Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Gość Guest_Agnieszka_*

Jaki dom za 200.000 zl

54 postów w tym temacie
Czesc icon_smile.gif

Chciałbym wybudować dom mały parterówke do 100 m2 najlepiej jakby miała 3 sypialnie nie duze moga byc po 8 m2 -10 m2, kuchania, salon, lazienka oraz garaz na jedno auto oprocz tego mysle tez nad podpiwniczeniem tylko nie wiem jakie są tego koszty chce brac kredyt 200.000 w tej kwocie mam zamiar jeszcze zakupic działke niewielka z 600 m2 i pytanie czy te 200.000 zl mi wystarczy ??? icon_confused.gif??: chodzi mi o stan "pod klucz" i jak w ogole kształtują sie koszty podpiwniczenia ???.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Agnieszka
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czesc icon_smile.gif

Chciałbym wybudować dom mały parterówke do 100 m2 najlepiej jakby miała 3 sypialnie nie duze moga byc po 8 m2 -10 m2, kuchania, salon, lazienka oraz garaz na jedno auto oprocz tego mysle tez nad podpiwniczeniem tylko nie wiem jakie są tego koszty chce brac kredyt 200.000 w tej kwocie mam zamiar jeszcze zakupic działke niewielka z 600 m2 i pytanie czy te 200.000 zl mi wystarczy ??? icon_confused.gif??: chodzi mi o stan "pod klucz" i jak w ogole kształtują sie koszty podpiwniczenia ???.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Agnieszka



Czesc Agnieszko.

Niestety moja odpoweidz nie bedzie chyba po Twojej mysli.
Ja wiem, ze kazdy mysli o swoim wlanym domku i na kartce papieru to da sie taki dom zbudowac za 200k, ale powiem Ci z doswiadczenia: to jest kompletnie nie wykonalne...
W cenie jaka podalas ciezko bedzie zmiescic sie w stanie surowym otwartym (sciany bez okien) nie mowiac juz o tym co piszesz: Pod klucz.
Ja na Twoim miejscu liczylbym sie z kosztami na poziomie 200k - 300k za stan surowy otwarty, nie wliczam w to ceny dzialki (bo to zalezy gdzie ceny gruntu to w zaleznosci od polozenia 10 - 1000zl za metr - gdzie przy najnizszej cenie nie masz mediow)...
I tak dalej nie bede sie rozpisywal przykro mi ale w tej cenie nie zbudujesz domu....
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pani Agnieszko!!!!

pociesze Pania!!

wybuduje Pani dom o okolo 100m kw. za okolo 300 tys.zl.

wszystko zalezy od:materialow, firmy budowlanej no i cen na rynku...
w tej chwili jest nieciekawie, ale mysle, ze nalezy przeczekac..
przyszly rok powinien byc lepszy..
to samo bylo gdy weszlismy do unii....

pani agnieszko

pisalem oczywiscie o stanie pod klucz, czyli do zamieszkania...
oczywiscie bez mebli

powodzenia
i cierpliwosci
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja na Twoim miejscu liczylbym sie z kosztami na poziomie 200k - 300k za stan surowy otwarty,



Człowieku, gdzie ty mieszkasz że piszesz o takich cenach!!!
Jak by każdy liczył tak jak ty, to by się nikt nie wybudował.

Ja właśnie wziąłem kredyt na zakup działki. Działka już jest moja, 700m2 za 28 000 zł z mediami.
Teraz załatwiam papierki potrzebne do budowy domu.
Będę podwyższał kwotę kredytu o kolejne 170 000 - 200 000 tyś zł.

Da rade za 200 000 tyś zł postawić dom, tylko bez działki icon_smile.gif

Będę opisywał wszytko po kolei w oddzielnym temacie.

Pozdrawiam
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam pani Agnieszko

My jesteśmy na etapie zakupu Dziaki bez mediów 1300m2 - około 30tys, zł (na wiosce do miasta 7km) koszt doprowadzenia mediów wyniesie około 8tys. obliczenie wstępne podpiwniczenia obliczyliśmy na okolom 45-55tys. na gotowo już z oknami instal.wod-kan. i elektryka, tak ze prawdopodobnie zrezygnujemy podpiwniczenia a co do domu to chcemy budować drewniany koszt okolo 120-145tysna gotowo (wykonanie własne) http://www.szkielet.com.pl/galeria_gosci/z...ria=&fraza= coś w tym stylu

wacek40 icon_cool.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich i powiem jedno.
Moim zdaniem jest możliwe aby postawić dom 100 m2 nawet za 150.000 bez działki.
wszystko zależy od wybranej technologii i od WKŁADU WŁASNEGO A RACZEJ WŁASNEJ PRACY (oraz pomocy rodziny)
Może nie będzie to dom w najnowszych technologiach ale na pewno da się taki dom postawić i spokojnie wnim mieszkać.
Najważniejsze tylko nie być w gorącej wodzie kompanym i spokojnie realizować ustalony plan. Oczywiście zależy dużo od standardu jaki chcecie mieć w domu ale myślę że jeśli ustawicie się na minimum to spokojnie wam się uda.

