Skocz do zawartości

Można to otynkować czy trzeba coś dodatkowo zrobić ?.


Recommended Posts

Napisano
Witam zrobiłem ostatnio instalacje kanalizacyjną jak na załączonej fotce. Rury są ,,zapiankowane" jak widać na zdjęciu dość dokładnie na całej długości.
Moje pytanie polega na tym co teraz powinienem zrobić. Jak widać z przodu rury są gołe interesuje mnie informacja czy przed otynkowaniem tych rur powinienem coś zrobić jeszcze czy mogę kłaść tynk bezpośrednio na te rury i nie będę się musiał martwić że jak poleci nimi gorąca woda to wszystko popęka ? . Chodzi mi o rury w ścianach oczywiście

Dziękuję za informacje

Link do zdjęcia: http://www49.zippyshare.com/v/8314307/file.html
Gość mhtyl
Napisano
To pomieszczenie to będzie chyba łazienka, tak? więc jakieś płytki będziesz zapewne kładł a jeśli nawet nie to spokojnie tynk bez żadnej siatki możesz kłaść. Jak głęboko są t rury schowane, znaczy się jaka grubość tynku przykryje te rury?
Gość stach
Napisano
Gdzieś ten układ rur już widziałem icon_mrgreen.gif
No i gdzie wylądował ten napowietrznik icon_question.gif icon_rolleyes.gif

Po zatynkowaniu, nawet jak puścisz "gorącą" wodę na pewno nic nie popęka icon_lol.gif Nie puścisz wrzątku, bo skąd ma się on tam wziąść icon_eek.gif , ta "gorąca" woda, jaką będziesz tam dysponował, będzie miała najwyżej ok. 40 - 45 stopni i przez ograniczony czas - nic nie zdąży dogrzać się do temperatury, mogącej coś uszkodzić icon_lol.gif

Jeszcze jedna uwaga: nawet jeśli w pozostałych pomieszczeniach masz tynki gipsowe - tu, w łaience koniecznie daj zwykły, cementowo-wapienny.
Napisano
Odpowietrznik wylądował w ścianie. Widać to dośc dobrze na zdjęciu gdzie idzie dokładnie :P

Tak to łazienka będzie .
Jakbym to zatynkował to warstwa tynku na łączeniach rur to byłoby ok 2mm a tak średnio to ok 5-6mm .

Tynki w całym domu są cementowo-wapienne bo to stary dom .

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?

Gość stach
Napisano
Cytat

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?


Tym bardziej, że dojdzie jeszcze hydroizolacja, warstwa kleju i płytka icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?


Dokładnie, tynkować im jeszcze raz tynkować.
ja bym nawet tego nie tynkował tylko "załatał" dla równości jeżeli i tak będziesz kładł płytki.
Napisano
Cytat

Dokładnie, tynkować im jeszcze raz tynkować.
ja bym nawet tego nie tynkował tylko "załatał" dla równości jeżeli i tak będziesz kładł płytki.



Dla równości jak kolega wcześniej powiedział warto załatać i dopiero później kłaść płytki icon_smile.gif
Napisano
Więc postanowione to zostanie dla równości otynkowane icon_smile.gif . Dzięki za informacje

A teraz żeby nie zakładać nowego tematu to mam jeszcze jedno pytanie
Wyburzyłem ściankę działową w miejscu gdzie stała ścianka na suficie są teraz widoczne gołe deski a cały strop to ogółnie deski potem zbrojenie z siana i drutu a potem tynk, ale w miejscu gdzie stała ścianka teraz są na stropie gołe deski i muszę to zatynkować . Jak to najłatwiej i dobrze zrobić ??? .

Gość stach
Napisano
Stelaż i płyty g/k, chociaż nie lubię nawet myśleć o robotach z płytami.
To trochę obniży sufit, ale nie spowoduje ewentualnego odspajania się dalszych części tynku z sufitu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry.   Dom parterowy, poddasze nieużytkowe. Obecnie budowany z Ytong.   Czy warto kombinować i zamienić ostatnią warstwę Ytong na Solbet? Podniesie mi to o 4 cm wieniec względem sufitu podwieszanego.  Dla Ytong wieniec zacznie się 4 cm wyżej niż linia sufitu, a dla Solbetu będzie to 8 cm. Czy ma to jakiś wymierny wpływ na izolacyjność termiczną?
    • Szanowny Panie,   Pański przypadek wymaga głębszej analizy, ponieważ z opisu wynika dość duży stopień skomplikowania. Możemy domyślać się, że w pewnych obszarach połaci dachowych lub bezpośrednio do nich przyległych znajdują się ściany budynku, które planuje Pan ocieplić warstwą termoizolacji. W takim przypadku sugerujemy wykonać minimum w postaci ocieplenia fragmentów ścian w obszarze styku z dachem. Należy pamiętać, że każda aktywność na dachu po jego ułożeniu może skutkować zniszczeniem pokrycia dachowego lub jego trwałym uszkodzeniem wymagającym wymiany. Wszelkiego rodzaju zaprawy, kleje i tynki mogą uszkodzić powłokę lakierniczą doprowadzając do jej zniszczenia. Powstałe na późniejszym etapie prac dociepleniowych uszkodzenia mechaniczne profilu do nieszczelności. Jest wiele zagrożeń wynikających z czynnika ludzkiego, które należy brać pod uwagę. Jest więc możliwe wykonanie docieplenia a w późniejszym czasie pokrycia dachowego, wiąże się to jednak z dużym ryzykiem jego uszkodzenia i/lub z niemożliwością jego wykonania. Rekomendujemy w pierwszej kolejności wykonanie docieplenia na całym obszarze ścian, a w kolejnym etapie dopiero montaż pokrycia dachowego. ___________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Ok  tak to wygląda . Jednym słowem mówiąc bajazol . Chciałem zdystansować podłogę od wełny o jakieś 3 centymetry. Natomiast nie wiem, co z tymi ścianami szczytowymi. ? Zdejmować to robić najpierw jakiś stellarz. Na ścianie też mu chciały mieć jakąś półkę, a popakanie niespodzianka myślałem, że zostawią je gołe.
    • Komentarz dodany przez Mciek: Zdecydowanie odradzam
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...