Skocz do zawartości

Wyburzanie scian


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie

RYSUNEK W ZAŁACZNIKU

Mam pytanie odnośnie wyburzenie ścian zaznaczonych na niebiesko na rysunku na czerwono zaznaczyłem wycinanie drzwi.
Jest to budynek gospodarczy: ściany-pustak żużlowy, grubość płyty 10 cm, dach na budynku jednospadowy.
moje pytanie brzmi czy po zburzenie niebieskich ścian muszę podpierać strop? wycięte drzwi będą wzmocnione dwuteownikiem umieszczonym zaraz pod stropem.
Proszę o poradę w kwestii wykonania i w kwestii doboru materiałów.

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz.



W czym te drzwi maja być wycinane , a co to za wolnostojąca ścianka ma być wyburzona, co to za płyta o grubości 10 cm , jaką konstrukcję ma ten jednospadowy dach?
I jak tu odpowiedzieć ???
Może jakieś foto, albo szkic, jak rysunek wyszedł Ci tak-sobie...
Napisano
Cytat

W czym te drzwi maja być wycinane , a co to za wolnostojąca ścianka ma być wyburzona, co to za płyta o grubości 10 cm , jaką konstrukcję ma ten jednospadowy dach?
I jak tu odpowiedzieć ???
Może jakieś foto, albo szkic, jak rysunek wyszedł Ci tak-sobie...




Drzwi będa wycinane w ścianie (wydaje mi sie ze jest to ściana nośna ) tam gdzie zaznaczone jest kolorem niebieskim sciany sa z pustaka żużlowego, wyburzane maja być ścianki pokazane jako kolor czerwony (jest to wydzielone małe pomieszczenie w budynku-skladzik, które chce zlikwidować. Drzwi chce wyciąć by był dostęp do następnego pomieszczenia) . Co do płyty to chodziło mi o strop który ma grubość 10 cm. Dach-konstrukcja drewniana klasyczna, przykryte blacha trapezowa.
Napisano
Cytat

Mam pytanie odnośnie wyburzenie ścian zaznaczonych na niebiesko na rysunku na czerwono zaznaczyłem wycinanie drzwi.



Cytat

Drzwi będa wycinane w ścianie [...] tam gdzie zaznaczone jest kolorem niebieskim sciany sa z pustaka żużlowego, wyburzane maja być ścianki pokazane jako kolor czerwony [...]





Podaj jeszcze wysokość ścianki, w której masz zamiar umieścić te drzwi.
Napisano (edytowany)
Cytat



Podaj jeszcze wysokość ścianki, w której masz zamiar umieścić te drzwi.







Przepraszam za pomyłkę w kolorach. Wysokość ścianki w której będą drzwi-2,3 m . Myślałem nad wzmocnieniem nadproża poprzez odkucie na niego miejsca, obsadzenie na zaprawie dwuteownika i dopiero wtedy wycinanie drzwi. Najbardziej interesuje mnie czy bedzie wymagane podparcie stropu (grubość 10 cm) po wyburzeniu ścianek pomieszczenia ktore zaznaczyłem na czerwono. Powstałe pomieszczenie bedzie mailo wymiar 5 m x 5,5 m. Edytowano przez rafalk999 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przepraszam za pomyłkę w kolorach. Wysokość ścianki w której będą drzwi-2,3 m . Myślałem nad wzmocnieniem nadproża poprzez odkucie na niego miejsca, obsadzenie na zaprawie dwuteownika i dopiero wtedy wycinanie drzwi. Najbardziej interesuje mnie czy bedzie wymagane podparcie stropu (grubość 10 cm) po wyburzeniu ścianek pomieszczenia ktore zaznaczyłem na czerwono. Powstałe pomieszczenie bedzie mailo wymiar 5 m x 5,5 m.



Na taką robotę powinieneś mieć opracowaną technologię wykonania podpisaną przez konstruktora z uprawnieniami budowlanymi. Nikt nie wie jakie niespodzianki się tam kryją i jaki bedzie końcowy efekt.
Niemniej, robi się to przeważnie tak, ze najpierw wycina się (wycina, a nie wybija!!!) otwór na nadproże, obsadza je tam na zaprawie cementowej, a pozostałe roboty z wycinaniem otworu wykonuje się dopiero po dobrym związaniu zaprawy.
Dobrze byłoby w czasie wycinania otworu na nadproże strop podstemplować.
Natomiast czy podparcie stropu po wyburzeniu ścianki bedzie niezbedne, możesz się przekonać wydłubujac jej fragment przy stropie. Jesli jest konstrukcyjnie z nim związana, będzie to koniecznością, a jesli nie, to widocznie masz do czynienia ze ścianką działową. Prawdopodobnie, pewności nie mam.
Napisano
Ciekawe, jak zbrojony i wylewany jest ten strop.
Na moje oko to wzmacnianie dwuteownikiem nad drzwiami typowych rozmiarów to przerost formy nad treścią... Jeśli jest to ściana utrzymująca strop dobrze zazbrojony, to po wykuciu nawet jednometrowej przerwy w tej ścianie nie powinno naruszyć stabilności tego stropu, tym bardziej, że poddasze nie jest dodatkowo obciążane i użytkowane. Ale jeśli usuwane ściany podpierają strop, to nie odważyłbym się zostawić go nie podpartego jakimś filarem, postawionym w okolicy narożnika usuwanych ścian, lub bliżej środka uzyskanego pomieszczenia. Jak wygląda i jakiej grubości jest posadzka (na której ewentualnie miałby opierać się dodatkowy filar - no chyba, że zostawisz jakoś wzmocniony narożnik ścian usuwanych)...

Powinien to obejrzeć jakiś doświadczony budowlaniec, czy jakiś konstruktor.
Największą niewiadomą jest konstrukcja tego stropu - 10 cm to niewiele...
Napisano (edytowany)
Cytat

Ciekawe, jak zbrojony i wylewany jest ten strop.
Na moje oko to wzmacnianie dwuteownikiem nad drzwiami typowych rozmiarów to przerost formy nad treścią... Jeśli jest to ściana utrzymująca strop dobrze zazbrojony, to po wykuciu nawet jednometrowej przerwy w tej ścianie nie powinno naruszyć stabilności tego stropu, tym bardziej, że poddasze nie jest dodatkowo obciążane i użytkowane. Ale jeśli usuwane ściany podpierają strop, to nie odważyłbym się zostawić go nie podpartego jakimś filarem, postawionym w okolicy narożnika usuwanych ścian, lub bliżej środka uzyskanego pomieszczenia. Jak wygląda i jakiej grubości jest posadzka (na której ewentualnie miałby opierać się dodatkowy filar - no chyba, że zostawisz jakoś wzmocniony narożnik ścian usuwanych)...

Powinien to obejrzeć jakiś doświadczony budowlaniec, czy jakiś konstruktor.
Największą niewiadomą jest konstrukcja tego stropu - 10 cm to niewiele...




Co do stropu nie posiadam takich informacji jedynie grubość.
Filar na środku pomieszczenia będzie przeszkadzał może lepszym rozwiązaniem będzie dwuteownik biegnący od ścian przez środek pomieszczenia podparty na końcach slupami z pustaka (oczywiście na zaprawie murarskiej) ? Edytowano przez rafalk999 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...