Skocz do zawartości

Jaką cegłą obudować komin systemowy?


kkean

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam muszę szybko wybrać cegłę klinkierowa do obudowy komina, to że cegła powinna być pelna to oczywiste mam 2 typy albo Matrix albo Dresden....pytanie moje dotyczy tego którą wybrać
Dresden jest pełna Klasa wytrzymałości 35 Nasiąkliwość < 7 % a Matrix pełna Klasa wytrzymałości 35 Nasiąkliwość < 6 %
a możne elastolith na komin?
co lepsze?
Komin systemowy obudowa ma dotyczyć tylko części wystającej poza dach Edytowano przez kkean (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

witam muszę szybko wybrać cegłę klinkierowa do obudowy komina, to że cegła powinna być pelna to oczywiste mam 2 typy albo Matrix albo Dresden....pytanie moje dotyczy tego którą wybrać
Dresden jest pełna Klasa wytrzymałości 35 Nasiąkliwość < 7 % a Matrix pełna Klasa wytrzymałości 35 Nasiąkliwość < 6 %
a możne elastolith na komin?
co lepsze?
Komin systemowy obudowa ma dotyczyć tylko części wystającej poza dach

Rozwiń  


A ja Ci powiem, że do obudowania komina systemowego może być klinkierowa dziurawka, jedynie pełną klinkierową daje się ostatnie cztery,pięć warstw.
Klinkier sam z siebie jest mało nasiąkliwy, więc jaki być nie wybrał będzie dobry.
Te płytki elastonith to za bardzo się nie nadają do upiększenia komina systemowego z tego powodu, że one poza wyglądem nic nie dadzą. Komin powinien być usztywniony, a to te płytki nie gwarantują, natomiast cegła klinkierowa tak.
Jaki masz wysoki ten komin, znaczy tą część która wystaje ponad dach.

Napisano
  Cytat

z tym poglądem da się dyskutować
minimalna nieszczelność na zaprawie i wodę masz już w środku ,
czyli popieram pytającego
pełna

Rozwiń  

To i o pełnej można też tak powiedzieć.
Uważam, że nie potrzebnie obciążać pełną cegłą cały komin.
Przy dobrze zrobionej fudze nie prawa cegła przeciekać.
Dla przykładu powiem, że ja tak mam zrobione i kilku moich znajomych i przecieków nie było i nie ma i oby ich nie było icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
hmmm podobno trzeba 8m2 ponad dach 1,3 m
wykonawca przebąkiwał coś o płytkach klinkierowych bo taniej wyjdzie -co o tym sądzicie czy poprawnie(czyli jak??) położona płytka będzie dobra?
a może lepiej już dać tynk?
Edytowano przez kkean (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

hmmm podobno trzeba 8m2 ponad dach 1,3 m
wykonawca przebąkiwał coś o płytkach klinkierowych bo taniej wyjdzie -co o tym sądzicie czy poprawnie(czyli jak??) położona płytka będzie dobra?
a może lepiej już dać tynk?

Rozwiń  

Cegła klinkierowa w życiu Ci nie odpadnie, płytki tak.
To jest tylko sam komin czy jeszcze są kanały wentylacyjne?
Napisano (edytowany)
  Cytat

Cegła klinkierowa w życiu Ci nie odpadnie, płytki tak.
To jest tylko sam komin czy jeszcze są kanały wentylacyjne?

Rozwiń  

komin spalinowy plus komin od kominka i do tego 3 kanały wentylacyjne wszystko w jednym
jak krok po kroku powinno sie obkładać komin cegłą...
wiem ze czape musi wylać( płytę wspornikową??)
Czy cegły klinkierowe powinny przylegać do ścianek komina, czy pomiędzy cegłą a ścianą komina systemowego powinna być jeszcze spoina z zaprawy i jeśli tak to jakiej grubości? Czy murarz może tam pozostawiać szczelinę bez wypełniania jej? majster chce pomiędzy kominem a ceglą klinkierową zostawić wolna przestrzeń dobrze czy nie?( bardzo proszę po kolei co powinien zrobić na razie jest na etapie czekania na cegle i dalej komina nie wyprowadza....) Edytowano przez kkean (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

komin spalinowy plus komin od kominka i do tego 3 kanały wentylacyjne wszystko w jednym