Powiem tylko że jeśłi firma jest w stanie wybudować dom pod klucz za 247.000 o powierzchni 130m2 to przeciętnie rozgarnięty człowiek jest w stanie zrobić to taniej mając czas i inicjatywę.
Mam tylko kilka zastrzeżeń
1. projekt domu musi być odpowiedi,
2. dużo robisz sam, zwłaszcza wykończeniówkę,ale inne również
3. pomaga ci rodzina,
4. masz czas, taka budowa potrwa znacznie dłużej, nawet kilka lat.
5. jesteś gotowy na dużo cięzkiej pracy

Jeśli powyższe zostanie spełnione masz szansę zamknąć się w powyższej kwocie.

PS. Dla tych którzy zaraz podniosą raban jaka firma wybuduje ci dom 130 m za 247.000 podaje adres strony internetowej
i dodaję że sąsiad buduje taki dom właśnie z tą firmą teraz, zaczeli w maju a skończą w grudniu tego roku.
www.rembiewski.pl
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak najbardziej zgodzę się z tym, co napisał Groomek - to prawda.
Można wybudować dom w miarę tanim kosztem pod warunkiem dobrego planowania sporego wkładu własnej pracy przemyślenia każdego szczegółu i .. braku "pecha".
Dom o prostej konstrukcji, jednak w pełni funkcjonalny do tego z nowoczesnych "ciepłych" technologii.
Faktem jest to o czym mówią inni - do końca nie ma co planować kosztów - to "wyjdzie w praniu".
Jak do tej pory mieszczę się w kosztach stanu sur. otw. na ok. 100 - 110 tys. (odliczając cenę działki) przy domu ok. 120 m2.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak najbardziej zgodzę się z tym, co napisał Groomek - to prawda.
Można wybudować dom w miarę tanim kosztem pod warunkiem dobrego planowania sporego wkładu własnej pracy przemyślenia każdego szczegółu i .. braku "pecha".
Dom o prostej konstrukcji, jednak w pełni funkcjonalny do tego z nowoczesnych "ciepłych" technologii.
Faktem jest to o czym mówią inni - do końca nie ma co planować kosztów - to "wyjdzie w praniu".
Jak do tej pory mieszczę się w kosztach stanu sur. otw. na ok. 100 - 110 tys. (odliczając cenę działki) przy domu ok. 120 m2.



Witam !
Zgadzam się z dwoma poprzednimi postami. My budujemy domek Miniaturka 2 z Archonu (120m2 z poddaszem) jesteśmy na etapie zamykania. Mój koszt stanu surowego zamkniętego to 95-100 tys. (fundament z bloczków, ściany porotherm 25cm. strop żelbetowy, dachówka cemantowa). Dom budujemy oczywiście systemem gospodarczym.
Dodam że końcem 2006 roku firmy żądały 150-160 tys. za stan surowy otwarty czyli jescze przed podwyżkami, dziś pewnie skasowali by mnie ze 200 tys.
Pozdrawiam.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mąż mówi ,że koszt budowy w technologi tradycyjnej z zatrudnieniem wykonawców to ok 2500-2700 zł za m2 w tym materiały to ok 60% kosztów.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam dziwi mnie jak słysze że nie uda sie postawic domu za tą cene ,no chyba że dom buduje najdroższa firma w polsce i z najdroższego materiału.Ja w przyszłym roku buduje dom w technologi szkieletowej systemem gospodarczym http://projekty.budujemydom.pl/projekty.ph...012sk_d_-_domek do tego bedzie garaz i balkon.
Drewno kosztuje w granicach 12 000 do tego ,płyty około7000 .Szkielet i płyty do dachu bedzie nam robic firma i to niebyle jaka za około 15000-17000 (robocizna),reszta własne siły, okna dach ocieplenie i wykonczenie.Mamy zamiar to zrobic z wykonczeniem w granicach 150 000- 170 000 max!!
Trzeba szukac zeby było tanio i dobrze,solidnie bo to jestt już na całe życie.

