Skocz do zawartości

Barierka balkonowa jak wykończyć?


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam wielki dylemat jestem w trakcie wykończenia barierek balkonowych - są to barierki kute, spawane nie wiem jak je zakonserwować, żeby służyły mi długie lata w naszych trudnych warunkach klimatycznych.
Balkony odsłonięte więc bedą narażone na działanie deszczu słońca, sniegu itd caaały czas.,..
Mam dwie opcje wykończenia
1. Ocynkowanie tj. - najpierw kwas potem maczanie w kadziach cynkowych.
2. Malowanie proszkowe - czyszczenie "śrutowanie" potem malowanie podkładem cynkowym następnie malowanie proszkowe (grubość około 250-300 mikronów)
Co do ceny to malowanie proszkowe jest droższe o około 300 zł-400 zł.
Oczywiście ocynk na razie nie będe malował lub po prostu kupie farbę specjalną na ocynk i pomaluje sam (zależy jak bedę stał finansowo ;)

Czy jest ktoś kto może doradzić mi w tej sprawie?
Napisano
Malowanie proszkowe, doradzam.
A jeżeli chcesz taniej to Hamerajda młotkowego w odpowiednim kolorze, też wytrzyma swoje icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Malowanie proszkowe, doradzam.
A jeżeli chcesz taniej to Hamerajda młotkowego w odpowiednim kolorze, też wytrzyma swoje icon_smile.gif


Tobie hamerajd kiedyś wytrzymał swoje icon_confused.gif ?
Bo mi jakoś, mimo że czyściłem, odtłuszczałem to nie chciał wytrzymać...
Napisano
Cytat

Tobie hamerajd kiedyś wytrzymał swoje icon_confused.gif ?
Bo mi jakoś, mimo że czyściłem, odtłuszczałem to nie chciał wytrzymać...


Malowałem Hameraidem na ocynk, to odłaził płatami, ale "czarna" stal pomalowana dwa razy już kilka lat i się trzyma.
A konkretnie to malowałem wózek, taki do wszystkiego w gospodarstwie domowym icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

U mnie dwie bramy ocynk późnej jakaś chemia i malowanie proszkowe.
Od 5lat ok, poprawki spayem robię tylko przy przesuwnej icon_biggrin.gif


UUuuu no to z Ciebie Bogacz :P ja wybieram jedną alternatywe albo ocynk i malowanie ręczne (może w tym roku lub później) albo proszek... mało coś opinii :(
Napisano
Cytat

UUuuu no to z Ciebie Bogacz :P ja wybieram jedną alternatywe albo ocynk i malowanie ręczne (może w tym roku lub później) albo proszek... mało coś opinii :(


Jak mało opinii?
Sam wymieniłeś dwa sposoby, a teraz się dziwisz,że proszek to droga impreza.
W tej materii cudów nikt więcej nic nie wymyśli.
Malowanie proszkowe najlepsze ale najdroższe.
Napisano
Cytat

Jak mało opinii?
Sam wymieniłeś dwa sposoby, a teraz się dziwisz,że proszek to droga impreza.
W tej materii cudów nikt więcej nic nie wymyśli.
Malowanie proszkowe najlepsze ale najdroższe.



Źle mnie zrozumiałeś chodzi mi o to, że ja mam opcje 1 z 2 ;) więc czekam na konkretne opinie co do jednej możliwości wykończenia... Ja przypuszczam, że ocynk + proszek jest to najlepsza możliwość ale co jeśli trzeba wybrać jedną z tych opcji,
Napisano
Cytat

Źle mnie zrozumiałeś chodzi mi o to, że ja mam opcje 1 z 2 ;) więc czekam na konkretne opinie co do jednej możliwości wykończenia... Ja przypuszczam, że ocynk + proszek jest to najlepsza możliwość ale co jeśli trzeba wybrać jedną z tych opcji,


To powiem Ci tak, jakbyś miał gdzie to zrobić to najpierw fosforowanie a potem malowanie proszkowe , na wieki.
Pisze o fosforowaniu bo robi się po tym zabiegu szorstka powierzchnia i bardzo dobrze przylega do niej proszek.
Natomiast po co dawać ocynk jak na to chcesz dać proszek? Jak dla mnie to prze drożenie i przedobrzenie.
  • 11 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Jeśli ktoś zastanawia się na zakupem balustrady i myśli z czego ma być wykonana, najbardziej polecam stal nierdzewną.

Balustrady wykonane z stali nierdzewnej, a tym bardziej z kwasoodpornej są bardziej wytrzymałe na korozję w przeciwieństwie do balustrad wykonanych ze stali "zwykłej" malowanej RAL lub nawet przed malowaniem cynkowane.

Stal nierdzewną należy konserwować środkami do tego celu przeznaczonymi np. preparatami do pielęgnacji stali nierdzewnej.

http://www.eskatt.pl/preparaty-pielegnacyjne-c-8_134.html
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Jeżeli macie możliwość zamontowania nowej balustrady to najlepsza będzie ze stali nierdzewnej icon_smile.gif Można również dać szkło icon_smile.gif Mogę śmiało polecić te do samodzielnego montażu icon_smile.gif Dostajecie wszystkie elementy, instrukcje, a montaż nie jest wcale taki straszny. Dodatkową zaletą stali nierdzewnej jest to, że jest możliwość stworzenia elementu balustrady wg własnego wzoru icon_smile.gif

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...