Skocz do zawartości

Jaki dom za 200.000 zl


Gość Guest_Agnieszka_*

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Czesc :-)

Chciałbym wybudować dom mały parterówke do 100 m2 najlepiej jakby miała 3 sypialnie nie duze moga byc po 8 m2 -10 m2, kuchania, salon, lazienka oraz garaz na jedno auto oprocz tego mysle tez nad podpiwniczeniem tylko nie wiem jakie są tego koszty chce brac kredyt 200.000 w tej kwocie mam zamiar jeszcze zakupic działke niewielka z 600 m2 i pytanie czy te 200.000 zl mi wystarczy ??? icon_confused.gif chodzi mi o stan "pod klucz" i jak w ogole kształtują sie koszty podpiwniczenia ???.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Agnieszka



co prawda bez garażu, troszkę mniej niż 100m2, ale za 200 tys wybudować się da -np. projekt SOSENKA III icon_wink.gif
a dokładnie za 170tys. (pod klucz) wszystkim zajmuje się firma, materiały + robocizna do tego będzie studnia i oczyszczalnia ścieków i sami musieliśmy robić drogę dojazdową... więc akurat wyjdzie jakieś 200 tys. icon_wink.gif
Napisano
Cytat

co prawda bez garażu, troszkę mniej niż 100m2, ale za 200 tys wybudować się da -np. projekt SOSENKA III icon_wink.gif
a dokładnie za 170tys. (pod klucz) wszystkim zajmuje się firma, materiały + robocizna do tego będzie studnia i oczyszczalnia ścieków i sami musieliśmy robić drogę dojazdową... więc akurat wyjdzie jakieś 200 tys. icon_wink.gif


Wybacz ,ale nie rozumiem Twojego pytania :bezradny: A czemu to wytłumaczę ,po pierwsze piszesz za 170 tys bo wszystkim zajmuje się firma - to rozumiem,że masz umowę podpisaną z owa firmą na określoną kwotę i zakres robót a po drugie to zajrzałem w Twój dziennik budowy i widzę ,że budowa domku już idzie czyli to pytanie też uważam ,że jest po fakcie. No i co do drogi to też jest ona jak zauważyłem zrobiona do dwóch domków przez Was budowanych,więc nie wiem czy koszty dzieli się na dwa czy jest to koszt doliczony tylko do jednego domu?
Ale cóż pytanie padło to trza odpowiedzieć icon_biggrin.gif , systemem gospodarczym to na pewno by się udało co do budowania przez firmę to różnie jak kupi tanie materiały to może i się uda ,ale przy lepszych materiałach to raczej nie możliwe.No i jeszcze napisz co rozumiesz "pod klucz" bo pod tym pojęciem tez kryją się duże rozbieżności.
Napisano
Cytat

Wybacz ,ale nie rozumiem Twojego pytania :bezradny:



nie rozumiesz - bo go nie zadałam icon_smile.gif

chcesz podyskutować to prosze bardzo icon_smile.gif

jak przeczytasz jeszcze raz poprzedni post to zauważysz że nie ma tam pytania, a odpowiedź na zacytowany wczesniej post... czyli odpowiedź dla tych którzy zadają pytania czy za 200 tys można wybudować dom... jasno to wyjaśniłam?

a co do domu rodziców to jest już w czasie budowy...
mają podpisaną umowę z firmą, na kwotę 152 tys na chwile obecną do stanu deweloperskiego w tym jest już materiał, robocizna + solary, kocioł, ogrzewanie podłogowe itp. na koniec podpisana będzie druga umowa na wykończenie, czyli położenie paneli, kafelek i malowanie ścian. i można się wprowadzać. czyli mowa tu o stanie pod klucz - razem wyniesie 170 tys i nie jest to robione najtańszym kosztem, a materiałami które są w projekcie icon_smile.gif
dodatkowo 16 tys za drogę, 15 tys za oczyszczalnie i 5 tys za studnie.

z tym że nie każdy musi robić 140m drogi wiec owe 16 tys odpada czyż nie?
w naszym wypadku dzieli sie drogę, oczyszczalnie i studnie na 2 domy więc wychodzi jeszcze taniej icon_smile.gif

jasno to wyjaśniłam? icon_smile.gif
Napisano
Cytat

nie rozumiesz - bo go nie zadałam icon_smile.gif

chcesz podyskutować to prosze bardzo icon_smile.gif

jak przeczytasz jeszcze raz poprzedni post to zauważysz że nie ma tam pytania, a odpowiedź na zacytowany wczesniej post... czyli odpowiedź dla tych którzy zadają pytania czy za 200 tys można wybudować dom... jasno to wyjaśniłam?

a co do domu rodziców to jest już w czasie budowy...
mają podpisaną umowę z firmą, na kwotę 152 tys na chwile obecną do stanu deweloperskiego w tym jest już materiał, robocizna + solary, kocioł, ogrzewanie podłogowe itp. na koniec podpisana będzie druga umowa na wykończenie, czyli położenie paneli, kafelek i malowanie ścian. i można się wprowadzać. czyli mowa tu o stanie pod klucz - razem wyniesie 170 tys i nie jest to robione najtańszym kosztem, a materiałami które są w projekcie icon_smile.gif
dodatkowo 16 tys za drogę, 15 tys za oczyszczalnie i 5 tys za studnie.

z tym że nie każdy musi robić 140m drogi wiec owe 16 tys odpada czyż nie?
w naszym wypadku dzieli sie drogę, oczyszczalnie i studnie na 2 domy więc wychodzi jeszcze taniej icon_smile.gif

jasno to wyjaśniłam? icon_smile.gif


:ih: Sorki,ale wstyd icon_redface.gif Napisałem tak bo czytałem post Guest_Agnieszka_ na który odpowiadałaś a potem dałem odpowiedź do Twojego posta czyli odpowiedzi. No cóż fajnie to wyszło icon_lol.gif Podyskutować zawsze można icon_mrgreen.gif A tak przez pomyłkę dowiedziałem się troszkę o Waszej budowie. Domki jak i lokalizacja są super a ten widok z góry na cała okolicę jest the best,po prostu jest czego pozazdrościć tongue.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...