Skocz do zawartości

Koszt wykonania tarasu - wycena 3 producentów


Recommended Posts

Napisano

Przedstawiamy wycenę wykonania tarasu (o pow. 16 m2 (4 x 4 m)): ziemnego z kostki betonowej, ziemnego z płyt betonowych, z kompozytu na legarach (system tarasowy) i z drewna egzotycznego na legarach (system tarasowy). Wycenę przeprowadziliśmy u następujących firm: POLBRUK / SILESIANA-BRUKARSTWO, PROBET DESAG i KOPP.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/wokol-domu/tarasy-i-balkony/a/20368-koszt-wykonania-tarasu-wycena-3-producentow

Napisano
Chyba ktoś w zestawieniach pominął przy tarasach z desek takie drobnostki jak przygotowanie podłoża, piasek i betonowe słupki taka niby drobnostka będzie kosztowała dodatkowe 20% całej przedstawionej wyceny.
Ktoś kto pisze takie artykuły i przygotowuje zestawienie powinien weryfikować co dostaje od producenta.
Napisano
niekoniecznie, taras w wielu przypadkach jest wykonany nad garażem, więc przygotowanie podłoża wtedy odpada
Napisano
0,75 litra oleju na cały taras? A gdzie impregnat? Gdzie wsporniki i separatory? Pytam o taras z drewna
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

0,75 litra oleju na cały taras? A gdzie impregnat? Gdzie wsporniki i separatory? Pytam o taras z drewna



Taras z drewna to trochę bardziej skomplikowana sprawa. Najpierw robisz wylewke betonu, potem na to stawiasz legary(na wspornikach) , kładziesz deski, w razie potrzeby - przycinasz i co najważniejsze - używaj wkrętów z mosiądzu! Są lepsze. I równie ważna kwestia, zwróć uwage jak deski są układane, bo nie mogą się stykać ze sobą. Drewno będzie się kurczyć i pęcznieć w zależności od pogody, jak zrobisz złe odległości to deski Ci popękają.
  • 4 lata temu...
Gość Mrakalalek
Napisano
Troche przykro mi ze autor nie podal kosztu tarasu z kamienia indysjkiego, albo jakiegos innego naturalnego kamienia, moze nawet kwarcu. tak ogolnie artykul bardzo dobry. Dziekuje redakcji.
  • 4 miesiące temu...
Gość fachman
Napisano
kompletne bzdury redaktorzyny bez wiedzy!!! Nie uwzględnił nawet kołków do mocowania legarów lub szpilek!!! Olej za 93 złote????!! Chyba najtańszy szit Altax bo Sadolin 150 zł puszka 2.5 l. Legary 3.5 na 7cm??? Ku...a chyba jaja sobie robi ten redaktorzyna-minimum 8X10 na szklankach betonowych 3.5 na 7 to sobie możecie dać jak jest wylewka betonowa a to i tak cienizna zgniją raz dwa
  • 1 miesiąc temu...
Gość Mariusz Sztelmach
Napisano
Pracowałem 10 lat w Norwegii. 99% domków jednorodzinnych ma taras. Nie słyszałem ani nigdy nie robiłem wylewek pod taras drewniany. Uczył mnie byggmester, po polsku mistrz stolarz. Robi się punktowy fundament owszem ale rzadko. 90% prac to podsypka z tłucznia. Takie ceny jak w polsce majstry biorą bierze się w Norwegii. Podam przykład taras 40m2 zrobiliśmy w jeden dzien. Cena za robociznę była ok 5tys PLN. Po Polsku by tyle samo było jak po 107 za metr.
  • 6 miesiące temu...
Napisano

Bardzo ciekawy poradnik. Ja wybrałem membranę tarasową eksponowaną GT. Systemy PVC charakteryzują się wysoką trwałością, dobrą szczelnością oraz przystępną ceną. Ja jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania.

  • 7 miesiące temu...
Napisano
Stek bzdur. Jak ktoś to przeczyta to się później mocno zdziwi. Legary kompozytowe do tarasu na podbudowie palowanej. Życzę powodzenia. Mnóstwo pominiętych kosztów a technologicznie farmazony.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Gość
Napisano
Robię właśnie samodzielnie taras z deski kompozytowej na fundamencie punktowym. Wycena tu podana to żart. Dodatkowo jak już ktoś wcześniej napisał stosowanie legarów kompozytowych na fundamencie tak jak na rysunku to przepis na katastrofę. Tylko drewno i nie taki mały przekrój.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
w kompozycie legarki co 40 cm ułożone na utwardzonym podłożu(instrukcja producenta) -legarki 3,8 x 4,8 pomiędzy betonikami uginają się jak z plasteliny !!! , brak w zestawieniu wykończenia obrzeża (???), bloczkiem betonowym dopasujesz się idealnie do 1 cm do wysokości progu w drzwiach tarasowych ? ktoś pisze i nie ma pojęcia o czym.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Budowlaniec
Napisano
Ten kto robil te wyceny i zdjecia nie ma kompletnie wiedzy jak to sie robi i ile to kosztuje. Kompletna amatorka i brak doswiadczenia . Kompletnie mija sie z realiami i prawda co do kosztow takiego tarasu. Ludzie sie napalaja po przeczytaniu takich klamstw a pozniej kopary im opadaja po realnych wycenach fachowcow.
  • 9 miesiące temu...
Gość Maciej
Napisano
Ludzie kto te wyceny robi? Kominiarz? Nie czytajcie takich głupot. Kwoty co najmniej 2x zanizone
  • 2 lata temu...
Napisano

Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...