Historia edycji
Nie ma historii konta do pokazania lub ten komentarz był edytowany przez moderatora.
-
Kto przegląda 0 użytkowników
- Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
-
Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail
-
Najnowsze posty
-
Przez podczytywacz · Napisano
Czy ja wiem że to takie oczywiste? Czy uda się zachować minimalny chociaż spadek w odpływie z sedesu bez ingerencji w pionie? Odległość od pionu może będzie, ale trójnik w pionie obliczony jest najwyraźniej do takiej lokalizacji sedesu, a tu mają dojść dwa lub trzy kolana fi 100... -
Oczywiście, ja mam tak właśnie obrócone WC. O 90 stopni w stosunku do pierwotnego układu w stosunku do rury kanalizacyjnej, tylko lustrzane odbicie Twojej sytuacji. Działa już 12 rok. Problemów technicznych z użytkowaniem na razie nie było. Ważne, żeby odprowadzenie do kanalizacji nie miało bardzo ostrych zakrętów i chociażby minimalne nachylenie. Nachylenie na całej długości drogi.
-
Przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne · Napisano
Jak najbardziej jest to do zrobienia. Odległość sedesu od pionu i tak będzie mała. Oczywiście, trzeba ukryć rurę za zabudową. -
Przez DanKras2000 · Napisano
Witam, prośba o poradę techniczną, czy jest możliwość przeniesienia w ten sposób WC. Czy jest możliwość poprowadzenia poprawnie podłączenia kanalizacyjnego dla nowej aranżacji? Czy ktoś może doradzić jak to zrobić poprawnie? Z góry dziękuję za pomoc. -
Przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne · Napisano
Jaką konstrukcję ma strop? Bo zwykle są to stropy np. ceglane, zaś legary i na nich drewniana podłoga to tylko wierzchnia warstwa. Dlatego legary zwykle można całkowicie usunąć i w powstałej w ten sposób wolnej przestrzeni można ułożyć izolację cieplną i zrobić suchy jastrych lub nawet typową wylewkę. W tej łazience, przy takiej powierzchni i konstrukcji podłogi, ogrzewanie podłogowe będzie tylko dla komfortu. Czyli płytki pod stopami nie będą zimne. W związku z tym rozstaw rurek nie jest zbyt istotny. Lepiej zrobić je rzadziej, ale wykorzystując bardziej odporne na wilgoć płyty cemmentowo-włóknowe. Albo w ogóle zrobić tylko elektryczne maty pod płytkami. Robota znacznie prostsza. Tak jak pisałem poprzednio, głównym źródłem ciepła będzie i tak grzejnik. Ten zaproponowany ma niezbyt wysoką moc. Nawet największy daje 618 W, ale to przy założeniu, że woda na zasilaniu ma 75°C, na powrocie 65°C, zaś w pomieszczeniu jest 20°C. Takie parametry podaje producent na swojej stronie. Ale trzeba uwzględnić, że w łazienkach standardowo utrzymuje się wyższą temperaturę 24°C. Już samo to powoduje spadek mocy grzejnika do ok. 550 W. Jeżeli natomiast temperatura wody w obiegu będzie choćby niewiele niższa, to moc zacznie gwałtownie spadać. Już parametry 70/60/24°C powodują jej zmniejszenie do ok. 475 W. Krótko mówiąc, najlepiej dać możliwie duży grzejnik o jak największej mocy. Tę moc zawsze możemy łatwo ograniczyć używając typowej głowicy termostatycznej.
-
-
Popularne tematy