Skocz do zawartości

Jaką cegłą obudować komin systemowy?


kkean

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam muszę szybko wybrać cegłę klinkierowa do obudowy komina, to że cegła powinna być pelna to oczywiste mam 2 typy albo Matrix albo Dresden....pytanie moje dotyczy tego którą wybrać
Dresden jest pełna Klasa wytrzymałości 35 Nasiąkliwość < 7 % a Matrix pełna Klasa wytrzymałości 35 Nasiąkliwość < 6 %
a możne elastolith na komin?
co lepsze?
Komin systemowy obudowa ma dotyczyć tylko części wystającej poza dach Edytowano przez kkean (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

witam muszę szybko wybrać cegłę klinkierowa do obudowy komina, to że cegła powinna być pelna to oczywiste mam 2 typy albo Matrix albo Dresden....pytanie moje dotyczy tego którą wybrać
Dresden jest pełna Klasa wytrzymałości 35 Nasiąkliwość < 7 % a Matrix pełna Klasa wytrzymałości 35 Nasiąkliwość < 6 %
a możne elastolith na komin?
co lepsze?
Komin systemowy obudowa ma dotyczyć tylko części wystającej poza dach


A ja Ci powiem, że do obudowania komina systemowego może być klinkierowa dziurawka, jedynie pełną klinkierową daje się ostatnie cztery,pięć warstw.
Klinkier sam z siebie jest mało nasiąkliwy, więc jaki być nie wybrał będzie dobry.
Te płytki elastonith to za bardzo się nie nadają do upiększenia komina systemowego z tego powodu, że one poza wyglądem nic nie dadzą. Komin powinien być usztywniony, a to te płytki nie gwarantują, natomiast cegła klinkierowa tak.
Jaki masz wysoki ten komin, znaczy tą część która wystaje ponad dach.

Napisano
Cytat

z tym poglądem da się dyskutować
minimalna nieszczelność na zaprawie i wodę masz już w środku ,
czyli popieram pytającego
pełna


To i o pełnej można też tak powiedzieć.
Uważam, że nie potrzebnie obciążać pełną cegłą cały komin.
Przy dobrze zrobionej fudze nie prawa cegła przeciekać.
Dla przykładu powiem, że ja tak mam zrobione i kilku moich znajomych i przecieków nie było i nie ma i oby ich nie było icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
hmmm podobno trzeba 8m2 ponad dach 1,3 m
wykonawca przebąkiwał coś o płytkach klinkierowych bo taniej wyjdzie -co o tym sądzicie czy poprawnie(czyli jak??) położona płytka będzie dobra?
a może lepiej już dać tynk?
Edytowano przez kkean (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

hmmm podobno trzeba 8m2 ponad dach 1,3 m
wykonawca przebąkiwał coś o płytkach klinkierowych bo taniej wyjdzie -co o tym sądzicie czy poprawnie(czyli jak??) położona płytka będzie dobra?
a może lepiej już dać tynk?


Cegła klinkierowa w życiu Ci nie odpadnie, płytki tak.
To jest tylko sam komin czy jeszcze są kanały wentylacyjne?
Napisano (edytowany)
Cytat

Cegła klinkierowa w życiu Ci nie odpadnie, płytki tak.
To jest tylko sam komin czy jeszcze są kanały wentylacyjne?


komin spalinowy plus komin od kominka i do tego 3 kanały wentylacyjne wszystko w jednym
jak krok po kroku powinno sie obkładać komin cegłą...
wiem ze czape musi wylać( płytę wspornikową??)
Czy cegły klinkierowe powinny przylegać do ścianek komina, czy pomiędzy cegłą a ścianą komina systemowego powinna być jeszcze spoina z zaprawy i jeśli tak to jakiej grubości? Czy murarz może tam pozostawiać szczelinę bez wypełniania jej? majster chce pomiędzy kominem a ceglą klinkierową zostawić wolna przestrzeń dobrze czy nie?( bardzo proszę po kolei co powinien zrobić na razie jest na etapie czekania na cegle i dalej komina nie wyprowadza....) Edytowano przez kkean (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

komin spalinowy plus komin od kominka i do tego 3 kanały wentylacyjne wszystko w jednym


