Skocz do zawartości

Można to otynkować czy trzeba coś dodatkowo zrobić ?.


Recommended Posts

Napisano
Witam zrobiłem ostatnio instalacje kanalizacyjną jak na załączonej fotce. Rury są ,,zapiankowane" jak widać na zdjęciu dość dokładnie na całej długości.
Moje pytanie polega na tym co teraz powinienem zrobić. Jak widać z przodu rury są gołe interesuje mnie informacja czy przed otynkowaniem tych rur powinienem coś zrobić jeszcze czy mogę kłaść tynk bezpośrednio na te rury i nie będę się musiał martwić że jak poleci nimi gorąca woda to wszystko popęka ? . Chodzi mi o rury w ścianach oczywiście

Dziękuję za informacje

Link do zdjęcia: http://www49.zippyshare.com/v/8314307/file.html
Gość mhtyl
Napisano
To pomieszczenie to będzie chyba łazienka, tak? więc jakieś płytki będziesz zapewne kładł a jeśli nawet nie to spokojnie tynk bez żadnej siatki możesz kłaść. Jak głęboko są t rury schowane, znaczy się jaka grubość tynku przykryje te rury?
Gość stach
Napisano
Gdzieś ten układ rur już widziałem icon_mrgreen.gif
No i gdzie wylądował ten napowietrznik icon_question.gif icon_rolleyes.gif

Po zatynkowaniu, nawet jak puścisz "gorącą" wodę na pewno nic nie popęka icon_lol.gif Nie puścisz wrzątku, bo skąd ma się on tam wziąść icon_eek.gif , ta "gorąca" woda, jaką będziesz tam dysponował, będzie miała najwyżej ok. 40 - 45 stopni i przez ograniczony czas - nic nie zdąży dogrzać się do temperatury, mogącej coś uszkodzić icon_lol.gif

Jeszcze jedna uwaga: nawet jeśli w pozostałych pomieszczeniach masz tynki gipsowe - tu, w łaience koniecznie daj zwykły, cementowo-wapienny.
Napisano
Odpowietrznik wylądował w ścianie. Widać to dośc dobrze na zdjęciu gdzie idzie dokładnie :P

Tak to łazienka będzie .
Jakbym to zatynkował to warstwa tynku na łączeniach rur to byłoby ok 2mm a tak średnio to ok 5-6mm .

Tynki w całym domu są cementowo-wapienne bo to stary dom .

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?

Gość stach
Napisano
Cytat

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?


Tym bardziej, że dojdzie jeszcze hydroizolacja, warstwa kleju i płytka icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

To mówicie żeby tynkować i się nie martwic ?


Dokładnie, tynkować im jeszcze raz tynkować.
ja bym nawet tego nie tynkował tylko "załatał" dla równości jeżeli i tak będziesz kładł płytki.
Napisano
Cytat

Dokładnie, tynkować im jeszcze raz tynkować.
ja bym nawet tego nie tynkował tylko "załatał" dla równości jeżeli i tak będziesz kładł płytki.



Dla równości jak kolega wcześniej powiedział warto załatać i dopiero później kłaść płytki icon_smile.gif
Napisano
Więc postanowione to zostanie dla równości otynkowane icon_smile.gif . Dzięki za informacje

A teraz żeby nie zakładać nowego tematu to mam jeszcze jedno pytanie
Wyburzyłem ściankę działową w miejscu gdzie stała ścianka na suficie są teraz widoczne gołe deski a cały strop to ogółnie deski potem zbrojenie z siana i drutu a potem tynk, ale w miejscu gdzie stała ścianka teraz są na stropie gołe deski i muszę to zatynkować . Jak to najłatwiej i dobrze zrobić ??? .

Gość stach
Napisano
Stelaż i płyty g/k, chociaż nie lubię nawet myśleć o robotach z płytami.
To trochę obniży sufit, ale nie spowoduje ewentualnego odspajania się dalszych części tynku z sufitu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...