Skocz do zawartości

ściany z regipsu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam Panowie icon_biggrin.gif
Zjawiam się z kolejnym zapytaniem . Parter domu to stare budownictwo z czerwonej cegły pamiętające koniec wojny a może i więcej, mur jest gruby i ma dylatację w środku podobno tak kiedyś starano zapobiegać nadmiernej utracie ciepła ale moge się mylić icon_razz.gif Dom jest ocieplony styropianem gr.10 cm. Poddasze zostało podniesione o 3 pustaki + wieniec dach chwilowo pokryty papą. I mam pytanie na parterze mury są bardzo nierówne różnice są naprawde duże i położenie tynku naprawdę jest nie lada wyzwaniem. Majster , który wykonuje remont podpowiedział mi by darować sobie tynkowanie ścian i zabudować je płytami karton-gips. Na parterze w głównym pomieszczeniu jedne okno posiada nawiew a w każdym pomieszczeniu są zamontowane kratki wywiewne . Zastanawiam się czy unikne wilgoci ? Zapomniałem dodać że na parterze w każdym pomieszczeniu jest ogrzewanie podłogowe pod którym jest 10 cm styropianu i ok 20cm podsypki bo domek ma podłoge na gruncie nie posiada podpiwniczenia. Edytowano przez MarcinNNI (zobacz historię edycji)
Napisano
Dlaczego pytasz o wilgoć? Do tej pory zauważyłeś jakieś niepokojące objawy?

Moim skromnym zdaniem nie słuchaj swojego majstra, nie ładuj się w płyty g/k i zrób tynki zwykłe - cementowo-wapienne. Są one najbardziej odporne na wahania wilgotności powietrza i przy dobrej wentylacji - na zakażenia pleśnią i grzybami.
Napisano
Dom będzie ogrzewany dopiero od nastepnego tygodnia bo dopiero piec bedzie montowany. Dałem się namówić jednak na płyty karton=gips na ścianach okalających dom a ściany działowe bdą miały tynk cementowo-wapienny .
Napisano
Cytat

Na parterze w głównym pomieszczeniu jedne okno posiada nawiew a w każdym pomieszczeniu są zamontowane kratki wywiewne . Zastanawiam się czy unikne wilgoci ?



Czyli i w zasadzie wentylacji brak.
A skoro brak wentylacji, odpowiedź na zadane pytanie jawi się sama.

Ps. Kilka miesięcy temu, na tym Forum, były opisane skutki takiego rozwiązania z płytami g/k w starym budynku - nieciekawe skutki.
Napisano
Czyli muszę być nastawiony na najgorsze ech, czytałem kiedyś post o nawiewnikach do okien ale jak obejrzałem filmik z ich montażu to zrezygnowałem , w okolicy nikt nie posiada sprzętu do tego .

Też cos tu czytałem wcześniej
Napisano
Cytat

Dałem się namówić jednak na płyty karton=gips na ścianach okalających dom a ściany działowe będą miały tynk cementowo-wapienny .



Zdecydowanie korzystniej byłoby zrobić akurat odwrotnie
Odkręć to
Napisano
Cytat

Zdecydowanie korzystniej byłoby zrobić akurat odwrotnie
Odkręć to


Kiedyś gdy mój sąsiad robił remont kapitalny domu w tym tez i tynki też chciał położyć regipsy, ale majster który mu ten remont robił powiedział, że lepiej dać pół metra tynku niż regipsy icon_biggrin.gif te pół metra tynku to była taka przenośnia oczywiście.
Jeżeli on chce dać tynk cementowo-wapienny na ścianki działowe to te ścianki tez musza być z cegły lub podobnego materiału, więc nie widzę powodu aby na nie dawać płyty regips.
Jedyny plus przy rgipsach to to, że jest to czyściejsza i szybsza robota niż przy tynkach cementowo-wapiennych nakładanych ręcznie.
Napisano
Cytat

na ścianki działowe [...]więc nie widzę powodu aby na nie dawać płyty regips.



Toteż powiadam, że powinien w ogóle nie dawać płyt g/k, a jeśli już - to napewno nie na ściany zewnętrzne... Jeśli już kupił płyty i nie da się ich zwrócić, czy inaczej zużyć (np na sufity) to raczej niech je klei na ścianki wewnętrzne, a na zewnętrznych niech brudzi i powoli wali te "pół metra " tynku zwykłego - nie gipsowego, nie knaufa - tylko cementowo-wapiennego
Napisano
Cytat

Dom będzie ogrzewany dopiero od nastepnego tygodnia bo dopiero piec bedzie montowany. Dałem się namówić jednak na płyty karton=gips na ścianach okalających dom a ściany działowe bdą miały tynk cementowo-wapienny .

w pierwszej kolejności tynki w drugiej płyty.
Nie widzę problemu w klejeniu płyt na ścianach zewnętrznych, a tynki mokre na ścianach działowych.
Wloty są wyloty kominowe kuchnia, łazienka są to, problemów być nie powinno.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ty to napisałeś tak na poważnie, czy dla jaj?     Z tym absolutnie się zgadzam!!! Ale pod warunkiem, że to pęknięcie grozi rozwaleniem się wyrobu, czy też bardzo przeszkadza właścicielowi... Moja umywalka przeżyła już z dziesięć lat temu upadek buteleczki z szafki, umieszczonej nad tą umywalką, zrobiła się mała "pajęczynka", ale że na pierwszy rzut oka jej nie widać, nie wyczuwa się krawędzi przy myciu tejże umywalki i nie przecieka - przyjaźnie współistniejemy 
    • Dzień dobry, Zawsze polecamy zakup paneli z fabrycznie zamontowaną matą wygłuszającą Sound Control, która jest nakładana fabrycznie podczas produkcji paneli. Oprócz tego, że zapobiega stukaniu blachy, wygłusza odgłosy padającego deszczu o ok. 6-7 dB. Niestety, nie jest możliwe jej podklejeniu na istniejącym już dachu. Drugie rozwiązanie to podklejenie taśmy (jak na załączonym rysunku) w dwóch pasach po bokach panela. Nie posiadają funkcji wygłuszenia, ale zapobiegają stukom blachy. Rozwiązanie to można zastosować, przy istniejącym już pokryciu dachu, ale niestety konieczne będzie odkręcenie i wypięcie arkuszy, podklejenie taśmy i ponowny montaż.   Zalecamy skontaktowanie się z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD), które w ramach swojej działalności przeprowadza oględziny dachów pod kątem prawidłowości montażu. W efekcie takich oględzin wydawane są zalecenia dotyczące ewentualnych poprawek i usprawnień. Szczegóły oraz możliwość zamówienia opinii technicznej dostępne są tutaj: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna       ________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...