Pozdrawiam Aneta
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czesc icon_smile.gif

Chciałbym wybudować dom mały parterówke do 100 m2 najlepiej jakby miała 3 sypialnie nie duze moga byc po 8 m2 -10 m2, kuchania, salon, lazienka oraz garaz na jedno auto oprocz tego mysle tez nad podpiwniczeniem tylko nie wiem jakie są tego koszty chce brac kredyt 200.000 w tej kwocie mam zamiar jeszcze zakupic działke niewielka z 600 m2 i pytanie czy te 200.000 zl mi wystarczy ??? icon_confused.gif??: chodzi mi o stan "pod klucz" i jak w ogole kształtują sie koszty podpiwniczenia ???.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Agnieszka


Bez problemu pod warunkami:
Projekt minimum 50 zł za /m2 żadnych gotowców.
Umowy z wykonawcami zawierające -zakres ,koszt, dzień rozpoczęcia, zakończenia, kary za opóźnienia. (całość domu 3-4 miesiące)
No i oczywiście tylko dom energooszczędny takie są tańsze w realizacji!
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
naiwne to pytanie ale.. czy energooszczędny dom można również zbudować z drewna? Przejrzałam kilka ofert projektantów stawiających na energooszcędność - wszystko są to murowane knstrukcje.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście że możesz wybudować dom energooszczedny w wersji szkieletowej czy drewnianej ,przytym bardzo zdrowy i niedrogi.
Pozdrawiam
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oczywiście że możesz wybudować dom energooszczedny w wersji szkieletowej czy drewnianej ,przytym bardzo zdrowy i niedrogi.
Pozdrawiam


Niezależnie od konstrukcji to dom energooszczedny E<70kWh/m2 rocznie musi być izolowany od środka i posiadać ogrzewanie i wodę bez cyrkulacji. Motek termiczny do gruntu i cyrkulacja ciepła pochłaniają minimum 50-70 kWh/m2 rocznie!
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czym jest motek termiczny? Wyszukiwarka nie znajduje niczego na ten temat.
Zofia.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Niezależnie od konstrukcji to dom energooszczedny E<70kWh/m2 rocznie musi być izolowany od środka i posiadać ogrzewanie i wodę bez cyrkulacji. Motek termiczny do gruntu i cyrkulacja ciepła pochłaniają minimum 50-70 kWh/m2 rocznie!


Nie rozumiem tej wypowiedzi, jak mozna miec ogrzewanie bez cyrkulacji? Tylko elektryczne wtedy wchodzi w gre, kazde wodne MUSI miec cyrkulacje zeby wogole dzialalo i mialo sens. Jezeli chodzi o cyrkulacje cwu to lepiej ja miec ale ustawic czasowo np. na godziny przebywania w domu mieszkancow. Bo bez sensu jest zeby pompka pracowala gdy nas nie ma - straty wtedy sa niewatpliwe. Jednak dom jest dla czlowieka a nie na odwrot, i komfort jest wowczas najwazniejszy.
Mostek cieplny to nic innego jak miejsce przenikanai/strat ciepla. Nieizolowane lub slabo izolowane odstajace od pozostalych ocieplen. Przez tzw. mostki cieplne "ucieka" sporo ciepla z domu. Ja bym nie wyolbrzymial w przypadku wentylacji grawitacyjnej, poniewaz wtedy mostki cieplne sa mniej istotne bo gro ciepla idzie do nieba wtedy mostki maja znikome znaczenie. Tak powaznie chodzi o to zeby bylo ich jak najmniej a najlepiej wogole. Izolowac na maxa i dokladnie. Nie moze byc miejsc potencjalnej ucieczki ciepla zima. Przykladem moze byc balkon zle zaizolowany, podcien tarasowy w domu z poddaszem uzytkowym, wience stropowe etc.
Nie umiem dokladniej odpowiedziec albo raczej opisac

Pzdr.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czym jest motek termiczny? Wyszukiwarka nie znajduje niczego na ten temat.
Zofia.



Mostki termiczne są to miejsca ściany, stropu lub dachu, w których – z powodu gorszych własności termoizolacyjnych – następuje wzmożona ucieczka ciepła. Mostki cieplne powstają w wyniku wad projektowych lub niestarannego wykonawstwa.

Szczególnie często mogą występować w ścianach jednowarstwowych w wyniku m.in. użycia niewłaściwej zaprawy do murowania, wad wykonania wieńców i nadproży, pozostawienia bruzd instalacyjnych bez ocieplenia. Mostki mogą również powstawać przy budowie ścian trójwarstwowych i ocieplanych, w wyniku niestarannego dopasowania płyt izolacyjnych.

Niekiedy ze względów konstrukcyjnych całkowite wyeliminowanie mostków nie jest możliwe, np. w miejscach osadzenia balkonu, ale przez odpowiednią ich budowę można znacznie ograniczyć ucieczkę ciepła w tych miejscach.

