Skocz do zawartości

stare zbiorniki na deszczówke


mac03

Recommended Posts

Gość mhtyl
No właśnie, żeby nie te pęknięcia to koszt byłby tani w uszczelnieniu, a tak trochę trzeba będzie wydać aby zrobić to fachowo tak jak książka pisze.
Jeżeli są pęknięcia to tańszym sposobem (nie wiem czy się sprawdzi ale spróbować zawsze można) to zakleić te pęknięcia jakąś masą bitumiczną a potem całość potraktować środkiem wodoodpornym. Nie będę wymieniał nazw produktów bo jest tyle tego na rynku, że jest kolorowy zawrót głowy icon_smile.gif na pewno w sklepie z chemią budowlaną albo ktoś tu na forum poda Ci nazwę preparatów. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Podłoża są w nich nieszczelne na pewno(bo woda ucieka) wiec tutaj trzeba uszczelnić. Na kilku scianach rownież sa rysy wiec uważam że całosc bedzie trzebe uszczelnic. Te zbiorniki są z roku 1936 wiec juz swoje lata mają




Jeżeli mają być szczelne w kierunku z wewnątrz na zewnątrz to np sicalastic zaprawa 2 skladnikowa na bazie żywicy i cementu ,
Tylko nie sprawdzi się to przy ciśnieniu ujemnym Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Jeżeli mają być szczelne w kierunku z wewnątrz na zewnątrz to np sicalastic zaprawa 2 skladnikowa na bazie żywicy i cementu ,
Tylko nie sprawdzi się to przy ciśnieniu ujemnym



Ja stosuje takie zwykłe duże plastikowe zbiorniki. Tak to sobie skonfigurowałem z rynnami dachowymi, że czasami aż mi się przelewa. Do podlewania ogrodu - jest to świetny pomysł.
Link do komentarza
Cytat

Ja stosuje takie zwykłe duże plastikowe zbiorniki. Tak to sobie skonfigurowałem z rynnami dachowymi, że czasami aż mi się przelewa. Do podlewania ogrodu - jest to świetny pomysł.





i wspaniale
tylko zawsze jest jakieś ale
wyobraź sobie że mieszkasz na "bagnach" i właśnie wypompowałeś całą wodę ze zbiornika icon_smile.gif
i cała konfiguracja ...... icon_biggrin.gif
nie wystarczy oprzeć się na jednym wskazaniu
bo inne mogą wykluczyć to rozwiązanie .


tak jak wpisałem wyżej
aby woda nie wyciekła ze zbiornika
zabezpieczamy go od środka lepiszczem
tylko
nie zabezpieczy to przed wlewaniem się wody z zewnątrz do wewnątrz - czy może bardziej zabezpieczy na niezbyt długi czas
po którym znów migracja w obie strony
Link do komentarza
Cytat

No właśnie, żeby nie te pęknięcia to koszt byłby tani w uszczelnieniu, a tak trochę trzeba będzie wydać aby zrobić to fachowo tak jak książka pisze.




Cytat

Możecie polecić jakieś środki które będą chronić zbiornik od środka?
sicalastic jest strasznie drogi( 300/400zl za 33kg, 1,8kg/m2). Znajde coś tanszego czy tylko w takim przedziale cenowym?


Jak już pisałem wcześniej, że tanio to to nie będzie icon_biggrin.gif
Pytaj w sklepach czy w hurtowniach bo dzisiaj jest tyle "wynalazków" że nie sposób w jednoznaczny sposób doradzić co kupić .
Żeby mniej poszło tego specyfiku, jaki by on nie był to polecam dobrze wyrównać jakąś masą cementową ściany tego zbiornika.
Kiedyś , pamiętam jak dolewano wody szklanej do zaprawy tynkarskiej i tynkowano miejsca gdzie pojawiała się wilgoć, może to by pomogło w Twoim przypadku.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na razie obstawiałbym wilgoć. Bardzo prawdopodobne, że obecną tam w wyniku jakiegoś przecieku i zalania stropu. Na pierwszym zdjęciu wygląda to jak plama/zaciek sięgająca dalej od krawędzi ściany, w głąb pomieszczenia.  Żeby coś podpowiedzieć z sensem trzeba mieć informację o tym co jest po drugiej stronie tego stropu i ściany. Płaski dach, strych, to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna? Czy jest tam izolacja cieplna i gdzie? Co do rozróżnienia wilgoć czy grzyb, to akurat szczególnie łatwo o zagrzybienie w miejscach zawilgoconych. 
    • Dzień dobry, Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek stojący typu „click” często sprowadza się do kompromisu między czasem realizacji a efektem końcowym. Blachodachówka, szczególnie w wersji modułowej, daje się szybko zamontować, co wynika z jej wymiarów, łatwości transportu oraz prostoty w docinaniu i dopasowaniu do połaci. To rozwiązanie szczególnie chętnie wybierane przy inwestycjach, gdzie liczy się tempo prac i ograniczenie kosztów związanych z robocizną. Panele na rąbek wymagają więcej precyzji – zarówno w przygotowaniu podkonstrukcji, jak i w samym montażu. Montaż tych paneli zajmuje więcej czasu i wymaga większego doświadczenia ze strony wykonawcy, ale efekt wizualny oraz szczelność połączeń przewyższają rozwiązania klasyczne. To rozwiązanie często stosowane przy projektach nowoczesnych lub tam, gdzie dach jest mocno wyeksponowany. W praktyce o wyborze powinien decydować nie tylko wygląd, ale też stopień skomplikowania dachu, dostępność ekipy z doświadczeniem w danym systemie oraz oczekiwania inwestora co do trwałości i estetyki. Przy prostych połaciach obie opcje są funkcjonalne, ale przy bardziej wymagających geometrach panele na rąbek mogą wymagać więcej pracy na detalu. ___________________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510 https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry, chętnie wykonam badania gruntu pod domy jednorodzinne. Mogę też zweryfikować badania geologiczne przedstawione przez sprzedającego. Pomogę w decyzji o zakupie działki. Doradzę co zrobić jak na działce nawiercimy wodę lub co począć jak jej nie ma. Działam w województwach małopolskim, świętokrzyskim i na podkarpaciu. Zapraszam do kontaktu na priv.
    • Dzień dobry, sprawdzę i napiszę odpowiedź na PW. Marcin
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...