Pytałem bo jeżeli sam komin to byłby chwiejny ale u Ciebie jest porządna , zwarta konstrukcja icon_biggrin.gif
Mógłbyś spokojnie go otynkować, ale komin zdobi dach, ja bym dał cegłę klinkierową.
Napisano
Oczywistym jest fakt że cegła jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż płytka .Tak samo oczywiste jest ,że cegła pełna jest mocniejsza niz cegła dziurawka.Natomiast miałem przyjemność murowania kominów z dziurawki(ostatnie warstwy z pełnej)i nic sie z nimi nie dzieje(wybór należy do ciebie).Zwróć uwage na prawidłowe wykonanie czapki z rowkiem odprowadzjącym wode,no i obowiązkowo impregnacja środkiem hydrofobizującym. POZDRAWIAM
Napisano
Dodam jeszcze , że fugi, fugi muszą być zrobione prawidłowo.
Napisano (edytowany)
Jak pełne wychodzą za drogo, to szukaj cegieł 7-szczelinowych, z atestem do murowania kominów. Coś takiego w ofercie ma na pewno Terca.

P.S. z tą nasiąkliwością klinkieru to też różnie bywa. Rozpiętości są duże - od 6% do nawet 15%. Te ostatnie nie będą się raczej nadawały do Twoich zastosowań. Z reguły nasiąkliwość wynika bezpośrednio ze sposobu wykończenia i rodzaju lica cegły. Klinkier gładki, a nawet lekko strukturyzowany będzie mieć nasiąkliwość bardzo małą, ale jakieś wymyślne cegły z licem żłobionym wodą mogą mieć 15%. One się nadają raczej jako cegła ozdobna, najlepiej do wnętrz. Tych sobie nie bierz na komin, bo szkoda Twoich nerwów, jak za rok będziesz musiał je skuwać i robić robotę od nowa... ;) Klinkier Dresden czy Matrix o których wspominałeś ma bardzo małą nasiąkliwość. Ale np. taka cegła (tego samego producenta!) jest już zgoła inna. Klinkier klinkierowi nie równy ;) Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
komin będzie z cegły pełnej dresden- cegła już na budowie-majster wieniec robil na kominie by potem zacząć murować cegła-wiem ze chce robić na gęstą zaprawę-ile warstw może cegły położyć za 1 zamachem by się komin nie rozjechał?
Napisano
Cytat

jak już kładziesz klinkier to polecam do zaimpregnowac, bo czesto wychodzą wykwity.


impregnat już kupiony ale najpierw musi komin powstać a u nas cała noc lalo ;( wiec nie wiem jak to bedzie w środe dekarz wchodzi i komin musi stać !
Napisano
Cytat

jak już kładziesz klinkier to polecam do zaimpregnowac, bo czesto wychodzą wykwity.


Wykwity na klinkierze to wychodzą z innego powodu. Impregnacja ma na celu zapobiec wciągania wilgoci i wyciągnięcia koloru.
Aby impregnować musi być ciepło i sucho.
Napisano
Cytat

Wykwity na klinkierze to wychodzą z innego powodu. Impregnacja ma na celu zapobiec wciągania wilgoci i wyciągnięcia koloru.
Aby impregnować musi być ciepło i sucho.


czyli teraz to postawić i zostawić bez impregnacji do wiosny? czy jednak impregnować przy takich pogodach byle nie padało?
Napisano
Jeżeli masz kupiony impregnat to wystarczy poczytać ulotkę, tam wszystko pisze icon_biggrin.gif
Gość Strawman
Napisano
Cytat

komin spalinowy plus komin od kominka i do tego 3 kanały wentylacyjne wszystko w jednym
jak krok po kroku powinno sie obkładać komin cegłą...
wiem ze czape musi wylać( płytę wspornikową??)


Czapę, jeśli tak chcesz wykończyć komin też, ale przede wszystkim zaczynasz od płyty wspornikowej nieco poniżej połaci dachu.

Cytat

Czy cegły klinkierowe powinny przylegać do ścianek komina, czy pomiędzy cegłą a ścianą komina systemowego powinna być jeszcze spoina z zaprawy i jeśli tak to jakiej grubości? Czy murarz może tam pozostawiać szczelinę bez wypełniania jej? majster chce pomiędzy kominem a ceglą klinkierową zostawić wolna przestrzeń dobrze czy nie?


Nie wolno wypełniać zaprawą przestrzeni pomiędzy obudowa z klinkieru a kominem systemowym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...