Skocz do zawartości

podcięta ściana działowa


Recommended Posts

Napisano
Witajcie... Sprawa wygląda tak: mamy ścianę działową między łazienką a kuchnią o wymiarach x2,52, (wysokość x długość); wykonana z pustaka ceramicznego 10-ki.
Zrobiono w niej nacięcie poziome na długości 1,6m o wymiarach około 6cm x 6cm (na rury pex do wody). Wycięty "rowek" jest jakieś pół metra nad podłogą. icon_redface.gif Niestety wiem, ściana jest osłabiona (na razie nie drży, nie pęka, nie pochyliła się, ale to na razie..) i dlatego piszę. icon_cry.gif Czy można ją jeszcze jakoś uratować? icon_confused.gif
Wyczytałam, że przy pęknięciach ścian stosuje się kotwy murarskie, tutaj wycięcie jest za duże i nie da się go "zatkać" mieszanką betonu... Czy jedynym rozwiązaniem jest postawienie obok (od strony kuchni) drugiej ścianki działowej i powiązanie ich kotwami? Czy jest jakiś prostszy, szybszy, albo pewniejszy sposób?
Proszę o pomoc...
Napisano
  Cytat

Czy jest jakiś prostszy, szybszy, albo pewniejszy sposób?
Proszę o pomoc...

Rozwiń  

Jest prostszy sposób icon_biggrin.gif Zatynkować i to wystarczy, nic nie będzie si złego dziać. Zanim się te rurki zatynkuje dobrze by było psiknąć trochę pianki aby te rury osłonić a potem na tynk dla wyrównania.
Napisano
Czyli to nie przeszkadza, ze z całej grubości ściany w tym miejscu zostało jej mniej niż połowa...? Wydawało mi się, że ściana może w ty miejscu lekko siadać,a z czasem klapnąć albo się wybrzuszać.
Pexy są w izolacji, więc mam je tylko zalać zaprawą i normalnie zatynkować? A czy taka ściana nie będzie potem pękała, a co gorsza czy nie zagrozi zawaleniem? Dodatkowo, z drugiej jej strony będą przymocowywane szafki kuchenne - czy ona wytrzyma takie obciążenie?
Napisano
  Cytat

Czyli to nie przeszkadza, ze z całej grubości ściany w tym miejscu zostało jej mniej niż połowa...? Wydawało mi się, że ściana może w ty miejscu lekko siadać,a z czasem klapnąć albo się wybrzuszać.
Pexy są w izolacji, więc mam je tylko zalać zaprawą i normalnie zatynkować? A czy taka ściana nie będzie potem pękała, a co gorsza czy nie zagrozi zawaleniem? Dodatkowo, z drugiej jej strony będą przymocowywane szafki kuchenne - czy ona wytrzyma takie obciążenie?

Rozwiń  

Nie tylko u Ciebie tak jest robione, że rurki są wcinane w ścianki działowe. Wystarczy jak je się zatynkuje.
Chyba murarze dali łączniki ze ścianą nośną, tak aby powiązać ściankę działową z ze ściana nośną.
A czy wytrzyma? prorokiem nie jestem, nie wiem jakie te szafki będą ciężkie, chyba ze stali nie będziesz ich miała icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Nie tylko u Ciebie tak jest robione, że rurki są wcinane w ścianki działowe. Wystarczy jak je się zatynkuje.
Chyba murarze dali łączniki ze ścianą nośną, tak aby powiązać ściankę działową z ze ściana nośną.
A czy wytrzyma? prorokiem nie jestem, nie wiem jakie te szafki będą ciężkie, chyba ze stali nie będziesz ich miała icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Nie planuję znacznego obciążenia szafek, więc powinno być dobrze. Nie wiem tylko jak z tymi łącznikami do ściany nośnej... mam nadzieję, że są, bo przy stawianiu ściany nie byłam.
Napisano
  Cytat

a inni mnie straszą, że ściana tak nie może zostać, że najlepiej firmę profesjonalną wziąć, żeby to naprawili..

Rozwiń  

U mnie w ściance działowej gr 11 cm na długości 1,5 m i wysokości 1 m jest wciśnięta rura pcv średnicy 50 i ścianka jakoś mi się nie zawaliła.
Ale jak to Cie nie uspokaja to jak uważasz tak zrobisz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...