Warto także przeczytać Termoizolacja budynku
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie rozumiem tej wypowiedzi, jak mozna miec ogrzewanie bez cyrkulacji? Tylko elektryczne wtedy wchodzi w gre, kazde wodne MUSI miec cyrkulacje zeby wogole dzialalo i mialo sens. Jezeli chodzi o cyrkulacje cwu to lepiej ja miec ale ustawic czasowo np. na godziny przebywania w domu mieszkancow. Bo bez sensu jest zeby pompka pracowala gdy nas nie ma - straty wtedy sa niewatpliwe. Jednak dom jest dla czlowieka a nie na odwrot, i komfort jest wowczas najwazniejszy.
Mostek cieplny to nic innego jak miejsce przenikanai/strat ciepla. Nieizolowane lub slabo izolowane odstajace od pozostalych ocieplen. Przez tzw. mostki cieplne "ucieka" sporo ciepla z domu. Ja bym nie wyolbrzymial w przypadku wentylacji grawitacyjnej, poniewaz wtedy mostki cieplne sa mniej istotne bo gro ciepla idzie do nieba wtedy mostki maja znikome znaczenie. Tak powaznie chodzi o to zeby bylo ich jak najmniej a najlepiej wogole. Izolowac na maxa i dokladnie. Nie moze byc miejsc potencjalnej ucieczki ciepla zima. Przykladem moze byc balkon zle zaizolowany, podcien tarasowy w domu z poddaszem uzytkowym, wience stropowe etc.
Nie umiem dokladniej odpowiedziec albo raczej opisac

Pzdr.


Podałem jak za 200000 postawić dom zużywający do 70kWh/m2 rocznie.
Co do cyrkulacji i mostków " bo gro ciepla idzie do nieba" Ciepło w ciele stałym nie "idzie " do nieba tylko dąży do wyrównania temperatur. Podgrzanie 1m3 lekkiego gruntu o 1 st to minimum 400kWh!!! Łatwo więc policzyć ile mostki kosztują.
Przy centralnych systemach ogrzewania płacimy za ciepło wytworzone a nie odebrane, dlatego ze względu na zużycie enegii i komfort nie nadają się one do domów izolowanych. Dobrym przykładem jest Norwegia gdzie oboeiązuje od dawna E<70 kWh/m2 rocznie, więc i na gaz jest tam problem kogokolwiek namówić.
Najlepiej to opisano w
--- „Przewodnik Budowlany”, artykuł „Jak ogrzewać dom jednorodzinny?”: „...fachowcy uważają, że dobrze ocieplony dom powinien zużywać do 40 kW/h na metr kwadratowy rocznie, ale u nas buduje się domy, które zużywają 300 kW/h, dlatego ogrzewanie gazowe jest bardziej ekonomiczne od elektrycznego”
Co do wentylacji...
Oto przykłady jak budujących się traktuje prasa budowlana
--- „Murator” (nr 11/97 autor Zygmunt Stępiński): „Wprawdzie byliśmy przekonani, że w domach jest sprawna wentylacja, ale gdy okazało się, że para osiada na szybach i ścianach, skrapla się i zamarza zaczęliśmy tracić wiarę. Wyczytaliśmy w książkach, że przy szczelnych oknach nie powinno wykonywać się wentylacji grawitacyjnej, a znacznie skuteczniejszą mechaniczną”.
I wreszcie stosunek do izolowania :
- --Fundacja Poszanowania Energii - Pan Prezes Ludomir Duda w Gazecie Wyborczej: „Zdaniem Fundacji bardzo opłaca się zmodernizować instalację grzewczą, natomiast ocieplenie jest bardzo kosztowną i mało opłacalną inwestycją ... zbędne okna należy zamurować”.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jeśli decyduję się na dom z bala a nie szkieletowy jak to się będzie miało do energooszczędności?
Zofia
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czesc icon_smile.gif

Chciałbym wybudować dom mały parterówke do 100 m2 najlepiej jakby miała 3 sypialnie nie duze moga byc po 8 m2 -10 m2, kuchania, salon, lazienka oraz garaz na jedno auto oprocz tego mysle tez nad podpiwniczeniem tylko nie wiem jakie są tego koszty chce brac kredyt 200.000 w tej kwocie mam zamiar jeszcze zakupic działke niewielka z 600 m2 i pytanie czy te 200.000 zl mi wystarczy ??? icon_confused.gif??: chodzi mi o stan "pod klucz" i jak w ogole kształtują sie koszty podpiwniczenia ???.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Agnieszka

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie

A może budownictwo drewniane w systemie prefabrykacji




Możliwość realizacji dowolnego projektu
ponad 15 letnie doświadczenie na rynku niemieckim oraz skandynawskim
zgodność z normami DIN
gwarancja jakości oraz trwałość konstrukcji - 30 lat gwarancji
- 1600-1800 zł netto +7%VAT m2 powierzchni użytkowej /nadzór budowlany, materiał, robocizna, adaptacja wybranego projektu pod kątem technologii, transport/, stan zamkniety 100% wykończona elewacja zew. łącznie z stolarką okienną, drzwiową, rynnami, przykryciem dachowym



meil inz.k.slaga @interia.pl
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaki domek mozna zbudowac za to cene da rade za 300 tysiecy z wykonczeniem?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kalkulowałem kiedyś koszt wykonania domków w systemie szkieletowym i budowanych tradycyjnie.
Koszt - zbliżony - mi wyszło nieco drożej dom szkieletowy od budowanego tradycyjnie systemem gospodarczym.
Faktem jest jednak, ze udało mi się dostać ekipę robiącą dobrze i po przyzwoitych cenach.
Wiele może też zależeć od lokalnych warunków oraz od solidności i uczciwości wszelkich ekip wykonawczych - niezależnie od budowanego systemu.
Zalety systemu szkieletowego - to przede wszystkim fakt, że jedna ekipa robi całość i w razie czego wiadomo kogo "brać" do odpowiedzialności za ew. fuszerki.
Poza tym - to szybki system budownictwa - widziałem kiedyś jak w dwa tygodnie na zalanej ławie fundamentowej stał dom "pod klucz".
Wady - przede wszystkim mniej trwałe o odporne na ogień jest budownictwo szkieletowe.

