Skocz do zawartości

stare zbiorniki na deszczówke


mac03

Recommended Posts

Napisano
Posiadam trzy stare poniemieckie zbiorniki na wodę, ostatnio je wyczyściłem, jednak są nieszczelne. Chce zagruntować podłogi oraz posmarować całość jakaś farba wodoodporną. Czy powinienem zrobić coś jeszcze żeby nie przemakały?
Gość mhtyl
Napisano
Jakbyś jeszcze napisał z czego te zbiorniki są wykonane to było by super icon_biggrin.gif oraz jakiej pojemności.
Napisano
Podłoża są w nich nieszczelne na pewno(bo woda ucieka) wiec tutaj trzeba uszczelnić. Na kilku scianach rownież sa rysy wiec uważam że całosc bedzie trzebe uszczelnic. Te zbiorniki są z roku 1936 wiec juz swoje lata mają
Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
No właśnie, żeby nie te pęknięcia to koszt byłby tani w uszczelnieniu, a tak trochę trzeba będzie wydać aby zrobić to fachowo tak jak książka pisze.
Jeżeli są pęknięcia to tańszym sposobem (nie wiem czy się sprawdzi ale spróbować zawsze można) to zakleić te pęknięcia jakąś masą bitumiczną a potem całość potraktować środkiem wodoodpornym. Nie będę wymieniał nazw produktów bo jest tyle tego na rynku, że jest kolorowy zawrót głowy icon_smile.gif na pewno w sklepie z chemią budowlaną albo ktoś tu na forum poda Ci nazwę preparatów. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Podłoża są w nich nieszczelne na pewno(bo woda ucieka) wiec tutaj trzeba uszczelnić. Na kilku scianach rownież sa rysy wiec uważam że całosc bedzie trzebe uszczelnic. Te zbiorniki są z roku 1936 wiec juz swoje lata mają




Jeżeli mają być szczelne w kierunku z wewnątrz na zewnątrz to np sicalastic zaprawa 2 skladnikowa na bazie żywicy i cementu ,
Tylko nie sprawdzi się to przy ciśnieniu ujemnym Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Jeżeli mają być szczelne w kierunku z wewnątrz na zewnątrz to np sicalastic zaprawa 2 skladnikowa na bazie żywicy i cementu ,
Tylko nie sprawdzi się to przy ciśnieniu ujemnym



Ja stosuje takie zwykłe duże plastikowe zbiorniki. Tak to sobie skonfigurowałem z rynnami dachowymi, że czasami aż mi się przelewa. Do podlewania ogrodu - jest to świetny pomysł.
Napisano
Cytat

Ja stosuje takie zwykłe duże plastikowe zbiorniki. Tak to sobie skonfigurowałem z rynnami dachowymi, że czasami aż mi się przelewa. Do podlewania ogrodu - jest to świetny pomysł.





i wspaniale
tylko zawsze jest jakieś ale
wyobraź sobie że mieszkasz na "bagnach" i właśnie wypompowałeś całą wodę ze zbiornika icon_smile.gif
i cała konfiguracja ...... icon_biggrin.gif
nie wystarczy oprzeć się na jednym wskazaniu
bo inne mogą wykluczyć to rozwiązanie .


tak jak wpisałem wyżej
aby woda nie wyciekła ze zbiornika
zabezpieczamy go od środka lepiszczem
tylko
nie zabezpieczy to przed wlewaniem się wody z zewnątrz do wewnątrz - czy może bardziej zabezpieczy na niezbyt długi czas
po którym znów migracja w obie strony
Napisano
Możecie polecić jakieś środki które będą chronić zbiornik od środka?
sicalastic jest strasznie drogi( 300/400zl za 33kg, 1,8kg/m2). Znajde coś tanszego czy tylko w takim przedziale cenowym?
Napisano
Cytat

No właśnie, żeby nie te pęknięcia to koszt byłby tani w uszczelnieniu, a tak trochę trzeba będzie wydać aby zrobić to fachowo tak jak książka pisze.




Cytat

Możecie polecić jakieś środki które będą chronić zbiornik od środka?
sicalastic jest strasznie drogi( 300/400zl za 33kg, 1,8kg/m2). Znajde coś tanszego czy tylko w takim przedziale cenowym?


Jak już pisałem wcześniej, że tanio to to nie będzie icon_biggrin.gif
Pytaj w sklepach czy w hurtowniach bo dzisiaj jest tyle "wynalazków" że nie sposób w jednoznaczny sposób doradzić co kupić .
Żeby mniej poszło tego specyfiku, jaki by on nie był to polecam dobrze wyrównać jakąś masą cementową ściany tego zbiornika.
Kiedyś , pamiętam jak dolewano wody szklanej do zaprawy tynkarskiej i tynkowano miejsca gdzie pojawiała się wilgoć, może to by pomogło w Twoim przypadku.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...