Rozwiń  

Pytałem bo jeżeli sam komin to byłby chwiejny ale u Ciebie jest porządna , zwarta konstrukcja icon_biggrin.gif
Mógłbyś spokojnie go otynkować, ale komin zdobi dach, ja bym dał cegłę klinkierową.
Napisano
Oczywistym jest fakt że cegła jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż płytka .Tak samo oczywiste jest ,że cegła pełna jest mocniejsza niz cegła dziurawka.Natomiast miałem przyjemność murowania kominów z dziurawki(ostatnie warstwy z pełnej)i nic sie z nimi nie dzieje(wybór należy do ciebie).Zwróć uwage na prawidłowe wykonanie czapki z rowkiem odprowadzjącym wode,no i obowiązkowo impregnacja środkiem hydrofobizującym. POZDRAWIAM
Napisano
Dodam jeszcze , że fugi, fugi muszą być zrobione prawidłowo.
Napisano (edytowany)
Jak pełne wychodzą za drogo, to szukaj cegieł 7-szczelinowych, z atestem do murowania kominów. Coś takiego w ofercie ma na pewno Terca.

P.S. z tą nasiąkliwością klinkieru to też różnie bywa. Rozpiętości są duże - od 6% do nawet 15%. Te ostatnie nie będą się raczej nadawały do Twoich zastosowań. Z reguły nasiąkliwość wynika bezpośrednio ze sposobu wykończenia i rodzaju lica cegły. Klinkier gładki, a nawet lekko strukturyzowany będzie mieć nasiąkliwość bardzo małą, ale jakieś wymyślne cegły z licem żłobionym wodą mogą mieć 15%. One się nadają raczej jako cegła ozdobna, najlepiej do wnętrz. Tych sobie nie bierz na komin, bo szkoda Twoich nerwów, jak za rok będziesz musiał je skuwać i robić robotę od nowa... ;) Klinkier Dresden czy Matrix o których wspominałeś ma bardzo małą nasiąkliwość. Ale np. taka cegła (tego samego producenta!) jest już zgoła inna. Klinkier klinkierowi nie równy ;) Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
komin będzie z cegły pełnej dresden- cegła już na budowie-majster wieniec robil na kominie by potem zacząć murować cegła-wiem ze chce robić na gęstą zaprawę-ile warstw może cegły położyć za 1 zamachem by się komin nie rozjechał?
Napisano
  Cytat

jak już kładziesz klinkier to polecam do zaimpregnowac, bo czesto wychodzą wykwity.

Rozwiń  

impregnat już kupiony ale najpierw musi komin powstać a u nas cała noc lalo ;( wiec nie wiem jak to bedzie w środe dekarz wchodzi i komin musi stać !
Napisano
  Cytat

jak już kładziesz klinkier to polecam do zaimpregnowac, bo czesto wychodzą wykwity.

Rozwiń  

Wykwity na klinkierze to wychodzą z innego powodu. Impregnacja ma na celu zapobiec wciągania wilgoci i wyciągnięcia koloru.
Aby impregnować musi być ciepło i sucho.
Napisano
  Cytat

Wykwity na klinkierze to wychodzą z innego powodu. Impregnacja ma na celu zapobiec wciągania wilgoci i wyciągnięcia koloru.
Aby impregnować musi być ciepło i sucho.

Rozwiń  

czyli teraz to postawić i zostawić bez impregnacji do wiosny? czy jednak impregnować przy takich pogodach byle nie padało?
Napisano
Jeżeli masz kupiony impregnat to wystarczy poczytać ulotkę, tam wszystko pisze icon_biggrin.gif
Gość Strawman
Napisano
  Cytat

komin spalinowy plus komin od kominka i do tego 3 kanały wentylacyjne wszystko w jednym
jak krok po kroku powinno sie obkładać komin cegłą...
wiem ze czape musi wylać( płytę wspornikową??)

Rozwiń  

Czapę, jeśli tak chcesz wykończyć komin też, ale przede wszystkim zaczynasz od płyty wspornikowej nieco poniżej połaci dachu.

  Cytat

Czy cegły klinkierowe powinny przylegać do ścianek komina, czy pomiędzy cegłą a ścianą komina systemowego powinna być jeszcze spoina z zaprawy i jeśli tak to jakiej grubości? Czy murarz może tam pozostawiać szczelinę bez wypełniania jej? majster chce pomiędzy kominem a ceglą klinkierową zostawić wolna przestrzeń dobrze czy nie?

Rozwiń  

Nie wolno wypełniać zaprawą przestrzeni pomiędzy obudowa z klinkieru a kominem systemowym.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...