Przeanalizowałem te sprawy jakiś czas temu - osobiście uważam, za bezpieczniejszy i wygodniejszy w użytkowaniu dom "tradycyjny" - nawet pomimo większych trudności podczas realizacji projektu.
Zdecydowanie odradzam jedynie domy o szkielecie metalowym gdyż uważam taki dom za potencjalną pułapkę w przypadku pożaru.
Sądzę że najlepiej jak każdy z osobna przeanalizuje wszelkie "za i przeciw" domku na własne potrzeby.

Cytat

jaki domek mozna zbudowac za to cene da rade za 300 tysiecy z wykonczeniem?


Trudno to wyrokować przy wciąż zmieniających siuę cenach i lokalnych warunkach.
Najtrafniejsza odpowiedź sądzę będzie taka:
Dom o pow. do 160 m2 o prostej konstrukcji i nieskomplikowanym dachu.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kalkulowałem kiedyś koszt wykonania domków w systemie szkieletowym i budowanych tradycyjnie.
Koszt - zbliżony - mi wyszło nieco drożej dom szkieletowy od budowanego tradycyjnie systemem gospodarczym.
Faktem jest jednak, ze udało mi się dostać ekipę robiącą dobrze i po przyzwoitych cenach.
Wiele może też zależeć od lokalnych warunków oraz od solidności i uczciwości wszelkich ekip wykonawczych - niezależnie od budowanego systemu.
Zalety systemu szkieletowego - to przede wszystkim fakt, że jedna ekipa robi całość i w razie czego wiadomo kogo "brać" do odpowiedzialności za ew. fuszerki.
Poza tym - to szybki system budownictwa - widziałem kiedyś jak w dwa tygodnie na zalanej ławie fundamentowej stał dom "pod klucz".
Wady - przede wszystkim mniej trwałe o odporne na ogień jest budownictwo szkieletowe.

Przeanalizowałem te sprawy jakiś czas temu - osobiście uważam, za bezpieczniejszy i wygodniejszy w użytkowaniu dom "tradycyjny" - nawet pomimo większych trudności podczas realizacji projektu.
Zdecydowanie odradzam jedynie domy o szkielecie metalowym gdyż uważam taki dom za potencjalną pułapkę w przypadku pożaru.
Sądzę że najlepiej jak każdy z osobna przeanalizuje wszelkie "za i przeciw" domku na własne potrzeby.


Trudno to wyrokować przy wciąż zmieniających siuę cenach i lokalnych warunkach.
Najtrafniejsza odpowiedź sądzę będzie taka:



Ja planuje budowe domu szkieletowego
Myślę że koszt bedzie znacznie niższy
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam !
Zgadzam się z dwoma poprzednimi postami. My budujemy domek Miniaturka 2 z Archonu (120m2 z poddaszem) jesteśmy na etapie zamykania. Mój koszt stanu surowego zamkniętego to 95-100 tys. (fundament z bloczków, ściany porotherm 25cm. strop żelbetowy, dachówka cemantowa). Dom budujemy oczywiście systemem gospodarczym.
Dodam że końcem 2006 roku firmy żądały 150-160 tys. za stan surowy otwarty czyli jescze przed podwyżkami, dziś pewnie skasowali by mnie ze 200 tys.
Pozdrawiam.




Chcialam zapytac,kiedy zaczynales budowe i w jakim regionie,sadzac po dacie to pewnie teazr juz mieszkasz w swoim domku.Podoba mi sie projekt tej miniaturki,czy zmieniales cos w projekcie,materialy,rozmieszczenie pomieszczen.Czy bylbys w stanie powiedziec,ile na dzien disiejszy kosztowalby stan surowy zamkniety,jestem z malopolski.Bede bardzo wdzieczna za odpowiedz.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja planuje budowe domu szkieletowego
Myślę że koszt bedzie znacznie niższy



