Skocz do zawartości

Schiedel Rondo Plus 20 brak skraplacza


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich serdecznie. Zakupiłem do budowanego domu jednorodzinnego system kominowy Schiedel Rondo Plus 20. Ekipa murarzy niestety zapomniała zamontować skraplacz. Komin jest już prawie na ukończeniu i zastanawiam jakie mogą być tego konsekwencje lub czy można coś z tym jeszcze zrobić? Ogrzewanie przewiduje na ekogroszek. Komin jest umiejscowiony wg projektu na ścianie zewnętrznej budynku i odsunięty od niej o ok 10 cm. Nie mam również zrobionej dylatacji pomiędzy pustakami komina a stropami, podobno powinno się dać wokoło komina np styropian przed zalaniem płyty ale o tym również dowiedziałem się po fakcie... Czy ktoś mógłby doradzić co zrobić? Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
Napisano
Jeżeli jest miejsce na dole to wykuć , podkuć i włożyć ten skraplacz. Nie będzie na pewno łatwo ale lepiej aby on był zamontowany.
Co do dylatacji wokół komina jest tu temat opisujący taki sam problem jak Twój.https://forum.budujemydom.pl/Brak-dylatacji-systemu-kominowego-przy-przejsciu-przez-strop-t23213.html
Komentować nie będę Twoich fachowców bo szkoda gadać.
Napisano
Cytat

Jeżeli jest miejsce na dole to wykuć , podkuć i włożyć ten skraplacz. Nie będzie na pewno łatwo ale lepiej aby on był zamontowany.
Co do dylatacji wokół komina jest tu temat opisujący taki sam problem jak Twój.https://forum.budujemydom.pl/Brak-dylatacji-systemu-kominowego-przy-przejsciu-przez-strop-t23213.html
Komentować nie będę Twoich fachowców bo szkoda gadać.


Dzięki za odpowiedź, będę w takim razie interweniował. Czy mógłbyś jeszcze coś doradzić odnośnie samego wykończenia części zewnętrznej komina? Nie chciałbym jechać z klinkierem od samej podłogi poddasza, bo takie już miałem sugestie, szukam jakiegoś innego rozwiązania ale też żeby za kilka lat nie trzeba było robić tego od nowa.Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Dzięki za odpowiedź, będę w takim razie interweniował. Czy mógłbyś jeszcze coś doradzić odnośnie samego wykończenia części zewnętrznej komina? Nie chciałbym jechać z klinkierem od samej podłogi poddasza, bo takie już miałem sugestie, szukam jakiegoś innego rozwiązania ale też żeby za kilka lat nie trzeba było robić tego od nowa.Pozdrawiam.


Ale taka obmurówka komina to standard, nie rozumiem czemu ktoś Ci doradzał aby obmurowywać od podłogi.






Po analizie tych fotek chyba już wiesz jak obmurować komin.
Napisano
Co do drugiej fotki to nie mam wątpliwości, płyta wsporcza jest zakotwiona w ścianie z porothermu. Natomiast na 1-szej fotce nie widać czy do drzewa jest przykręcony płaskownik i obmurowane betonem czy tylko zrobiony taki kołnierz z betonu na pustaku i wyżej klinkier. Mimo wszystko sporo mi te fotki pomogły, dzięki bardzo.
Od podłogi dlatego, żeby nie pospadał ten klinkier ale tu widać,że rozwiązaniem jest właśnie taki kołnierz z betonu i to wg mnie ma sens. Proponowano mi jeszcze rozwiązanie ze struktonitem, obudowa z płyty OSB i na to płytki struktonitowe ale nie wiem na ile jest sprawdzone takie rozwiązanie.
Napisano
Struktonit nadaje się do tego jak najbardziej, tylko pytanie jak wysoki masz komin, znaczy się ile wystaje ponad dach.
Napisano
Dach mam dwuspadowy, więc od miejsca gdzie zaczyna wystawać ponad krokwie mam w tej chwili niecały 1m i to jest mniej więcej na równo z kalenicą. Przyjdą jeszcze 3 pustaki więc dojdzie jeszcze ok 1m wiec można powiedzieć ze 2m.
Napisano
Cytat

Dach mam dwuspadowy, więc od miejsca gdzie zaczyna wystawać ponad krokwie mam w tej chwili niecały 1m i to jest mniej więcej na równo z kalenicą. Przyjdą jeszcze 3 pustaki więc dojdzie jeszcze ok 1m wiec można powiedzieć ze 2m.


Jeżeli komin wystaje prawie dwa metry to musiałby być usztywniony poprzez obmurowanie klinkierem czy innym materiałem a potem struktonit.
Napisano
Nawet jeżeli mam środkowy pustak spalinowy z wentylacją i po bokach podwójne wentylacyjne? Jeśli mimo wszystko jeszcze trzeba to wzmacniać to nie wiem czy struktonit ma sens jak i tak musi być np klinkier.
Napisano
Cytat

Nawet jeżeli mam środkowy pustak spalinowy z wentylacją i po bokach podwójne wentylacyjne? Jeśli mimo wszystko jeszcze trzeba to wzmacniać to nie wiem czy struktonit ma sens jak i tak musi być np klinkier.


