Skocz do zawartości

fuszerka z tarasem...proszę o pomoc!


Recommended Posts

Panowie zrobili dobrze wylewki wewnątrz domu. Poprosiłem ich też o wylanie tarasu. Obwód tarasu z bloczków betonowych wykonała poprzednia ekipa. Obecny szef ekipy kazał powrzucać gruz , pokruszyć, a na to piach. Więc powrzucałem co się dało,tzn. gruz, potłuczone cegły, połamane dachówki ceramiczne, pęknięte płyty i krawężniki betonowe. Tłukłem ze 2-3 dni ręcznie młotkiem, aż mnie ręka bolała, ale na pewno nie potłukłem w drobny mak, a już na pewno nie płyt betonowych. Kazał zasypać piaskiem. To zasypałem. Potem poszedłem do swojej pracy i już nie kontrolowałem, co dalej. Panowie zalali, wzięli kasę za zalnie i do widzenia. To było w zeszłym roku. W tym roku glazurnik miał położyć płytki na tarasie. Jak zrobił kilka próbnych odwiertów, to się załamał. Okazało się, że pod 7-cm płytą betonową jest ok.10cm pusta przestrzeń. Panowie po prostu...nie zagęścili piasku! I teraz to ja mam dylemat. Na tarasie szybko po wylaniu pojawiły się pęknięcia, ale to podobno "norma" i nie należy się tym przejmować. Na razie płyta po przyłożeniu poziomicy trzyma poziom. Szef na tyle uczciwy, że przyjechał, przyznał się do błędu swoich pseudopracowników( on przy tym nie był) i zaproponował 3 możliwe rozwiązania:
1. zrobienie co pewną odległość odwiertów i wtłoczenie rzadkiego betonu( ale słyszałem że beton po wyschnięciu ma tendencję do kurczenia się...)
2. w wykonane odwierty wtłoczenie pianki PUR (która - jak twierdzi ma twardość ok.B20 i uszczelni wszystko a ponadto ociepli)
3.zburzenie płyty i oddanie kasy.
Może i najrozsądniej byłoby wybrać opcję 3-cią, ale zostanę wtedy na tzw."lodzie"...nie wyobrażam sobie za bardzo wyciąganie tego piachu i gruzu z 40-m tarasu i co dalej?...
Proszę o Wasze zdanie i poradę, co zrobić...naprawdę biję się z myślami icon_cry.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Cytat

Jedyne wyjście skuć całość , zrobić dobrą izolację płynną lub folia i ponownie wylać cały taras ze spadkiem na zewnątrz
nie wierzę w żadne cuda - będzie pękać


Kolego, umiesz pisać normalnie? Bo z twoich smętnych wyliczeń że jak tak zrobi to twierdzisz że i tak będzie pękać. To po jakiego takie porady udzielasz?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...