Skocz do zawartości

Jaka najlepsza kolejność wykańczania SSO ?


Recommended Posts

Napisano

Dużo czytam ale ciężko o konkrety.
Dom z garażem i poddaszem użytkowym, nie podpiwniczony. Pokryty blachodachówką a pod nią membrana, Dom stoi w SSO , do tego zrobiona podsufitka a wcześniej ocieplone jedna warstwą w koło domu, właśnie pod nią. W domu już jest skrzynka bezpiecznikowa gniazdo siłowe i 220v. Woda do domu jest wprowadzona przed zalaniem chudziaka i wypuszczona kanalizacja. Na poddaszu są już ścianki działowe z betonu komórkowego 12cm.
Co teraz po kolei robić? Jeżeli się mylę przestawcie kolejność i uzupełnijcie pytania
1.Wstawienie drzwi zewnętrznych,bramy garażowej,okien,drzwi tarasowych i balkonowych.
2.Instalacja elektryczna.
3. Instalacja wod-kan i co,cwu.
Dalej nie wiem ,będzie ogrzewanie podłogowe w korytarzu , łazience i kuchni i po jej rozłożeniu przy robieniu instalacji co trzeba by od razu zrobić położyć papę/folię , styropian , na to ogrzewanie podłogowe i posadzkę z mixokreta. Kiedy robić ocieplenie poddasza wełną? Tynkowanie?Montaż grzejników? trzeba je podłączyć aby sprawdzić ciśnienie w układzie ale potem jak tynkować,ściągać je? Płyty karton gips na poddaszu? Parapety wewnętrzne i zewnętrzne?
Ocieplenie z zewnątrz zostawię na koniec.
Co jeszcze pozostało z prac co pominąłem?

Gość mhtyl
Napisano
Tak na szybko.
Piszesz ,że masz skrzynkę bezpiecznikową i gniazdo siłowe i na 230V w domu, czyli jest to rozdzielnica czy skrzynka budowlana?
Napisano
rozdzielnia taka jak już ma być w domu. Mam tak zrobione aby zmienić taryfę budowlaną i się udało. Ale co to ma wspólnego z kolejności prac?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

rozdzielnia taka jak już ma być w domu. Mam tak zrobione aby zmienić taryfę budowlaną i się udało. Ale co to ma wspólnego z kolejności prac?


Ano to ,że takie coś robi się na końcu ,jak ssz. Miałeś odwagę założyć prąd w domu nie zabezpieczony. Co niektórym kable rwali z budowy po położeniu elektryki a bez drzwi i okien.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dużo czytam ale ciężko o konkrety.
Dom z garażem i poddaszem użytkowym, nie podpiwniczony. Pokryty blachodachówką a pod nią membrana, Dom stoi w SSO , do tego zrobiona podsufitka a wcześniej ocieplone jedna warstwą w koło domu, właśnie pod nią. W domu już jest skrzynka bezpiecznikowa gniazdo siłowe i 220v. Woda do domu jest wprowadzona przed zalaniem chudziaka i wypuszczona kanalizacja. Na poddaszu są już ścianki działowe z betonu komórkowego 12cm.
Co teraz po kolei robić? Jeżeli się mylę przestawcie kolejność i uzupełnijcie pytania
1.Wstawienie drzwi zewnętrznych,bramy garażowej,okien,drzwi tarasowych i balkonowych.
2.Instalacja elektryczna.
3. Instalacja wod-kan i co,cwu.
Dalej nie wiem ,będzie ogrzewanie podłogowe w korytarzu , łazience i kuchni i po jej rozłożeniu przy robieniu instalacji co trzeba by od razu zrobić położyć papę/folię , styropian , na to ogrzewanie podłogowe i posadzkę z mixokreta. Kiedy robić ocieplenie poddasza wełną? Tynkowanie?Montaż grzejników? trzeba je podłączyć aby sprawdzić ciśnienie w układzie ale potem jak tynkować,ściągać je? Płyty karton gips na poddaszu? Parapety wewnętrzne i zewnętrzne?
Ocieplenie z zewnątrz zostawię na koniec.
Co jeszcze pozostało z prac co pominąłem?


