Skocz do zawartości

Schiedel Rondo Plus 20 brak skraplacza


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich serdecznie. Zakupiłem do budowanego domu jednorodzinnego system kominowy Schiedel Rondo Plus 20. Ekipa murarzy niestety zapomniała zamontować skraplacz. Komin jest już prawie na ukończeniu i zastanawiam jakie mogą być tego konsekwencje lub czy można coś z tym jeszcze zrobić? Ogrzewanie przewiduje na ekogroszek. Komin jest umiejscowiony wg projektu na ścianie zewnętrznej budynku i odsunięty od niej o ok 10 cm. Nie mam również zrobionej dylatacji pomiędzy pustakami komina a stropami, podobno powinno się dać wokoło komina np styropian przed zalaniem płyty ale o tym również dowiedziałem się po fakcie... Czy ktoś mógłby doradzić co zrobić? Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
Napisano
Jeżeli jest miejsce na dole to wykuć , podkuć i włożyć ten skraplacz. Nie będzie na pewno łatwo ale lepiej aby on był zamontowany.
Co do dylatacji wokół komina jest tu temat opisujący taki sam problem jak Twój.https://forum.budujemydom.pl/Brak-dylatacji-systemu-kominowego-przy-przejsciu-przez-strop-t23213.html
Komentować nie będę Twoich fachowców bo szkoda gadać.
Napisano
Cytat

Jeżeli jest miejsce na dole to wykuć , podkuć i włożyć ten skraplacz. Nie będzie na pewno łatwo ale lepiej aby on był zamontowany.
Co do dylatacji wokół komina jest tu temat opisujący taki sam problem jak Twój.https://forum.budujemydom.pl/Brak-dylatacji-systemu-kominowego-przy-przejsciu-przez-strop-t23213.html
Komentować nie będę Twoich fachowców bo szkoda gadać.


Dzięki za odpowiedź, będę w takim razie interweniował. Czy mógłbyś jeszcze coś doradzić odnośnie samego wykończenia części zewnętrznej komina? Nie chciałbym jechać z klinkierem od samej podłogi poddasza, bo takie już miałem sugestie, szukam jakiegoś innego rozwiązania ale też żeby za kilka lat nie trzeba było robić tego od nowa.Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Dzięki za odpowiedź, będę w takim razie interweniował. Czy mógłbyś jeszcze coś doradzić odnośnie samego wykończenia części zewnętrznej komina? Nie chciałbym jechać z klinkierem od samej podłogi poddasza, bo takie już miałem sugestie, szukam jakiegoś innego rozwiązania ale też żeby za kilka lat nie trzeba było robić tego od nowa.Pozdrawiam.


Ale taka obmurówka komina to standard, nie rozumiem czemu ktoś Ci doradzał aby obmurowywać od podłogi.






Po analizie tych fotek chyba już wiesz jak obmurować komin.
Napisano
Co do drugiej fotki to nie mam wątpliwości, płyta wsporcza jest zakotwiona w ścianie z porothermu. Natomiast na 1-szej fotce nie widać czy do drzewa jest przykręcony płaskownik i obmurowane betonem czy tylko zrobiony taki kołnierz z betonu na pustaku i wyżej klinkier. Mimo wszystko sporo mi te fotki pomogły, dzięki bardzo.
Od podłogi dlatego, żeby nie pospadał ten klinkier ale tu widać,że rozwiązaniem jest właśnie taki kołnierz z betonu i to wg mnie ma sens. Proponowano mi jeszcze rozwiązanie ze struktonitem, obudowa z płyty OSB i na to płytki struktonitowe ale nie wiem na ile jest sprawdzone takie rozwiązanie.
Napisano
Struktonit nadaje się do tego jak najbardziej, tylko pytanie jak wysoki masz komin, znaczy się ile wystaje ponad dach.
Napisano
Dach mam dwuspadowy, więc od miejsca gdzie zaczyna wystawać ponad krokwie mam w tej chwili niecały 1m i to jest mniej więcej na równo z kalenicą. Przyjdą jeszcze 3 pustaki więc dojdzie jeszcze ok 1m wiec można powiedzieć ze 2m.
Napisano
Cytat

Dach mam dwuspadowy, więc od miejsca gdzie zaczyna wystawać ponad krokwie mam w tej chwili niecały 1m i to jest mniej więcej na równo z kalenicą. Przyjdą jeszcze 3 pustaki więc dojdzie jeszcze ok 1m wiec można powiedzieć ze 2m.


