Skocz do zawartości

fuszerka z tarasem...proszę o pomoc!


Recommended Posts

Napisano
Panowie zrobili dobrze wylewki wewnątrz domu. Poprosiłem ich też o wylanie tarasu. Obwód tarasu z bloczków betonowych wykonała poprzednia ekipa. Obecny szef ekipy kazał powrzucać gruz , pokruszyć, a na to piach. Więc powrzucałem co się dało,tzn. gruz, potłuczone cegły, połamane dachówki ceramiczne, pęknięte płyty i krawężniki betonowe. Tłukłem ze 2-3 dni ręcznie młotkiem, aż mnie ręka bolała, ale na pewno nie potłukłem w drobny mak, a już na pewno nie płyt betonowych. Kazał zasypać piaskiem. To zasypałem. Potem poszedłem do swojej pracy i już nie kontrolowałem, co dalej. Panowie zalali, wzięli kasę za zalnie i do widzenia. To było w zeszłym roku. W tym roku glazurnik miał położyć płytki na tarasie. Jak zrobił kilka próbnych odwiertów, to się załamał. Okazało się, że pod 7-cm płytą betonową jest ok.10cm pusta przestrzeń. Panowie po prostu...nie zagęścili piasku! I teraz to ja mam dylemat. Na tarasie szybko po wylaniu pojawiły się pęknięcia, ale to podobno "norma" i nie należy się tym przejmować. Na razie płyta po przyłożeniu poziomicy trzyma poziom. Szef na tyle uczciwy, że przyjechał, przyznał się do błędu swoich pseudopracowników( on przy tym nie był) i zaproponował 3 możliwe rozwiązania:
1. zrobienie co pewną odległość odwiertów i wtłoczenie rzadkiego betonu( ale słyszałem że beton po wyschnięciu ma tendencję do kurczenia się...)
2. w wykonane odwierty wtłoczenie pianki PUR (która - jak twierdzi ma twardość ok.B20 i uszczelni wszystko a ponadto ociepli)
3.zburzenie płyty i oddanie kasy.
Może i najrozsądniej byłoby wybrać opcję 3-cią, ale zostanę wtedy na tzw."lodzie"...nie wyobrażam sobie za bardzo wyciąganie tego piachu i gruzu z 40-m tarasu i co dalej?...
Proszę o Wasze zdanie i poradę, co zrobić...naprawdę biję się z myślami icon_cry.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jedyne wyjście skuć całość , zrobić dobrą izolację płynną lub folia i ponownie wylać cały taras ze spadkiem na zewnątrz
nie wierzę w żadne cuda - będzie pękać
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jedyne wyjście skuć całość , zrobić dobrą izolację płynną lub folia i ponownie wylać cały taras ze spadkiem na zewnątrz
nie wierzę w żadne cuda - będzie pękać


Kolego, umiesz pisać normalnie? Bo z twoich smętnych wyliczeń że jak tak zrobi to twierdzisz że i tak będzie pękać. To po jakiego takie porady udzielasz?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...