Punk 1 może być.
Punkt 2 może być.
Punkt 3 to raczej najpierw tynki (przed tynkami grunt na ściany) wraz z parapetami wew (a zewnętrzne dasz jak będziesz robił elewację), a potem instalacja c.o. wraz z montażem grzejników i kanaliza.
Punkt 4 izolacja folia 2X i styro i to powinno być robione wraz z kolejnym etapem wykonywania instalacji c.o. podłogówki i próba szczelności całej instalacji, bo jak dasz wcześniej to chodząc po foli możesz ją uszkodzić.
Punkt 5 wylewki.
Punk 6 jak wszystko ładnie i dokładnie wyschnie możesz ocieplać poddasze wełną i kłaść regipsy, w tym czasie można kłaść płytki w łazience i gdzie tam chcesz oraz spuścić należy wodę z instalacji c.o.
Punkt 7 malowanie wraz z gruntowaniem ścian, korzystając ,że woda jest spuszczona z instalacji c.o. odkręcasz grzejniki ,ułatwi to malowanie ścian.
Punkt 8 montaż biały osprzętu elektrycznego, armatury ,wanny itp.

No chyba wszystko,ale ktoś może jeszcze coś dorzucić.
Napisano
Mam to samo w domu co na dworze, ta skrzynka jest pusta tylko wstawiona w ścianę , kabel idzie ziemia i wchodzi podłogą a obok jest gniazdko i różnicówka z dworu. Więc chyba teraz lepiej zabezpieczone bo zabite deskami i drzwi wstawione na kłódke.

Hydraulikę robić po tynkach?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Hydraulikę robić po tynkach?


Ja robiłem po tynkach i wcale tego nie żałuję. Nic nie zniszczone ,nic nie zgniecione,nic nie uszkodzone. A bruzdy jakie wytnie aby podłączyć grzejniki to ładnie się zatynkuje ,że śladu nie widać,natomiast w łazience i tak wszystko płytki przykryją , a w kuchni nic nie będzie bo mebla zasłonią. I przynajmniej wszystko będzie na wymiar wystawało ze ściany.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wełna na poddaszu możliwie najpóźniej, większa pewność że wilgoć ze wszystkich mokrych robót się gdzieś tam nie zatrzyma w tej wełnie i ogólnie lepiej będzie wilgoć uciekać.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Bramę garażową montuje się na końcu , według tego co się doczytałem , aby po tynkach.
Więc jak zabezpieczacie dom przed intruzami jeżeli nie montujecie bramy a chcecie robić elektrykę i hydraulikę?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Bramę garażową montuje się na końcu , według tego co się doczytałem , aby po tynkach.
Więc jak zabezpieczacie dom przed intruzami jeżeli nie montujecie bramy a chcecie robić elektrykę i hydraulikę?


Nie wiem czym jej to zaszkodzi, że po tynkach należy ją montować ale jak tak doczytałeś to zbij z desek taką niby bramę i zaślep wjazd do garażu.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

każdy mówi i pisze w necie , że przed tynkami bramy garażowej się nie montuje.


Jeżeli każdy pisze, że po tynkach a nie pisze dlaczego?
Jeżeli nie chcesz przed tynkami, a pytałeś czym zabezpieczyć to Ci napisałem czym.
Zresztą tak samo otwory okienne są zabezpieczane, zbite deski do kupy i zasłonięte otwory okienne i drzwiowe.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Bo wszystkie mocowania itd robi się na tynkach
Masz bramę garażową?


