Skocz do zawartości

Wyburzanie scian


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie

RYSUNEK W ZAŁACZNIKU

Mam pytanie odnośnie wyburzenie ścian zaznaczonych na niebiesko na rysunku na czerwono zaznaczyłem wycinanie drzwi.
Jest to budynek gospodarczy: ściany-pustak żużlowy, grubość płyty 10 cm, dach na budynku jednospadowy.
moje pytanie brzmi czy po zburzenie niebieskich ścian muszę podpierać strop? wycięte drzwi będą wzmocnione dwuteownikiem umieszczonym zaraz pod stropem.
Proszę o poradę w kwestii wykonania i w kwestii doboru materiałów.

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz.



W czym te drzwi maja być wycinane , a co to za wolnostojąca ścianka ma być wyburzona, co to za płyta o grubości 10 cm , jaką konstrukcję ma ten jednospadowy dach?
I jak tu odpowiedzieć ???
Może jakieś foto, albo szkic, jak rysunek wyszedł Ci tak-sobie...
Napisano
Cytat

W czym te drzwi maja być wycinane , a co to za wolnostojąca ścianka ma być wyburzona, co to za płyta o grubości 10 cm , jaką konstrukcję ma ten jednospadowy dach?
I jak tu odpowiedzieć ???
Może jakieś foto, albo szkic, jak rysunek wyszedł Ci tak-sobie...




Drzwi będa wycinane w ścianie (wydaje mi sie ze jest to ściana nośna ) tam gdzie zaznaczone jest kolorem niebieskim sciany sa z pustaka żużlowego, wyburzane maja być ścianki pokazane jako kolor czerwony (jest to wydzielone małe pomieszczenie w budynku-skladzik, które chce zlikwidować. Drzwi chce wyciąć by był dostęp do następnego pomieszczenia) . Co do płyty to chodziło mi o strop który ma grubość 10 cm. Dach-konstrukcja drewniana klasyczna, przykryte blacha trapezowa.
Napisano
Cytat

Mam pytanie odnośnie wyburzenie ścian zaznaczonych na niebiesko na rysunku na czerwono zaznaczyłem wycinanie drzwi.



Cytat

Drzwi będa wycinane w ścianie [...] tam gdzie zaznaczone jest kolorem niebieskim sciany sa z pustaka żużlowego, wyburzane maja być ścianki pokazane jako kolor czerwony [...]





Podaj jeszcze wysokość ścianki, w której masz zamiar umieścić te drzwi.
Napisano (edytowany)
Cytat



Podaj jeszcze wysokość ścianki, w której masz zamiar umieścić te drzwi.







Przepraszam za pomyłkę w kolorach. Wysokość ścianki w której będą drzwi-2,3 m . Myślałem nad wzmocnieniem nadproża poprzez odkucie na niego miejsca, obsadzenie na zaprawie dwuteownika i dopiero wtedy wycinanie drzwi. Najbardziej interesuje mnie czy bedzie wymagane podparcie stropu (grubość 10 cm) po wyburzeniu ścianek pomieszczenia ktore zaznaczyłem na czerwono. Powstałe pomieszczenie bedzie mailo wymiar 5 m x 5,5 m. Edytowano przez rafalk999 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przepraszam za pomyłkę w kolorach. Wysokość ścianki w której będą drzwi-2,3 m . Myślałem nad wzmocnieniem nadproża poprzez odkucie na niego miejsca, obsadzenie na zaprawie dwuteownika i dopiero wtedy wycinanie drzwi. Najbardziej interesuje mnie czy bedzie wymagane podparcie stropu (grubość 10 cm) po wyburzeniu ścianek pomieszczenia ktore zaznaczyłem na czerwono. Powstałe pomieszczenie bedzie mailo wymiar 5 m x 5,5 m.



Na taką robotę powinieneś mieć opracowaną technologię wykonania podpisaną przez konstruktora z uprawnieniami budowlanymi. Nikt nie wie jakie niespodzianki się tam kryją i jaki bedzie końcowy efekt.
Niemniej, robi się to przeważnie tak, ze najpierw wycina się (wycina, a nie wybija!!!) otwór na nadproże, obsadza je tam na zaprawie cementowej, a pozostałe roboty z wycinaniem otworu wykonuje się dopiero po dobrym związaniu zaprawy.
Dobrze byłoby w czasie wycinania otworu na nadproże strop podstemplować.
Natomiast czy podparcie stropu po wyburzeniu ścianki bedzie niezbedne, możesz się przekonać wydłubujac jej fragment przy stropie. Jesli jest konstrukcyjnie z nim związana, będzie to koniecznością, a jesli nie, to widocznie masz do czynienia ze ścianką działową. Prawdopodobnie, pewności nie mam.
Napisano
Ciekawe, jak zbrojony i wylewany jest ten strop.
Na moje oko to wzmacnianie dwuteownikiem nad drzwiami typowych rozmiarów to przerost formy nad treścią... Jeśli jest to ściana utrzymująca strop dobrze zazbrojony, to po wykuciu nawet jednometrowej przerwy w tej ścianie nie powinno naruszyć stabilności tego stropu, tym bardziej, że poddasze nie jest dodatkowo obciążane i użytkowane. Ale jeśli usuwane ściany podpierają strop, to nie odważyłbym się zostawić go nie podpartego jakimś filarem, postawionym w okolicy narożnika usuwanych ścian, lub bliżej środka uzyskanego pomieszczenia. Jak wygląda i jakiej grubości jest posadzka (na której ewentualnie miałby opierać się dodatkowy filar - no chyba, że zostawisz jakoś wzmocniony narożnik ścian usuwanych)...

Powinien to obejrzeć jakiś doświadczony budowlaniec, czy jakiś konstruktor.
Największą niewiadomą jest konstrukcja tego stropu - 10 cm to niewiele...
Napisano (edytowany)
Cytat

Ciekawe, jak zbrojony i wylewany jest ten strop.
Na moje oko to wzmacnianie dwuteownikiem nad drzwiami typowych rozmiarów to przerost formy nad treścią... Jeśli jest to ściana utrzymująca strop dobrze zazbrojony, to po wykuciu nawet jednometrowej przerwy w tej ścianie nie powinno naruszyć stabilności tego stropu, tym bardziej, że poddasze nie jest dodatkowo obciążane i użytkowane. Ale jeśli usuwane ściany podpierają strop, to nie odważyłbym się zostawić go nie podpartego jakimś filarem, postawionym w okolicy narożnika usuwanych ścian, lub bliżej środka uzyskanego pomieszczenia. Jak wygląda i jakiej grubości jest posadzka (na której ewentualnie miałby opierać się dodatkowy filar - no chyba, że zostawisz jakoś wzmocniony narożnik ścian usuwanych)...

Powinien to obejrzeć jakiś doświadczony budowlaniec, czy jakiś konstruktor.
Największą niewiadomą jest konstrukcja tego stropu - 10 cm to niewiele...




Co do stropu nie posiadam takich informacji jedynie grubość.
Filar na środku pomieszczenia będzie przeszkadzał może lepszym rozwiązaniem będzie dwuteownik biegnący od ścian przez środek pomieszczenia podparty na końcach slupami z pustaka (oczywiście na zaprawie murarskiej) ? Edytowano przez rafalk999 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...