O ile tańszy i z jakich materiałów? Jestem bardzo zainteresowana cenami i realnym kosztorysem.
Pozdrawiam
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam
chcialbym sie przylaczyc do tematu ...
posiadam dom ok 72m2 i kolejny budynek w odleglosci 3m okolo 55m2 ... oba budynki sa mieszkalne maja fundamenty , pelna instalacje wodno kanalizacyjna i elektryczna .... aczkolwiek sa to stare budynki
moje pytanie do was ....
jesli bym chcial zburzyc oba i na starych fundamentach z ewentualnie mala poprawa <wzmocnieniem> tych fundamentow ... postawic nowy dom parterowy z poddaszem .... wymiary 9m x 17m = czyli jakies 150 m2
- sporo prac budowlanych wykonywal bym sam z rodzina ... mam kilku specjalistow od roznych prac
- wykonczenia rowniez wykonywal bym sam z rodzina
- instalacje elektryczna rowniez moglbym wykonac tanszym kosztem
mieszkam w malopolsce kolo Tarnowa ... pisze to bo wiem ze region tez ma znaczenie ....


wiec ... na jaka kwote musze sie przygotowac ? 200 000zl wystarczy?
prosze o pomoc poniewaz niemam zielonego pojecia w temacie kosztow budowy
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To zależy od jakości fundamentu - stylu rozbudowy itp.. układu dachu. Nie wiem z jakich ścian budynek - ale warto burzyć wszystko ? Nie da sie nic wykorzystać w nowym domu ?
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To zależy od jakości fundamentu - stylu rozbudowy itp.. układu dachu. Nie wiem z jakich ścian budynek - ale warto burzyć wszystko ? Nie da sie nic wykorzystać w nowym domu ?




hmmm... fundamenty mysle ze beda w dobrym stanie , pod polowa domu jest mala piwnica ale dom ma ponad 100 lat <na moje oko> ... natomiast drogi budynek jest duzo mlodszy bo postawiony z 30 - 40 lat temu wiec jego sciany zewnetrzne zostana w calosci ... w nowym projekcie uklad scian bedzie zupelnie inny wiec praktycznie wszystko bedziemy zmieniac ... jesli koszty oczywiscie nas nie przerosna ... na start mogli bysmy miec 180 000 zl ale w trakcie budowy mogli bysmy jeszcze cos dozbierac .... wiadomo jeszcze sa kredyty ...

chcialbym wiedziec czy wogole stac mnie na taka inwestycje ...
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Najprościej to porozmawiaj z architektem lub kierbudem - teoretycznie powinieneś się zmieścić. Ale to jest czyste gdybanie - czasami generalny remont jest droższy niż budowa od podstaw.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
z tymi cenami to pojechałeś...moim zdaniem taki dom parterowy około 150m2 stan surowy da się zrobić znacznie taniej niż 200000.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

z tymi cenami to pojechałeś...moim zdaniem taki dom parterowy około 150m2 stan surowy da się zrobić znacznie taniej niż 200000.





hej ...
rozmawialem ze znajomym ktory projektuje domy ... pracuje w takim biurze ... i zaproponowal mi <ze to bedzie najlepsze rozwiazanie> abym zburzyl pierwszy budynek poprawil <wzmocnil> fundamenty poloczyl je z drogim budynkiem ... a gore zrobil lekka szkieletowa drewniana ... i mowil ze ok 200tys moze troche wiecej powinno wystarczyc aby zamknac budowe pod klucz ... oczywiscie w zaleznosci jak bardzo bede chcial zaszalec z wykonczeniem wnetrza moze troche wiecej ...
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli znajomy był na budowie i oglądał te domy ( piwnice ), to moze mozna mu wierzyć, ale najlepiej popytaj jeszcze majstrów, co mają praktyczną wiedzę o robocie czy warto to zburzyć.
Z doświadczenia wiem, ze zaden wstępny kosztorys się nie sprawdza. lepiej liczyć go co najmniej X 1,5
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czesc :-)

Chciałbym wybudować dom mały parterówke do 100 m2 najlepiej jakby miała 3 sypialnie nie duze moga byc po 8 m2 -10 m2, kuchania, salon, lazienka oraz garaz na jedno auto oprocz tego mysle tez nad podpiwniczeniem tylko nie wiem jakie są tego koszty chce brac kredyt 200.000 w tej kwocie mam zamiar jeszcze zakupic działke niewielka z 600 m2 i pytanie czy te 200.000 zl mi wystarczy ??? icon_confused.gif chodzi mi o stan "pod klucz" i jak w ogole kształtują sie koszty podpiwniczenia ???.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Agnieszka


Miałem ten sam dylemat. Pytanie jaką masz działkę. Ja niestety musiałem postawić domek piętrowy bo mam wąską działkę. Parterówka jest na pewno tańsza bo odchodzi strop. Mój dom to 130m2. Stan surowy zadaszony dachówką ceramiczną kosztował mnie ok 85tyś. Centralne ogrzewanie piec, kaloryfery i robocizna 23tyś. Instalacja elektr. 4tyś. Okna drewniane to kolejne 12tyś. Ocieplenie z zewnątrz wełną mineralną ok. 9 tyś. Całe wnętrze tj. ścianki działowe, ocieplenie poddasza, schody itd wykonałem sam więc sporo pieniędzy zaoszczędziłem. Ogólny koszt gdy mogłem zamieszkać zamknął się kwotą ok. 230tyś. Teraz pomalutku dalej wykańczam dom ale jestem już na swoim.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Miałem ten sam dylemat. Pytanie jaką masz działkę. Ja niestety musiałem postawić domek piętrowy bo mam wąską działkę. Parterówka jest na pewno tańsza bo odchodzi strop.




