Skocz do zawartości

Wymóg uzyskiwania pozwolenia na budowę zniesiony!


Recommended Posts

Napisano
"Spełnienie przez budynek warunków w zakresie podłączenia do mediów będzie weryfikowane na etapie zgłoszenia terminu rozpoczęcia robót budowlanych.
Zlikwidowany zostanie obowiązek zgłoszenia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych."
To będzie ten obowiązek, czy nie?
Napisano
@Radek z tego co zrozumiałem, to nadal będzie trzeba dołączyć wszystkie dokumenty o możliwości podłączenia mediów, ale do zgłoszenia a nie do wniosku o pozwolenie na budowę.
Napisano
@Radek - Może zamiast zgłoszenia o terminie teraz będzie trzeba dostarczyć warunki podłączenia do mediów w chwili rozpoczęcia robót?

Ciekawe czy obszar oddziaływania budynku jest jakoś zdefiniowany? Np oświetlenie budynku nie może docierać na pobliski chodnik, czy też spaliny z komina nie mogą przekroczyć granicy działki?
Gość Obywatel RP
Napisano
Tylko obiecują uproszczenia w prawie a robią odwrotnie. W prawie budowlanych jest wiele głupot i nikt nie chce tego poprawić czyli uprościć. Załatwiam pozwolenie na zjazd na działkę, dzięki "mądremu" prawu i nadgorliwym urzędnikom trwa to już 2 lata.
I jeszcze potrwa minimum 3 m-ce.
A budowa takiego obiektu to 2 dni.
Gość jasecki
Napisano
To jak to teraz będzie? Budowa CAŁEGO domu jednorodzinnego nie będzie wymagała decyzji o pozwoleniu na budowę. A czy na przykład "budowa" pomieszczenia łazienki w mieszkaniu, w którym jej nie było, dalej będzie wymagać pozwolenia na budowę??? A co z wykonanie ogrzewania centralnego na gaz - nawet wtedy, gdy w lokalu już jest gazowy grzejnik wody przepływowej, który ma być zamieniony na piec gazowy - czy dalej będzie wymagane pozwolenia na budowę?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Samo pozwolenie to juz kropka nad "i". Najwięcej kasy sie wydaje na projekt i jego adaptacje. Mapki do celów budowlanych itp. Czemu nie wystarczy sam projekt od architekta? W urzedach maja swoje mapki zagospodarowania przestrzennego i po zdaniu projektu moga sobie wrysować, wówczas my zaoszczędzilibyśmy co najmniej 4tysiace. Same pozwolenia nic nie kosztują, jedynie sie czeka.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...