Nie mam, ale co to zmienia?
Ok, jeżeli po tynkach to po tynkach!
Pytałeś czym zabezpieczyć to Ci napisałem.
Masz tu na forum ekspertów od bram garażowych, zadaj im pytanie.
Napisano
Rozmawiałem dzisiaj z sąsiadem co się budował i w tym roku wprowadził.
Elektryka
Hydraulika i kanalizacja bez ogrzewania podłogowego
Tynki
podłogówka
Wylewki
Co wy na to?
Napisano (edytowany)
Co prawda już jestem po ale: elektryka, potem tynki, hydraulika, wylewki. Co do bramy garażowej to ja zrobiłem przed tynkami i teraz pewnie też bym tak zrobił bo nie mieszkam blisko budowy i nie miałem jak zabezpieczyć domu. Ale jak masz możliwość to faktycznie brama po tynkach i wylewkach bo: konstrukcja stelażu bramy jest poważną przeszkodą dla tynkarzy i choćby chcieli nie zrobią dobrze, brama automatyczna potrzebuje korekty wysokości zamykania (po wylewkach), ogólne "poniszczenie" bramy przy pracach tynkarskich.

P.S. kanalizacja faktycznie przed tynkami. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A ja mam pytanie - kiedy ocieplać poddasze niemieszkalne ale użytkowe - dach wełna, podłoga styropian, pod tym folia. Czy jest sens już w SSO? Wg mnie nie, bo może później pozostać wilgoć, Podobnie - ocieplenie z zewnątrz - to chyba na końcu, w każdym razie chyba po tynkach?

Druga kwestia - czy i jak zabezpieczyć te pusta na razie przestrzenie pomiędzy krokwiami na murłatach, bo wieje czasem bardzo okrutnie, a często tylko okrutnie no i ptaki wlatują. Wykonawca chciał robić to przy ociepleniu dachu - deskami, ale ja obecnie nie widzę sensu ocieplać, więc zostały w/w przestrzenie i wianie.

Może ma ktoś jakiś link do poradnika dot. kolejności prac po postawieniu dachu - tak "łopatologicznie" krok po kroku?
Pozdrawiam. SK
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A ja mam pytanie - kiedy ocieplać poddasze niemieszkalne ale użytkowe - dach wełna, podłoga styropian, pod tym folia. Czy jest sens już w SSO? Wg mnie nie, bo może później pozostać wilgoć, Podobnie - ocieplenie z zewnątrz - to chyba na końcu, w każdym razie chyba po tynkach?

Druga kwestia - czy i jak zabezpieczyć te pusta na razie przestrzenie pomiędzy krokwiami na murłatach, bo wieje czasem bardzo okrutnie, a często tylko okrutnie no i ptaki wlatują. Wykonawca chciał robić to przy ociepleniu dachu - deskami, ale ja obecnie nie widzę sensu ocieplać, więc zostały w/w przestrzenie i wianie.

Może ma ktoś jakiś link do poradnika dot. kolejności prac po postawieniu dachu - tak "łopatologicznie" krok po kroku?
Pozdrawiam. SK


Ocieplenia poddasza robisz po wszystkich mokrych pracach.
Jakie masz krycie dachu? membrana czy pełne deskowanie?
Co do ocieplenia murłaty to od wewnątrz wełna a na zewnątrz styropian.
Napisano
Dzięki. Mam membranę. Zamierzam ocieplić 15 plus 5, ale faktycznie po mokrych pracach - tym bardziej, że podłoga strychu ma być ocieplona styropianem, a na tym np. płyty/deski na ruszcie. Z tym, że kolega mówił mi, że po paru latach to wyparuje - znaczy ze względu na dostęp powietrza styropian zaniknie. Nie wiem, czy ma rację, ale jeśli tak, to zostanie wełna chyba tylko.

Co do murłat - mam na myśli tę wolną przestrzeń, na razie nie ocieplaną z żaden strony, pomiędzy murłatą-krokwiami-membraną. Czy i ewent. coś tam się daje, np. deski, aby nie wiało i np. ptaki nie wlatywały? Pozdro. S.
Gość mhtyl
Napisano
Że styropian wyparuje to można między bajki włożyć. icon_biggrin.gif
Możesz od zewnątrz zabić deską czy płytą aby Ci tam nie wiało czy ptaki nie właziły, a jak przyjdzie czas na ocieplenie zewnętrzne to deski oderwiesz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...