Skocz do zawartości

Narzędzia do montażu/serwisu klimatyzacji


coolmarket

Recommended Posts

Napisano
Witam,


coraz więcej początkujących, wiele pytań, dużo zainteresowanych więc parę zdań odnośnie narzędzi do montażu jak i serwisu klimatyzacji lub chłodnictwa. Przedstawię narzędzia podzielone na kryteria ocen według opinii klientów, niezawodności, wydajności, bardzo dobrej czy rewelacyjnej jakości.
Najprostszy zestaw dla osób początkujących można już kupić za 830 zł brutto. Dla bardziej wymagających proponujemy najczęściej kupowane produkty:


1. Stacja odzysku czynnika chłodniczego
a) stacja VALUE 12l przeznaczona do mniejszych układów cena ok: 2050 zł brutto
b) stacja VALUE 24L z separatorem oleju o dużej wydajności odzysku czynnika. Cena ok: 2650 zł brutto
2. Pompa próżniowa
Pomp próżniowych do wyboru jest wiele. Jednostopniowe , dwustopniowe, od 51l/m do 283l/m i większe. Wybór zależy od klienta w jakich wielkich układach się specjalizuje a także dla swojego komfortu bo wiadomo im większa wydajność tym cięższa pompa.
a) w małych układach typu split, samochodówka, itp. najpopularniejszą pompą jest VALUE V-I220SV , dwustopniowa , wydajność 51l na minutę. Cena ok :520zł, można także kupić wygodniejszą, takiej samej wydajności, lecz waga to niecałe 4kg V-I215S-M cena ok 620 zł brutto
b)większe jednostki to już potrzebna większa wydajność pompy. VALUE V-I240SV 100l na minutę, po ilości sprzedaży
jak i pozytywnych opiniach wydaje się być najbardziej optymalna. Cena ok 640zł brutto
Podałem dwa przykłady, które cieszą się największą popularnością. Ale jak wiadomo parametry muszą odpowiadać klientowi.
3. Manometry
Tu otrzymujemy pole do wyboru manometrów analogowych i elektronicznych.
a) zestawy analogowe w walizce z wężami proponuję z marki VALUE lub REFCO cena pierwszych ok 280zł brutto natomiast refco ok 450zł brutto.
b)manometry elektroniczne polecam marki TESTO, najpopularniejszym modelem jest 550-2 w walizce z dwoma czujnikami, protokołem kalibracji. Należy pamiętać, że w zestawach Testo nie ma węży. Zaletą takiego manometru jest duża lista czynników, wskaźnik próżni itp. Cena ok 1500zł brutto.
4. Waga
Wagi możemy podzielić na zwykłe np. do 100kg lub te z zaworem odcinającym. Proponuję:
a) VALUE VES-100A do 100kg cena ok 560zł brutto.
b) VALUE VES-100B z zaworem odcinającym cena ok 870zł brutto.
5. Kielicharka
Można je podzielić na dwie kategorie. Bardzo dobre i rewelacyjne. Zacznę od pierwszej cena ok 180zł Value VFT-808MI. Bloki zaciskowe metryczne i calowe. Nie przekręca kielicha.. Drugą godną polecenia jest słynna kielicharka dziadkowa/gruszkowa. Myślę, że tutaj nie trzeba opisywać tyko podam cenę, niecałe 600 zł brutto.
6. Roztłaczarka/Ekspander
Najpopularniejsze są ręczne calowe/ metryczne. CH-1000/CH-2000 W zestawie wraz z głowicami kosztuje ok 520 zł brutto. Można jeszcze zaopatrzyć się w roztłaczarkę hydrauliczną i wtedy cena wzrasta do ponad 1000zł brutto.
7. Giętarka
Najlepszym rozwiązaniem jest giętarka kuszowa w cenie ok 220zł brutto. Lecz do takiego zestawu warto dokupić sprężyny, które świetnie się sprawdzają w trudno dostępnych miejscach. Cena ok 40zł brutto
8. Przyrządy pomiarowe
Potrzebny nam będzie na pewno termometr cena ok 45zł brutto, multimetr cena ok 100 zł brutto.
9. Wykrywacz nieszczelności
Sprawdzać nieszczelność można na wiele sposobów. Najtrafniejszy moim zdaniem jest wykrywacz elektroniczny który potrafi wykryć ubytek 3 gramów rocznie. Polecam Mastercoola 55100 w cenie ok 760zł brutto. Drugim sposobem jest próba szczelności azotem. Potrzebny do tego reduktor azotu perun polskiej produkcji cena (ok 300zł brutto), wąż (80zł brutto). Można także sprawdzać barwnikiem i latarką wtedy cena takiego zestawu to ok 110zł brutto. Najprostsza pianka cena ok 17 zł brutto.
10. Zestaw do lutowania, akcesoria
Przestawię dwa zestawy, pierwszy duży na kółkach ZLT-5 cena ok 1700zł brutto, który cieszy się dużym zainteresowaniem.
Drugi mniejszy Turbo Set 90 cena ok 590 zł brutto, który zawsze można mieć przy sobie na samochodzie. Warto też zakupić akcesoria typu luty , szczotki, pasy , czyściki.
11. Chemia i akcesoria do czyszczenia.
Do dezynfekcji wewnętrznej jak i zewnętrznej warto kupić koncentrat 5l. Cena za szt ok 180zł brutto. Do tego dokupić hydronetkę w cenie ok 75 zł.
12. Akcesoria
a) nożyk refco cena ok 45zł brutto
b) zaworek odcinający 343 (chroni przed poparzeniem) cena ok 55zł brutto


W przypadku pytań proszę o kontakt na adres sklep@coolmarket.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
    • Nie jestem budowlańcem więc w wielkim uproszczeniu: Jest krokiew. Na krokwi od zewnątrz jest ta folia membranowa. Później są jakieś łatwy/kontrłaty (nie wiem jak to się zwie) ponabijane i potem na to jest blachodachówka. Ogólnie można wsadzić tam rękę i czuć, że między folią, a blachą jest kilka centymetrów więc nie ma problemu. Więc odstęp między folią, a blachą jest. Zresztą o tym napisałem w pierwszym poście, że folia jest, a jak jest to raczej założyłem, że jest realizowane zgodnie z sztuką. Dach do tego momentu był robiony przez firmę dekarską zgodnie z projektem.   A nie doczytałem.... Między membraną od strony blachy, a wełną jest wymagana szczelina? No to faktycznie tego nie uwzględniałem. Jest szczelina między blachą, a membraną. Czytałem też, że od wewnątrz jak daje się taką srebrną folię odbijającą paroizolacyjną to tam też powinno być 15-30mm szczeliny. Jednak o szczelinie między wełną, a membraną nie pomyślałem. Ma tam być?   Po zapytaniu AI: Czy między wełną mineralną, a folią membranową na dachu powinna być szczelina?  
    • A czy inwestor nie zapomniał tu o szczelinie wentylacyjnej między membraną a wełną mineralną, biegnącą wzdłuż krokwi ? Szczelina taka, standardowo około 3 cm. jest raczej wymagana, jeśli nie chce się mieć zawilgotniałej wełny mineralnej. Jeśli miałaby jednak być, to przy wysokości krokwi ok. 15 cm. nie będzie dość miejsca na takiej grubości warstwę wełny między krokwiami a tylko na ok. 12 cm.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...