Skocz do zawartości

Barierka balkonowa jak wykończyć?


Recommended Posts

Witam, mam wielki dylemat jestem w trakcie wykończenia barierek balkonowych - są to barierki kute, spawane nie wiem jak je zakonserwować, żeby służyły mi długie lata w naszych trudnych warunkach klimatycznych.
Balkony odsłonięte więc bedą narażone na działanie deszczu słońca, sniegu itd caaały czas.,..
Mam dwie opcje wykończenia
1. Ocynkowanie tj. - najpierw kwas potem maczanie w kadziach cynkowych.
2. Malowanie proszkowe - czyszczenie "śrutowanie" potem malowanie podkładem cynkowym następnie malowanie proszkowe (grubość około 250-300 mikronów)
Co do ceny to malowanie proszkowe jest droższe o około 300 zł-400 zł.
Oczywiście ocynk na razie nie będe malował lub po prostu kupie farbę specjalną na ocynk i pomaluje sam (zależy jak bedę stał finansowo ;)

Czy jest ktoś kto może doradzić mi w tej sprawie?
Link do komentarza
Cytat

Malowanie proszkowe, doradzam.
A jeżeli chcesz taniej to Hamerajda młotkowego w odpowiednim kolorze, też wytrzyma swoje icon_smile.gif


Tobie hamerajd kiedyś wytrzymał swoje icon_confused.gif ?
Bo mi jakoś, mimo że czyściłem, odtłuszczałem to nie chciał wytrzymać...
Link do komentarza
Cytat

Tobie hamerajd kiedyś wytrzymał swoje icon_confused.gif ?
Bo mi jakoś, mimo że czyściłem, odtłuszczałem to nie chciał wytrzymać...


Malowałem Hameraidem na ocynk, to odłaził płatami, ale "czarna" stal pomalowana dwa razy już kilka lat i się trzyma.
A konkretnie to malowałem wózek, taki do wszystkiego w gospodarstwie domowym icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

UUuuu no to z Ciebie Bogacz :P ja wybieram jedną alternatywe albo ocynk i malowanie ręczne (może w tym roku lub później) albo proszek... mało coś opinii :(


Jak mało opinii?
Sam wymieniłeś dwa sposoby, a teraz się dziwisz,że proszek to droga impreza.
W tej materii cudów nikt więcej nic nie wymyśli.
Malowanie proszkowe najlepsze ale najdroższe.
Link do komentarza
Cytat

Jak mało opinii?
Sam wymieniłeś dwa sposoby, a teraz się dziwisz,że proszek to droga impreza.
W tej materii cudów nikt więcej nic nie wymyśli.
Malowanie proszkowe najlepsze ale najdroższe.



Źle mnie zrozumiałeś chodzi mi o to, że ja mam opcje 1 z 2 ;) więc czekam na konkretne opinie co do jednej możliwości wykończenia... Ja przypuszczam, że ocynk + proszek jest to najlepsza możliwość ale co jeśli trzeba wybrać jedną z tych opcji,
Link do komentarza
Cytat

Źle mnie zrozumiałeś chodzi mi o to, że ja mam opcje 1 z 2 ;) więc czekam na konkretne opinie co do jednej możliwości wykończenia... Ja przypuszczam, że ocynk + proszek jest to najlepsza możliwość ale co jeśli trzeba wybrać jedną z tych opcji,


To powiem Ci tak, jakbyś miał gdzie to zrobić to najpierw fosforowanie a potem malowanie proszkowe , na wieki.
Pisze o fosforowaniu bo robi się po tym zabiegu szorstka powierzchnia i bardzo dobrze przylega do niej proszek.
Natomiast po co dawać ocynk jak na to chcesz dać proszek? Jak dla mnie to prze drożenie i przedobrzenie.
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Jeśli ktoś zastanawia się na zakupem balustrady i myśli z czego ma być wykonana, najbardziej polecam stal nierdzewną.

Balustrady wykonane z stali nierdzewnej, a tym bardziej z kwasoodpornej są bardziej wytrzymałe na korozję w przeciwieństwie do balustrad wykonanych ze stali "zwykłej" malowanej RAL lub nawet przed malowaniem cynkowane.

Stal nierdzewną należy konserwować środkami do tego celu przeznaczonymi np. preparatami do pielęgnacji stali nierdzewnej.

http://www.eskatt.pl/preparaty-pielegnacyjne-c-8_134.html
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Jeżeli macie możliwość zamontowania nowej balustrady to najlepsza będzie ze stali nierdzewnej icon_smile.gif Można również dać szkło icon_smile.gif Mogę śmiało polecić te do samodzielnego montażu icon_smile.gif Dostajecie wszystkie elementy, instrukcje, a montaż nie jest wcale taki straszny. Dodatkową zaletą stali nierdzewnej jest to, że jest możliwość stworzenia elementu balustrady wg własnego wzoru icon_smile.gif

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...