Odchodzi też koszt schodów , ale za to jest większa powierzchnia ścian nośnych (zewnętrznych) , fundamentów i dachu , co równoważy koszty .
Dom z poddaszem wcale nie musi być droższy- wystarczy pomyśleć.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obecnie za 200 tys. można całkiem fajny domek drewniany postawić. Oczywiście trzeba mieć własną działkę.
Rewelacji nie będzie ale to i tak taniej jak mieszkanie. Tyle ,że Polacy nie są przekonani do domów drewnianych.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za 200 tys w systemie gospodarczym prosty domek (kurnik) jest się w stanie postawić. Domki drewniane nie są tańsze od murowanych. Uważam,że pod względem długowieczności domki drewniane nie umywają się do murowanych.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drewniane są dobre owszem, ale nie w naszym klimacie. za dużo razy przechodzimy prze "0"
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

drewniane są dobre owszem, ale nie w naszym klimacie. za dużo razy przechodzimy prze "0"



nie zgodzę się....stoi trochę tych drewnianych u nas w Polsce i jakoś nie przeszkadzam im przechodzenie przez "0"
W stanach są one bardzo popularne, bo są tańsze niż murowane. U nas też kiedyś była spora różnica cenowa, ale jak orientowałem się przed budową, to ceny były kosmiczne...
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dom za 200 tyś spokojnie się chyba da ale nie wliczjąc działki.
Jestem po wstępnych kosztorysach i wychodzi mi 250 tyś za 168m2 +37m2 garażu
Działka to osobny zakup i kosztowała mnie 150 tyś ale na szczęście dałem rade za gotówke by nie łączyć kredytów.
Tylko że ja mam działkę w Poznaniu więc ceny są dość wysokie . A działka niewielka 600 m2
Przed zakupem działki warto zapytać o Warunki Zabudowy i oglądac ją najlepiej podczas roztopów wtedy widać czy woda nie wybija.

P.S
U mnie będzie płaski dach a jaki ty chcesz to bardzo wazne rozbieżności między 20 a 100 tyś mogą być tak samo w wykończeniach zastanów się co potrafisz zrobić sam co z rodziną znajomymi może się okazać że zaoszczędzisz na robociżnie jakieś 50 tyś pzdr
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też jestem amatorem budowania za 200tys i mimo że to dopiero początki to wydałem już 20tys na same pierdoły ogólnobudowlane. 10tys pochłonęła studnia, 4.5 projekt, 2.5 agregat (nie mam na razie przyłącza) i resztę inne wydatki. 20tys poszło i nawet nie zacząłem kopać ław icon_eek.gif - mam nadzieję że uda się przez zimę uzupełnić braki bo aż sumienie gryzie...
Domek prosty , parterowy i z 2 spadowym dachem. Ekipę do SSO mam za 25 tys (razem z pokryciem dachu i ścianami działowymi) więc nic tu nie zaoszczędzę, wykończeniówkę i instalacje biorę na siebie.
Jak się zmobilizuję i znajdę więcej wolnego czasu to założę dziennik budowy i wtedy wszystko opiszę dokładniej.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja też jestem amatorem budowania za 200tys i mimo że to dopiero początki to wydałem już 20tys na same pierdoły ogólnobudowlane. 10tys pochłonęła studnia, 4.5 projekt, 2.5 agregat (nie mam na razie przyłącza) i resztę inne wydatki. 20tys poszło i nawet nie zacząłem kopać ław icon_eek.gif - mam nadzieję że uda się przez zimę uzupełnić braki bo aż sumienie gryzie...
Domek prosty , parterowy i z 2 spadowym dachem. Ekipę do SSO mam za 25 tys (razem z pokryciem dachu i ścianami działowymi) więc nic tu nie zaoszczędzę, wykończeniówkę i instalacje biorę na siebie.
Jak się zmobilizuję i znajdę więcej wolnego czasu to założę dziennik budowy i wtedy wszystko opiszę dokładniej.


