Skocz do zawartości

Projekt Madera z pracowni DOMPASJA


Recommended Posts

Napisano
600 kPLN może braknąć.
Dach to proszenie się o problemy, kilka koszy, masakryczna powierzchnia.
Pomieszczenia mokre w różnych częściach domu = długie drogi instalacji = wyższe koszty.

Jak nie masz idealnie na godz. 12 południa na działce, salon będzie ciemny i ponury. Jest w środku domu, z obu stron inne pomieszczenia plus zadaszony taras,

To tyle.
Ale jak Ci się podoba..... icon_rolleyes.gif
Napisano
Myślisz,ze koszty będą takie duże? Generalnie rozkład pomieszczeń mi pasuje, choć nie mam na południe tylko na zachód. Generalnie ten projekt biorę poważnie pod uwagę, choć wszystko chcę przemyśleć i podjąć decyzję świadomie. Nie lubię niespodzianek.
Napisano
Koszty same się cisną przy tak dużej powierzchni oraz dachu kopertowym.
Ok, bierzesz go pod uwagę ale czy zmieści Ci się na działce?
Żeby nie było rozczarowań to wybierając projekt musisz zwrócić w pierwszej kolejności uwagę aby odpowiadał WZ czy MPZP.
Napisano
Naliczyłem 5 koszy - to spory koszt i zarzewie kłopotów. Trzeba je dobrze (czytaj: przez profesjonalną firmę) zrobić, by nie ciekły. Taki kąt nachylenia dachu to nawet 0,5 m śniegu, który będzie zalegał. Jak zacznie się ocieplać, wszystko popłynie.

Żadna z łazienek w projekcie nie ma okna.
Potrzebujesz tych pokoi po lewej stronie salonu ?

Salon przez te pokoje będzie pełnił również funkcje komunikacyjne i będzie dość ciemny.

To drogi i nie najlepiej przemyślany projekt.
Takie moje zdanie.

pzdr
Napisano
Na działce zmieści się jak najbardziej. Pod tym względem wszystko mam przemyślane. Generalnie to jest projekt jaki mi pasuje w 100%, ale nie chciałbym bym przeinwestować.

Generalnie projekt jeszcze jest do przerobienia, już o tym wstępnie myślałem. Dach jest do podniesienia, musi być 35 stopni (taki plan zagospodarowania). Oprócz tego łazienka z lewej strony musi mieć okno, a z prawej wędruje na przeciwną stronę i też musi mieć okno. A tam gdzie teraz łazienka to ma być garderoba. ProStaś wszystkie komentarze są dla mnie cenne, gdyż rzucają nowe światło na rzeczy, które człowiek może nie dojrzeć.
Napisano
To co pisze kolega ProStaś pokrywa się z rzeczywistością, ja dodam jeszcze do niepotrzebnych kosztów ponad 250 m2 stropu z płyty żelbetowej. Piszę, że niepotrzebne bo to jest dom parterowy a projektant nie przewidział żadnego pomieszczenia na strychu, więc ten strop to tylko dla myszek. icon_biggrin.gif
W zasadzie wentylacja w tym domu tez ma dużo do życzenia, dwoma kominami chcą załatwić wentylację w całym domu?
Jeżeli już to polecałbym ze względu na strych nieużytkowy, zamontować reku.
Napisano
Tak masz racje, strop to tez zauważyłem, powinien być lekki jakiś, myślałem albo z belek drewnianych (nie wiem jak fachowo nazwać) albo jakąś terrive polożyć. Dom chcialem zbudować z silki, a wentylacje zrobić mechaniczną.
Napisano
jeżeli planujesz dach podnieś to nie zapomnij że domek może wyglądać po takiej przeróbce jak stodoła.
Jeżeli planujesz tyle zmian to polecam robić projekt indywidualny na podbudowie Madery, będziesz maił tak jak chcesz a przede wszystkim o wiele taniej.
Niech ten Madera posłuży Ci jako pierwowzór.

  Cytat

Tak masz racje, strop to tez zauważyłem, powinien być lekki jakiś, myślałem albo z belek drewnianych (nie wiem jak fachowo nazwać) albo jakąś terrive polożyć. Dom chcialem zbudować z silki, a wentylacje zrobić mechaniczną.

Rozwiń  

Teriva tez taniej nie wyjdzie, tak ogólnie przy takiej rozpiętości ścian zewnętrznych to już tylko projektant jest władny określić jakiego rodzaju strop można dać.
Napisano
  Cytat

ale nie chciałbym bym przeinwestować.