Nie koniecznie musi być klinkier, możesz obmurować zwykłą cegłą lub pustakiem, chodzi o to aby komin w razie silnych wiatrów nie przewrócił się.
Zamiast czymś obmurowywać wstawia się pręty stalowe w środek w pustak kominowy, zresztą to powinno być w instrukcji komina pokazane jak to powinno wyglądać.
Coś na wzór jak na fotkach poniżej.


Napisano
Serdeczne dzięki za cenne rady. Na dzień dzisiejszy najbardziej sen z powiek spędza mi brak tej dylatacji miedzy stropami a pustakami komina. Jakbyś miał wykonać coś takiego na zalanym już stropie,jak najlepiej wg Ciebie zabrać się za to żeby nie było więcej strat niż pożytku? Na wątek który wkleiłeś wcześniej do tematu odnośnie dylatacji udało mi się natrafić już kilka dni temu, pisali o nawięrcaniu dziur. Zastanawiam się jak można to jeszcze inaczej zrobić, jeden strop mam 15 cm, drugi 12 cm, oba jednokierunkowo zbrojone.
Napisano
Jak się zabrać? Kazać tym fachmanom poprawić. W końcu wzięli pieniążki za poprawnie wykonana pracę, więc niech teraz ja tak poprawia aby było dobrze. Może da im to nauczkę na przyszłość aby takich baboli nie robili.
Napisano
Jak najbardziej, tak zrobię. Pytałem w razie gdyby mi się nie udało tego wyegzekwować od nich, bo z taką ewentualnością też trzeba się liczyć.
Napisano
Kto pyta nie błądzi icon_smile.gif szkoda tylko, że pytasz trochę za późno icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień Dobry,   Cześć, szukam właśnie sobie jakiegoś projektanta/firmy, która zaprojektuje mi mieszkanie. I interesuje mnie nadzór inwestorski. Mieszkanie w Warszawie - 67 metrów  - Firma 1 - projekt 19430 PLN(290 p m2) + nadzór 11250 PLN(4500 za miesiąc) - Firma 2 - projekt 13400 (200 m2) + nadzór 13400 PLN (200 za m2)   Waszym zdaniem - dużo - za mało? jak to stoi rynkowo w Warszawie.  
    • Naprawa podłogi olejowanej produktem Osmo jest stosunkowo prosta, ponieważ jedną z największych zalet olejowanych powierzchni (w przeciwieństwie do lakierowanych) jest możliwość miejscowej renowacji bez konieczności cyklinowania całej podłogi. Oto jak krok po kroku naprawić olejowaną podłogę Osmo: 1. OCENA USZKODZENIA Drobne zarysowania lub matowość – wystarczy odświeżenie powierzchni. Głębokie rysy lub plamy – konieczne będzie miejscowe szlifowanie i ponowne olejowanie. 2. CZYSZCZENIE PODŁOGI Użyj środka Osmo Wisch-Fix (koncentrat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg olejowanych), by usunąć brud, tłuszcz i resztki poprzednich środków pielęgnacyjnych. 3. MIEJSCOWA NAPRAWA (punktowa renowacja) Jeśli masz do czynienia z lokalnymi uszkodzeniami (np. rysa, plama): Delikatnie zeszlifuj uszkodzone miejsce drobnym papierem ściernym (np. 180–240). Oczyść pył – najlepiej odkurzaczem lub ściereczką z mikrofibry. Nałóż cienką warstwę odpowiedniego oleju Osmo (np. Osmo TopOil, Osmo Olej do Podłóg lub Hardwax-Oil – ten sam, którym była wcześniej olejowana podłoga). Pozostaw do wyschnięcia (ok. 8–12 h). W razie potrzeby powtórz. Uwaga do w/w - nowość w ofercie Osmo 1. środek do usuwania plam 2. pasta do usuwania rys 4. ODŚWIEŻENIE CAŁEJ PODŁOGI (jeśli całość wygląda na zużytą) Użyj Osmo 8019 (do usunięcia trudnych plam) oraz Osmo Olej do Renowacji np. 3079: Umyj całą podłogę Intensywnym środkiem myjącym nr 8019. Nałóż cienką warstwę renowacyjnego oleju Osmo za pomocą pada lub szmatki np. 3081. Poleruj do równomiernego rozprowadzenia. Pozostaw do wyschnięcia. Nie ma potrzeby całkowitego szlifowania ani zdejmowania starych warstw, co oszczędza czas i materiał. Wskazówki: Zawsze wykonuj próbę na niewidocznym fragmencie. Używaj tylko oryginalnych produktów Osmo, ponieważ są one ze sobą kompatybilne. Unikaj stosowania zwykłych środków czystości – mogą zniszczyć powierzchnię olejowaną.
    • Bez przesady... Przecież to na pierwszy rzut oka ten "przepis utylizacji" wygląda nacytat/zrzut ekranu z FB...
    • Ale innym czytającym sugerujesz że ja manipuluję. To jest niezbyt uczciwe.
    • Nie ma żadnej zabudowy, również działka na sprzedaż lecz ona względem sąsiada tego z lewej strony jest jakieś 5 m poniżej bo myśleliśmy nad nią również ale niestety dla nas jest zbyt nisko.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...