Skocz do zawartości

Barierka balkonowa jak wykończyć?


Recommended Posts

Witam, mam wielki dylemat jestem w trakcie wykończenia barierek balkonowych - są to barierki kute, spawane nie wiem jak je zakonserwować, żeby służyły mi długie lata w naszych trudnych warunkach klimatycznych.
Balkony odsłonięte więc bedą narażone na działanie deszczu słońca, sniegu itd caaały czas.,..
Mam dwie opcje wykończenia
1. Ocynkowanie tj. - najpierw kwas potem maczanie w kadziach cynkowych.
2. Malowanie proszkowe - czyszczenie "śrutowanie" potem malowanie podkładem cynkowym następnie malowanie proszkowe (grubość około 250-300 mikronów)
Co do ceny to malowanie proszkowe jest droższe o około 300 zł-400 zł.
Oczywiście ocynk na razie nie będe malował lub po prostu kupie farbę specjalną na ocynk i pomaluje sam (zależy jak bedę stał finansowo ;)

Czy jest ktoś kto może doradzić mi w tej sprawie?
Link do komentarza
Cytat

Malowanie proszkowe, doradzam.
A jeżeli chcesz taniej to Hamerajda młotkowego w odpowiednim kolorze, też wytrzyma swoje icon_smile.gif


Tobie hamerajd kiedyś wytrzymał swoje icon_confused.gif ?
Bo mi jakoś, mimo że czyściłem, odtłuszczałem to nie chciał wytrzymać...
Link do komentarza
Cytat

Tobie hamerajd kiedyś wytrzymał swoje icon_confused.gif ?
Bo mi jakoś, mimo że czyściłem, odtłuszczałem to nie chciał wytrzymać...


Malowałem Hameraidem na ocynk, to odłaził płatami, ale "czarna" stal pomalowana dwa razy już kilka lat i się trzyma.
A konkretnie to malowałem wózek, taki do wszystkiego w gospodarstwie domowym icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

UUuuu no to z Ciebie Bogacz :P ja wybieram jedną alternatywe albo ocynk i malowanie ręczne (może w tym roku lub później) albo proszek... mało coś opinii :(


Jak mało opinii?
Sam wymieniłeś dwa sposoby, a teraz się dziwisz,że proszek to droga impreza.
W tej materii cudów nikt więcej nic nie wymyśli.
Malowanie proszkowe najlepsze ale najdroższe.
Link do komentarza
Cytat

Jak mało opinii?
Sam wymieniłeś dwa sposoby, a teraz się dziwisz,że proszek to droga impreza.
W tej materii cudów nikt więcej nic nie wymyśli.
Malowanie proszkowe najlepsze ale najdroższe.



Źle mnie zrozumiałeś chodzi mi o to, że ja mam opcje 1 z 2 ;) więc czekam na konkretne opinie co do jednej możliwości wykończenia... Ja przypuszczam, że ocynk + proszek jest to najlepsza możliwość ale co jeśli trzeba wybrać jedną z tych opcji,
Link do komentarza
Cytat

Źle mnie zrozumiałeś chodzi mi o to, że ja mam opcje 1 z 2 ;) więc czekam na konkretne opinie co do jednej możliwości wykończenia... Ja przypuszczam, że ocynk + proszek jest to najlepsza możliwość ale co jeśli trzeba wybrać jedną z tych opcji,


To powiem Ci tak, jakbyś miał gdzie to zrobić to najpierw fosforowanie a potem malowanie proszkowe , na wieki.
Pisze o fosforowaniu bo robi się po tym zabiegu szorstka powierzchnia i bardzo dobrze przylega do niej proszek.
Natomiast po co dawać ocynk jak na to chcesz dać proszek? Jak dla mnie to prze drożenie i przedobrzenie.
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Jeśli ktoś zastanawia się na zakupem balustrady i myśli z czego ma być wykonana, najbardziej polecam stal nierdzewną.

Balustrady wykonane z stali nierdzewnej, a tym bardziej z kwasoodpornej są bardziej wytrzymałe na korozję w przeciwieństwie do balustrad wykonanych ze stali "zwykłej" malowanej RAL lub nawet przed malowaniem cynkowane.

Stal nierdzewną należy konserwować środkami do tego celu przeznaczonymi np. preparatami do pielęgnacji stali nierdzewnej.

http://www.eskatt.pl/preparaty-pielegnacyjne-c-8_134.html
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Jeżeli macie możliwość zamontowania nowej balustrady to najlepsza będzie ze stali nierdzewnej icon_smile.gif Można również dać szkło icon_smile.gif Mogę śmiało polecić te do samodzielnego montażu icon_smile.gif Dostajecie wszystkie elementy, instrukcje, a montaż nie jest wcale taki straszny. Dodatkową zaletą stali nierdzewnej jest to, że jest możliwość stworzenia elementu balustrady wg własnego wzoru icon_smile.gif

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...