Rozwiń  




Poproś pracownię przed zakupem projektu o zestawienie materiałów:
- ile m3 ław fund.
- ile m2 ścian fund.
- ile ścian m2 ścian nośnych,
- ile działowych
- powierzchnia dachu
- ilość m3 drewna konstrukcyjnego

Ustal ile mniej więcej (u nas w łódzkim icon_smile.gif ) kosztuje m3 betonu, ile m2 ściany fund. z bloczków itd.
Daj taki dach do wyceny, nawet wstępnej, na podstawie rzutów.
Będziesz miał pojęcie o kosztach materiałów.
Już teraz mogę Ci powiedzieć, że na sam piach do zasypania fundamentów wydasz minimum 6-7.000 zł.

I powtórzę, dach do zrobienia przez profesjonalną ekipę. Nie tanią...

Co do stropu, niech Cię duch nie opuści i nie zmieniaj na drewniany.

pzdr
Napisano
Wnioski z Waszych wypowiedzi są takie, iść do projektanta z tym projektem i przedstawić mu co i jak. Generalnie widze,ze przy takiej powierzchni lepiej postawić domek z poddaszem użytkowym i dachem dwuspadowym.
Napisano
Nie wiemy, jakie masz potrzeby życiowo/rodzinne/funkcjonalne, więc trudno coś sensownego doradzić.

Ja bym szedł w coś takiego:
http://www.e-domy-projekty.pl/e-156.html?p...z-2-sypialniami

Masz 2 ładne, duże i w miarę ustawne sypialnie na dole. Da się z nich wydzielić małe garderoby.
Ładny program gospodarczy, wszystkie mokre pomieszczenia w jednym miejscu, widne i ustawne.
Garaż lekko poza bryłą, można go ładnie termicznie oddzielić od reszty domu.

Na górę "wyrzucasz" dzieciaki. Masz na dole cicho, a na górze dzieci swoje królestwo.
Dzieci dorosną i wyfruną z domu, zostajesz na względnie małej powierzchni na dole.

Ładna, spójna bryła, bez udziwnień. Płynnie przechodząca jadalnie w salon. Wszystko razem (kuchnia, jadalnia, salon), a jednak funkcje są wydzielone.

I generalnie, jak mhtyl napisał, dużo przeróbek w projekcie gotowym = projekt indywidualny na jego podstawie.

pzdr
Napisano
Generalnie szukam parterówki. Ale po przemyśleniu, może jakbym ścianę kuchni i pokoju po lewej stronie zrobił równą z pozostałą wtedy pozbył bym się dodatkowych dachów. Dach mniej skomplikowany.
Napisano
  Cytat

Generalnie szukam parterówki. Ale po przemyśleniu, może jakbym ścianę kuchni i pokoju po lewej stronie zrobił równą z pozostałą wtedy pozbył bym się dodatkowych dachów. Dach mniej skomplikowany.

Rozwiń  

Przy takich przeróbkach jakie chcesz zrobić to nowy projekt więźby a to przy zakupie gotowego projektu jest nieopłacalne.
Oczywiście możesz sobie pozmieniać, ale proponuje robić projekt indywidualny.
Napisano
  Cytat

Dziękuje bardzo, generalnie mam kilka tego typu projektów na oku na ich podstawie będę musiał zrobić indywidualny. W każdym coś nie pasuje.

Rozwiń  

Nie martw się, to normalka. Ja też tak miałem i zrobiłem indywidualny icon_biggrin.gif
Napisano
Tylko nie wiem czy z moimi wymaganiami architekt podoła. Długo wyrysowanie takiego projektu trwa? Na wiosnę chcę ze wszystkim ruszyć tzn. z budową. A jeżeli o koszty to dużo drożej wychodzi niż gotowy?
Napisano
  Cytat

Tylko nie wiem czy z moimi wymaganiami architekt podoła. Długo wyrysowanie takiego projektu trwa? Na wiosnę chcę ze wszystkim ruszyć tzn. z budową. A jeżeli o koszty to dużo drożej wychodzi niż gotowy?

Rozwiń  

To zależy kto to będzie robił. W moim przypadku wyszło taniej za całość niż kupno gotowego.
Jak ruszysz teraz to na wiosnę powinieneś się wyrobić z papierkowa robotą.
Jeżeli chodzi o cenę za indywidualny to musisz popytać po okolicznych projektantach czy architektach, bo rozbieżności są nieraz bardzo duże.
Napisano
Cena i tempo przygotowania projektu będzie zależeć również od tego, czego oczekujesz.

