Skocz do zawartości

Docieplenie budynku drugą warstwą styropianu


Recommended Posts

Witam! Bardzo proszę o radę. W 2004 roku ociepliłam stary budynek tzw. klocek styropianem o grubości 8 cm. Obecnie na budynku pojawiły się pęknięcia tynku nad otworami okiennymi a także widać miejsca łączenia się płyt styropianowych. Na dodatek na jednej ze ścian tynk zaczął mi się "zielenić". Chciałabym to naprawić.
Co wykonawca to ma inne zdanie na ten temat. Jedni chcą nałożyć na to co jest drugą warstwę styropianu o grubości 5 cm i na to tynk sylikonowy. Inny wykonawca proponuje zerwanie starego styropianu i ocieplenie nowym styropianem. Ta wersja będzie droższa, gdyż droga jest utylizacja styropianu.
Co mam wybrać????
Link do komentarza
Czy te pęknięcia tynku nad otworami okiennymi powtórzone są też i wewnątrz budynku?
A miejsca łączenia płyt widać zawsze, czy tylko po opadach deszczu i zalaniu tej ściany?
No, a to zazielenienie to pewnie na najmniej osłonecznionej ścianie...
Zasadniczo można położyć nową warstwę na wierzch, ale należałoby zrobić odkrywkę w miejscach popękanego tynku i sprawdzić, jak wygląda ściana budynku, czy nie potrzebne są jakieś działanie naprawcze icon_rolleyes.gif
A na zdjęciach jakoś nie widzę tych pęknięć icon_eek.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam!
W związku z tym, mój problem jest trudny, bardzo proszę o podpowiedź, do kogo mam się zwrócić by fachowo ocenił stan mojego dotychczasowego ocieplenia i przygotował mi projekt prac. Nie podoba mi się to co mam na ścianach budynku.
Jednak nie chcę znowu się nabrać na fuszerkę firmy ocieplającej.
Jestem ze Śląska z okolic Bytomia.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...