Jeżeli komin wystaje prawie dwa metry to musiałby być usztywniony poprzez obmurowanie klinkierem czy innym materiałem a potem struktonit.
Napisano
Nawet jeżeli mam środkowy pustak spalinowy z wentylacją i po bokach podwójne wentylacyjne? Jeśli mimo wszystko jeszcze trzeba to wzmacniać to nie wiem czy struktonit ma sens jak i tak musi być np klinkier.
Napisano
Cytat

Nawet jeżeli mam środkowy pustak spalinowy z wentylacją i po bokach podwójne wentylacyjne? Jeśli mimo wszystko jeszcze trzeba to wzmacniać to nie wiem czy struktonit ma sens jak i tak musi być np klinkier.


Nie koniecznie musi być klinkier, możesz obmurować zwykłą cegłą lub pustakiem, chodzi o to aby komin w razie silnych wiatrów nie przewrócił się.
Zamiast czymś obmurowywać wstawia się pręty stalowe w środek w pustak kominowy, zresztą to powinno być w instrukcji komina pokazane jak to powinno wyglądać.
Coś na wzór jak na fotkach poniżej.


Napisano
Serdeczne dzięki za cenne rady. Na dzień dzisiejszy najbardziej sen z powiek spędza mi brak tej dylatacji miedzy stropami a pustakami komina. Jakbyś miał wykonać coś takiego na zalanym już stropie,jak najlepiej wg Ciebie zabrać się za to żeby nie było więcej strat niż pożytku? Na wątek który wkleiłeś wcześniej do tematu odnośnie dylatacji udało mi się natrafić już kilka dni temu, pisali o nawięrcaniu dziur. Zastanawiam się jak można to jeszcze inaczej zrobić, jeden strop mam 15 cm, drugi 12 cm, oba jednokierunkowo zbrojone.
Napisano
Jak się zabrać? Kazać tym fachmanom poprawić. W końcu wzięli pieniążki za poprawnie wykonana pracę, więc niech teraz ja tak poprawia aby było dobrze. Może da im to nauczkę na przyszłość aby takich baboli nie robili.
Napisano
Jak najbardziej, tak zrobię. Pytałem w razie gdyby mi się nie udało tego wyegzekwować od nich, bo z taką ewentualnością też trzeba się liczyć.
Napisano
Kto pyta nie błądzi icon_smile.gif szkoda tylko, że pytasz trochę za późno icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Obserwator: Widzę że kolejny zwolennik szubrawca donalda tu sie znalazł. Chłopie, jak nie masz nic do powiedzenia to zamknij mordkę na cztery spusty ale widzę że masz takie parcie na szkło jak donaldzik więc chyba dalej będziesz wypociny swoje walił.
    • Ależ nie ma problemu, przejścia na granicy z Białorusią są już otwarte! Możesz wyjść z UE chociażby dzisiaj. Nikt za Tobą płakał tutaj nie będzie.
    • Komentarz dodany przez Obserwator: Jeszcze UE zapomniała o wprowadzenie czujnika sprawdzającego ile bąków puszczamy w domu i o jakich porach dnia. Tak na poważnie te wszystkie wymienione elementy i dodatkowe materiały to tak naprawdę większe zużycie energii, wszystkie potrzebują zasilania. Jedynym i najrozsądniejszym oraz najzdrowszym działaniem jest WYJŚCIE z UE i to jak najszybciej.
    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...