Jak mogę to coś dorzucę od siebie. Otóż jak sam piszesz ogólnobudowlane,więc uważam że nie można doliczać studni, agregatu i innych tym podobnych rzeczy do kosztu wybudowania domu bo jeżeli porównując z innymi którzy budują to każdy ma inne wydatki "okołobudowlane".Ja też robię spis wydatków ile i za co zapłaciłem,ale ujmują te wydatków ściśle związane z budową domu.Ja buduje z użytkowym poddaszem 135 m2 ,dach dwuspadowy 200 m2 i tak po cichu liczę,że te 200 tys styknie na sam domek bo nie liczę ogrodzenia,chodników, gospodarczego.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
I tak i nie bo studnia to nie ogrodzenie czy chodnik - bez tego nie można wybudować (zamieszkać) domu. Agregat to tak na zaś - do sąsiada mam jakieś 100 - 150m więc przewód siłowy wyniósł by 1500zł, a na dodatek nie wiem czy sąsiad byłby tak łaskawy ...No ale fakt - mógłbym poczekać na przyłącze docelowe ale nie wiem kiedy a tu budować trzeba.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

I tak i nie bo studnia to nie ogrodzenie czy chodnik - bez tego nie można wybudować (zamieszkać) domu. Agregat to tak na zaś - do sąsiada mam jakieś 100 - 150m więc przewód siłowy wyniósł by 1500zł, a na dodatek nie wiem czy sąsiad byłby tak łaskawy ...No ale fakt - mógłbym poczekać na przyłącze docelowe ale nie wiem kiedy a tu budować trzeba.


Zgoda, akurat Tobie to potrzebne do budowy ,ale np ja nie potrzebowałem.Agregat to tez się przymierzam kupić,ale jeszcze nie wiem kiedy icon_confused.gif . Założę się ,że ktoś inny będzie potrzebował jeszcze coś innego,takie życie i potrzeby icon_biggrin.gif
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kto chce - niech się ze mną założy .... nie dacie rady do stanu wykończeniowego / przeprowadzkowego ...

edit: za 200.000zł ... Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Miałem ten sam dylemat. Pytanie jaką masz działkę. Ja niestety musiałem postawić domek piętrowy bo mam wąską działkę. Parterówka jest na pewno tańsza bo odchodzi strop. Mój dom to 130m2. Stan surowy zadaszony dachówką ceramiczną kosztował mnie ok 85tyś. Centralne ogrzewanie piec, kaloryfery i robocizna 23tyś. Instalacja elektr. 4tyś. Okna drewniane to kolejne 12tyś. Ocieplenie z zewnątrz wełną mineralną ok. 9 tyś. Całe wnętrze tj. ścianki działowe, ocieplenie poddasza, schody itd wykonałem sam więc sporo pieniędzy zaoszczędziłem. Ogólny koszt gdy mogłem zamieszkać zamknął się kwotą ok. 230tyś. Teraz pomalutku dalej wykańczam dom ale jestem już na swoim.




Parterówka jest tak samo droga albo droższa. Oszczędzasz na stropie i schodach ale za to masz raz większe fundamenty, podłogę oraz dach. Przykładowo, ja budując dom 190 m2 na same fundamenty (+ chudziak) wydałem 42k - przy piętrowym byłoby połowę mniej. Na dach potrzebuję ok. 46k - przy piętrówce byłoby o połowę taniej.

irek Edytowano przez girek (zobacz historię edycji)
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Parterówka jest tak samo droga albo droższa. Oszczędzasz na stropie i schodach ale za to masz raz większe fundamenty, podłogę oraz dach. Przykładowo, ja budując dom 190 m2 na same fundamenty wydałem 42k - przy piętrowym byłoby połowę mniej. Na dach potrzebuję ok. 46k - przy piętrówce byłoby o połowę taniej.

irek




Ale będziesz miał fajny domek a nie klasyczny badziew jak wszyscy z balkonikami 3m x 1m na których polscy carringtonowie będą pić kawkę raz na rok i wymieniać kafelki raz na 4 lata.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klasyczny badziew jak wszyscy z balkonikami 3m x 1m na których polscy carringtonowie będą pić kawkę raz na rok i wymieniać kafelki raz na 4 lata.
icon_biggrin.gif

Może jest ktos z okolic poznania. Jakie ceny za fundament wam wołali tzn ile za metr bierzący murowania bez towaru wychodzi.
Ile za murowanie scian. i jak za stropy wam mówili .
Sam obecnie zaczynam szukac "dobrych fachowców" ale nie takich co ceną podnoszą swoje umiejetności.
Bo jak narazie to burzyłem stary dom i miałem propozycje 20 tyś spadłem z krzesła 10 tyś juz lepiej ale odmówiłem .
Na końcu wynajołem Cata 1200 zł wywóz 1800 zł kierownik budowy musiał być 1000 zł icon_smile.gif Chyba bardzo dużo jak za podpis. Jak to się ma do tych 20 tyś przy okazji zniwelowałem sobie działkę zrobiłem wjazd .TZN koparkowy to zrobiłicon_smile.gif
Zastanawiają mnie dzisiejsze stawki za murowanie BK na klej Jak narazie się spotkałem z cenami 23-25 28 zł za m2 ścian.
Za strop terivia za robocizne 40-50 zł za m2
Dachem się nieprzejmóje bo w moim przypadku płaski czyli 2x strop .
Mam nadzieję że przed mrozami skończę fundament jeżeli go wg zacznę icon_confused.gif

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0