Gdybym decydował się na projekt indywidualny to powiązałbym go z projektem wnętrza (przynajmniej w głównym zarysie, co gdzie będzie stać: WC, umywalki, zlew, lodówka, wanna, TV itd) i z baaardzo dokładnymi projektami branżowymi.
Jeśli np. omówisz z projektantem rozkład pomieszczeń, to warto przeanalizować ocieplenie (grubość i rodzaj), wentylację, sposób ogrzewania (np. podłogówka), policzenie zapotrzebowania cieplnego, wybór nośnika energii (jak np. kocioł to warto się zastanowić jaki, by go odpowiednio ustawić, dobrać komin itd).
I wiele innych rzeczy: kominek i jego umiejscowienie (jaki wkład, czy konwekcyjny, czy akumulacyjny, czy z płaszczem wodnym), czy garaż będzie ogrzewany (jeśli tak to do jakiej temp., jeśli nie to jak go termicznie odizolować), itd itd.

Innymi słowy: jak projekt indywidualny, to taki, by pokazać go wykonawcy każdej rzeczy (konstrukcji domu, instalacji CO, kominka, elektryki itd) i egzekwować jego realizację. Radosna twórczość na etapie realizacji będzie kłopotliwa i stresująca, jak np. elektryka zapyta o punkty świetlne w kuchni, a Ty wzruszysz ramionami mówiąc, że nie wiesz. Albo cieśla zapyta o długość okapów.
I uwierz, taniej będzie te rzeczy dobrze na początku zaplanować, niż później 3 razy zmieniać decyzję i narażać się na dodatkowe koszty przeróbek.

Jak nie zdążysz na przyszły rok, to zdążysz na następny.
Przy planowaniu domu nie ma się co spieszyć. Kiepskim projektem "po łebkach" inwestycji summa summarum nie przyspieszysz. Teraz będzie szybciej, później będziesz poprawiał lub kombinował, co też czas zabierze.
Napisano
Macie racje. Ja w sumie mam większość rzeczy przemyślanych. Tylko przenieść na papier. Zastanawiam sie tylko nad cena realizacji projektu Madera, czy te koszty wynikaja ze skomplikowania dachu? Jest wiele podobnych projektow z mniejsza kwota realizacji
Napisano
Lepsze niż Madera.

Wywaliłbym tylko kibel z kuchni..... i zastanowiłbym się, czy potrzebuję tej ścianki (chyba działówka) oddzielającej kuchnię od salonu. Jej usunięcie zwiększy Ci przestrzeń dzienną bardzo znacznie. Jak chcesz jednak nieco oddzielić kuchnię od salonu, to można zamiast ściany zrobić kominek. Będzie efektownym elementem wnętrza, a jednocześnie naturalnie oddzieli strefy funkcjonalne domu.

Napisano
Właśnie zamierzam połączyć te dwa projekty. Ubikacja przy kuchni od razu wylatuje. Na ściance pomiędzy salonem a kuchnią będzie ścianka z kominkiem. Lewy pokój będzie wsunięty, żeby dać światło od południa do salonu. A dach będzie prosty jak w projekcie ismena. Myślę, że całość elegancko wyjdzie i kwotowo nieźle. Dzięki za wszystkie uwagi i pomysły, proszę o więcej icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif.
Napisano
Piszesz, że te dwa projekty chcesz połączyć, wiec rozumiem że projekt będzie indywidualny.
Jeżeli będziesz robił indywidualny to aby zbić koszty zmień dach ba dwu spadzisty (chociaż przyznam że kopertowy ładniej wygląda n a parterówce), bo ten dach z projektu Ismenach też do tanich wykonaniu nie należy.
I tu tez aż się prosi aby górę zrobić użytkową, bo prawie 200 m2 stropu będzie służyło tylko myszkom.
Napisano
Z dwóch projektów chcę wziąć najlepsze cechy, rzeczy. Pewnie zrobię indywidualny. Wiem, że powstaje duża powierzchnia na górze,ale cóż, coś za coś. Pewnie będzie graciarnia, raczej użytkowego poddasza nie zrobię. Nie chce mi się po schodach latać, w lato gorąco na górze, chce zrobić wentylację mechaniczną, wiec będą sobie tam szły rury, nie lubię okien w dachu itd. Dlatego zostaję przy parterówce.
  • 1 rok temu...
Napisano
Również wybrałem projekt MADERA, rozważałem kilka podobnych domów, ale stare porzekadło nie kłamie - oryginał zawsze jest najlepszy, więc nie ryzykowałem icon_smile.gif Państwu również go polecam - bo MADERA jest po prostu genialna!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...