Skocz do zawartości

Schiedel Rondo Plus 20 brak skraplacza


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich serdecznie. Zakupiłem do budowanego domu jednorodzinnego system kominowy Schiedel Rondo Plus 20. Ekipa murarzy niestety zapomniała zamontować skraplacz. Komin jest już prawie na ukończeniu i zastanawiam jakie mogą być tego konsekwencje lub czy można coś z tym jeszcze zrobić? Ogrzewanie przewiduje na ekogroszek. Komin jest umiejscowiony wg projektu na ścianie zewnętrznej budynku i odsunięty od niej o ok 10 cm. Nie mam również zrobionej dylatacji pomiędzy pustakami komina a stropami, podobno powinno się dać wokoło komina np styropian przed zalaniem płyty ale o tym również dowiedziałem się po fakcie... Czy ktoś mógłby doradzić co zrobić? Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
Napisano
Jeżeli jest miejsce na dole to wykuć , podkuć i włożyć ten skraplacz. Nie będzie na pewno łatwo ale lepiej aby on był zamontowany.
Co do dylatacji wokół komina jest tu temat opisujący taki sam problem jak Twój.https://forum.budujemydom.pl/Brak-dylatacji-systemu-kominowego-przy-przejsciu-przez-strop-t23213.html
Komentować nie będę Twoich fachowców bo szkoda gadać.
Napisano
Cytat

Jeżeli jest miejsce na dole to wykuć , podkuć i włożyć ten skraplacz. Nie będzie na pewno łatwo ale lepiej aby on był zamontowany.
Co do dylatacji wokół komina jest tu temat opisujący taki sam problem jak Twój.https://forum.budujemydom.pl/Brak-dylatacji-systemu-kominowego-przy-przejsciu-przez-strop-t23213.html
Komentować nie będę Twoich fachowców bo szkoda gadać.


Dzięki za odpowiedź, będę w takim razie interweniował. Czy mógłbyś jeszcze coś doradzić odnośnie samego wykończenia części zewnętrznej komina? Nie chciałbym jechać z klinkierem od samej podłogi poddasza, bo takie już miałem sugestie, szukam jakiegoś innego rozwiązania ale też żeby za kilka lat nie trzeba było robić tego od nowa.Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Dzięki za odpowiedź, będę w takim razie interweniował. Czy mógłbyś jeszcze coś doradzić odnośnie samego wykończenia części zewnętrznej komina? Nie chciałbym jechać z klinkierem od samej podłogi poddasza, bo takie już miałem sugestie, szukam jakiegoś innego rozwiązania ale też żeby za kilka lat nie trzeba było robić tego od nowa.Pozdrawiam.


Ale taka obmurówka komina to standard, nie rozumiem czemu ktoś Ci doradzał aby obmurowywać od podłogi.






Po analizie tych fotek chyba już wiesz jak obmurować komin.
Napisano
Co do drugiej fotki to nie mam wątpliwości, płyta wsporcza jest zakotwiona w ścianie z porothermu. Natomiast na 1-szej fotce nie widać czy do drzewa jest przykręcony płaskownik i obmurowane betonem czy tylko zrobiony taki kołnierz z betonu na pustaku i wyżej klinkier. Mimo wszystko sporo mi te fotki pomogły, dzięki bardzo.
Od podłogi dlatego, żeby nie pospadał ten klinkier ale tu widać,że rozwiązaniem jest właśnie taki kołnierz z betonu i to wg mnie ma sens. Proponowano mi jeszcze rozwiązanie ze struktonitem, obudowa z płyty OSB i na to płytki struktonitowe ale nie wiem na ile jest sprawdzone takie rozwiązanie.
Napisano
Struktonit nadaje się do tego jak najbardziej, tylko pytanie jak wysoki masz komin, znaczy się ile wystaje ponad dach.
Napisano
Dach mam dwuspadowy, więc od miejsca gdzie zaczyna wystawać ponad krokwie mam w tej chwili niecały 1m i to jest mniej więcej na równo z kalenicą. Przyjdą jeszcze 3 pustaki więc dojdzie jeszcze ok 1m wiec można powiedzieć ze 2m.
Napisano
Cytat

Dach mam dwuspadowy, więc od miejsca gdzie zaczyna wystawać ponad krokwie mam w tej chwili niecały 1m i to jest mniej więcej na równo z kalenicą. Przyjdą jeszcze 3 pustaki więc dojdzie jeszcze ok 1m wiec można powiedzieć ze 2m.


Jeżeli komin wystaje prawie dwa metry to musiałby być usztywniony poprzez obmurowanie klinkierem czy innym materiałem a potem struktonit.
Napisano
Nawet jeżeli mam środkowy pustak spalinowy z wentylacją i po bokach podwójne wentylacyjne? Jeśli mimo wszystko jeszcze trzeba to wzmacniać to nie wiem czy struktonit ma sens jak i tak musi być np klinkier.
Napisano
Cytat

Nawet jeżeli mam środkowy pustak spalinowy z wentylacją i po bokach podwójne wentylacyjne? Jeśli mimo wszystko jeszcze trzeba to wzmacniać to nie wiem czy struktonit ma sens jak i tak musi być np klinkier.


Nie koniecznie musi być klinkier, możesz obmurować zwykłą cegłą lub pustakiem, chodzi o to aby komin w razie silnych wiatrów nie przewrócił się.
Zamiast czymś obmurowywać wstawia się pręty stalowe w środek w pustak kominowy, zresztą to powinno być w instrukcji komina pokazane jak to powinno wyglądać.
Coś na wzór jak na fotkach poniżej.


Napisano
Serdeczne dzięki za cenne rady. Na dzień dzisiejszy najbardziej sen z powiek spędza mi brak tej dylatacji miedzy stropami a pustakami komina. Jakbyś miał wykonać coś takiego na zalanym już stropie,jak najlepiej wg Ciebie zabrać się za to żeby nie było więcej strat niż pożytku? Na wątek który wkleiłeś wcześniej do tematu odnośnie dylatacji udało mi się natrafić już kilka dni temu, pisali o nawięrcaniu dziur. Zastanawiam się jak można to jeszcze inaczej zrobić, jeden strop mam 15 cm, drugi 12 cm, oba jednokierunkowo zbrojone.
Napisano
Jak się zabrać? Kazać tym fachmanom poprawić. W końcu wzięli pieniążki za poprawnie wykonana pracę, więc niech teraz ja tak poprawia aby było dobrze. Może da im to nauczkę na przyszłość aby takich baboli nie robili.
Napisano
Jak najbardziej, tak zrobię. Pytałem w razie gdyby mi się nie udało tego wyegzekwować od nich, bo z taką ewentualnością też trzeba się liczyć.
Napisano
Kto pyta nie błądzi icon_smile.gif szkoda tylko, że pytasz trochę za późno icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...