków termicznych poprzez wpływający do izolacji beton
- zabezpiecza przed wnikaniem do izolacji termicznej wilgoci w wylewki, szczególnie podczas jej wygrzewania. Izolacja wilgotna traci na swoich właściwościach.

Natomiast, co do ekranu, to na pewno masz go w kinie lub telewizorze ale na pewno nie pod wylewką.

Pozdrawiam.


Napisano
Cytat

Dla Twojego spokoju daj jedną i drugą.

Pierwsza grubości 0,5 mm zabezpieczy przed przenikaniem wilgoci z gruntu, Masz dosyć cienką izolację termiczną i po zimie, po wyłączeniu ogrzewania wilgoć z gruntu może przenikać do izolacji, ( nie wiadomo jak masz posadowiony budynek i na jakim gruncie).



z tego co pamiętam to 0 chudziaka jest ponad gruntem
i tylko z tego powodu nie przypominam o hydroizolacji
a jeśli jest inaczej to dolna folia przed niczym nie zabezpiecza
to bardziej utopiona w betonie kasa i robota niż istotna przegroda dla wilgoci
Napisano
Cytat

z tego co pamiętam to 0 chudziaka jest ponad gruntem
i tylko z tego powodu nie przypominam o hydroizolacji
a jeśli jest inaczej to dolna folia przed niczym nie zabezpiecza
to bardziej utopiona w betonie kasa i robota niż istotna przegroda dla wilgoci



Ok. masz rację, trzeba odróżnić hydro od paroizolacji.
W sytuacji, kiedy rustin ma chudziak nieco ponad gruntem, to woda mu nie wejdzie.
Natomiast wilgoć już może wejść.
Zależy jaki grunt jest pod chudziakiem.
W przypadku gruntu podciągającego wilgoć i zmiennej temperatury chudziaka oraz warstwy gruntu pod nim (skąpa termoizolacja jak na podłogówkę) ruch ciepła będzie generować ruch wilgoci.
W jakim stopniu trudno określić, jednak dla świętego spokoju, położyłbym folię między chudziakiem a termoizolacją - nawet ze styropianu, który w zależności od rodzaju może mieć pewną chłonność wilgoci.
Pozdrawiam.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Problem w tym ze w np kuchni czy salonie jest krzywo wylany, w jednym rogu jest niżej o 2cm. Obrać sobie najwyższy punkt chudziaka i dobrać ocieplenie tak aby w nim zostało na wylewke 6-7cm a w drugim rogu wtedy wyjdzie ok 8-9cm, czy odwrotnie i więcej styropianu dać a wylewki wtedy wyjdzie 4-5 cm w tym niższym punkcie ? Bo jak się domyślam styropianem nie wyrównam tego.



Zwykła wylewka cementowa powinna mieć grubość około 6- 8 cm, wiec posadzka o grubości 4-5 cm może pękać. A czy nie zastanawiał się Pan nad wylewką anhydrytową? Jest ona znacznie twardsza niż betonowa i do tego może mieć grubość około 4 cm.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jeżeli styropian nie będzie idealnie poziomo to czy to będzie źle dla podłogówki ?


podłogówka zostanie przynajmniej w zamiarach szczelnie zatopiona w betonie - czyli rurkom to wisi .
natomiast będzie różna odległość instalacji od ekranu - logicznie rzecz biorąc - jaki to będzie miało wpływ na sprawność - nie mam pojęcia.
bynajmniej jak wpisał Pan od Lafarge wylewki muszą mieć nie mniej niż bo inaczej są do ....
anhydrytowa może mieć mniejszą grubość .
dobór właściwej (symbole ?) w zakresie pomieszczeń pod względem / możliwości wystąpienia wilgoci etc. / to jak na razie czarna magia - jak dla mnie ( zadanie dla Pana Eksperta żeby nam tu wyłuszczyć w nowym temacie co, gdzie, jak ze szczegółami w miarę możliwości ) a jako że przedstawiciel producenta to możliwości ma ogromne.
beton zaś grubszy jest wymagany bo się będzie kruszył - bo beton tak po prostu ma - że w kupie siła

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...